Ascultă Radio România Iași Live

INSCOP: Iohannis, Isărescu şi Cioloş – primii în topul încrederii în personalităţile publice

Publicat de Lucian Bălănuţă, 11 aprilie 2016, 10:10

Preşedintele Klaus Iohannis, guvernatorul BNR Mugur Isărescu şi premierul Dacian Cioloş ocupă primele trei poziţii în topul încrederii în personalităţile publice, potrivit unui sondaj INSCOP – ADEVARUL despre România, realizat în perioada 21 – 28 martie.

Astfel, Iohannis se află la 51,2% încredere multă şi foarte multă în luna martie a acestui an, faţă de 59,8% în noiembrie anul trecut. Şeful statului este urmat de Mugur Isărescu cu 36,1% încredere multă şi foarte multă, faţă de 40,4% în noiembrie 2015.

Premierul Dacian Cioloş se situează pe poziţia a treia, cumulând 30,4% încredere multă şi foarte multă, faţă de 32,6% în noiembrie anul trecut.

Pe locul următor se află ambasadorul României în SUA, George Maior, cu 27,3% încredere multă şi foarte multă. În schimb, 17,1% dintre respondenţii cercetării sociologice susţin că nu îl cunosc pe Maior.

Acesta este urmat de Victor Ponta, cu un capital de încredere de 23,3%, faţă de 20,2% în noiembrie 2015.

Pe poziţia a şasea se situează Călin Popescu-Tăriceanu cu 22% încredere multă şi foarte multă, urmat de Gabriela Firea, inclusă pentru prima dată pe lista încrederii în personalităţile publice măsurată de INSCOP, cu o cotă de încredere de 21,1%.

Pe următoarele locuri se află Mihai-Răzvan Ungureanu cu 20,1% (faţă de 21,8% în noiembrie 2015) şi Vasile Dîncu cu 17,1% (17,3% în noiembrie). În cazul lui Vasile Dîncu, 25,2% dintre cei chestionaţi declară că nu îl cunosc.

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice este urmat de Alina Gorghiu cu 16,7% (18,6% în noiembrie 2015), 10,6% dintre respondenţi declarând că nu o cunosc.

Pe poziţiile următoare se situează Traian Băsescu cu 15,4% şi Cătălin Predoiu cu 13,9%, Mircea Geoană cu 13,5%, Monica Macovei cu 12,4%, Ludovic Orban cu 10,8%, Liviu Dragnea cu 10,2%, Vasile Blaga cu 9,1% şi Ion Iliescu cu 8,5%. Preşedintele Camerei Deputaţilor Valeriu Zgonea este cotat cu 8,1% încredere multă şi foarte multă, în cazul său 16,6% dintre respondenţi afirmă că nu îl cunosc.

Nicuşor Dan are 7,7%, iar Marian Oprişan – 4,1%.

Topul încrederii este încheiat de Kelemen Hunor cu 3,4% încredere multă şi foarte multă, Laszlo Tokes cu 3% şi vicepremierul Costin Borc cu 2,7%.

Barometrul INSCOP – ADEVĂRUL despre România a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul în perioada 21 – 28 martie 2016.

Volumul eşantionului a fost de 1.063 de persoane şi este reprezentativ pentru populaţia României de 18 ani şi peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de plus/ minus 3%, la un grad de încredere de 95%. Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor.

(Agerpres/ FOTO jurnalul.ro)

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Cristian Hatu, președinte al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale: ”Învățarea prin investigație, în care elevul are un rol activ în ajungerea la cunoștințe noi, dezvoltă gândirea critică și creativitatea. Proiectul ”Fizica Altfel”, bazat pe o astfel de metodă, a schimbat programa școlară și manualele. Nu mai putem rămâne într-un mod de predare la clasă de acum 50-60 de ani”.
Life luni, 12 mai 2025, 06:39

#StareaEducației (INTERVIU) Cristian Hatu, președinte al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale: ”Învățarea prin investigație, în care elevul are un rol activ în ajungerea la cunoștințe noi, dezvoltă gândirea critică și creativitatea. Proiectul ”Fizica Altfel”, bazat pe o astfel de metodă, a schimbat programa școlară și manualele. Nu mai putem rămâne într-un mod de predare la clasă de acum 50-60 de ani”.

Proiectele ”Fizica Altfel”, ”Chimia Altfel” și ”Matematica Altfel” sunt inițiative derulate de Centrul de Evaluare și Analize...

#StareaEducației (INTERVIU) Cristian Hatu, președinte al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale: ”Învățarea prin investigație, în care elevul are un rol activ în ajungerea la cunoștințe noi, dezvoltă gândirea critică și creativitatea. Proiectul ”Fizica Altfel”, bazat pe o astfel de metodă, a schimbat programa școlară și manualele. Nu mai putem rămâne într-un mod de predare la clasă de acum 50-60 de ani”.
#InfoEconomic: La Iași, eveniment pentru antreprenorii locali în ideea identificării surselor de finanțare pentru afaceri. Precizări, Sebastian Bîrzu, manager de proiecte în cadrul ”Fabricat în Iași”
Life miercuri, 7 mai 2025, 11:57

#InfoEconomic: La Iași, eveniment pentru antreprenorii locali în ideea identificării surselor de finanțare pentru afaceri. Precizări, Sebastian Bîrzu, manager de proiecte în cadrul ”Fabricat în Iași”

Mâine, 8 mai 2025, la Camera de Comerț și Industrie Iași va avea loc o întâlnire a antreprenorilor locali cu exponenți ai instituțiilor de...

#InfoEconomic: La Iași, eveniment pentru antreprenorii locali în ideea identificării surselor de finanțare pentru afaceri. Precizări, Sebastian Bîrzu, manager de proiecte în cadrul ”Fabricat în Iași”
#StareaEducației: (INTERVIU) SARO, primul asistent AI motivațional din educație, va ajunge în școlile de stat și private din țară. Andreea Nistor, Digital Nation: “Această tehnologie nu este gândită să ofere informații de conținut și nici să facă predare. SARO îi sprijină pe tineri cu nivelul de motivație pentru sarcinile de învățare pe care le au.”
Life marți, 6 mai 2025, 16:31

#StareaEducației: (INTERVIU) SARO, primul asistent AI motivațional din educație, va ajunge în școlile de stat și private din țară. Andreea Nistor, Digital Nation: “Această tehnologie nu este gândită să ofere informații de conținut și nici să facă predare. SARO îi sprijină pe tineri cu nivelul de motivație pentru sarcinile de învățare pe care le au.”

La începutul lunii aprilie a fost lansat în învățământul public din țara noastră primul chatbot din educație, intitulat SARO. Este prima...

#StareaEducației: (INTERVIU) SARO, primul asistent AI motivațional din educație, va ajunge în școlile de stat și private din țară. Andreea Nistor, Digital Nation: “Această tehnologie nu este gândită să ofere informații de conținut și nici să facă predare. SARO îi sprijină pe tineri cu nivelul de motivație pentru sarcinile de învățare pe care le au.”
(AUDIO/FOTO) Ziua Internațională a Dansului, un nou prilej de întâlnire cu publicul a studenților coregrafi de la UNAGE Iași
Life duminică, 4 mai 2025, 09:20

(AUDIO/FOTO) Ziua Internațională a Dansului, un nou prilej de întâlnire cu publicul a studenților coregrafi de la UNAGE Iași

În fiecare an, pe 29 aprilie, este sărbătorită Ziua Internațională a Dansului. Această zi a fost marcată la Iași de studenții și...

(AUDIO/FOTO) Ziua Internațională a Dansului, un nou prilej de întâlnire cu publicul a studenților coregrafi de la UNAGE Iași
Life joi, 1 mai 2025, 10:25

(AUDIO) „Hârjoana”, debutul dramaturgic excepțional al actorului Emil Coșeru, în proiectul „Lecturi³” al TNI

Actorul Emil Coșeru a debutat ca dramaturg, cu piesa „Hârjoana”, în cadrul proiectului „Lecturi³”, desfășurat de Teatrul Național...

(AUDIO) „Hârjoana”, debutul dramaturgic excepțional al actorului Emil Coșeru, în proiectul „Lecturi³” al TNI
Life vineri, 25 aprilie 2025, 14:00

#InfoEconomic: Ștefan Grigorean și atelierul său de restaurări auto: ”trecând prin povestea pe care am avut-o la debutul afacerii, punctul culminant a fost în 2015, când am vândut un autovehicul restaurat de mine, la un eveniment în Germania, cu 33.000 de euro”

Fie și considerate posibile surse de inspirație pentru alte proiecte de afaceri, poveștile antreprenoriale poartă amprenta pasiunii celor care...

#InfoEconomic: Ștefan Grigorean și atelierul său de restaurări auto: ”trecând prin povestea pe care am avut-o la debutul afacerii, punctul culminant a fost în 2015, când am vândut un autovehicul restaurat de mine, la un eveniment în Germania, cu 33.000 de euro”
Life miercuri, 23 aprilie 2025, 10:00

#StareaEducației (INTERVIU) Metoda ”KATA în clasă” promovată în tot mai multe școli din țară de Asociația ASCENDIS. Carmen Ciuraru: ”Este o metodă care  antrenează abilitățile de lucru în echipă, perseverența și ne ajută să vedem greșelile ca pe niște oportunități de învățare.”

O inițiativă care aduce în școli un mod cu totul diferit de a învăța, un exercițiu care îi ajută pe elevi să-și antreneze gândirea...

#StareaEducației (INTERVIU) Metoda ”KATA în clasă” promovată în tot mai multe școli din țară de Asociația ASCENDIS. Carmen Ciuraru: ”Este o metodă care  antrenează abilitățile de lucru în echipă, perseverența și ne ajută să vedem greșelile ca pe niște oportunități de învățare.”
Life vineri, 11 aprilie 2025, 10:01

#StareaEducației (INTERVIU) Liliana Romaniuc, președinte al Asociației Române de Literație: ”Evaluarea profesorilor, în cele mai multe sisteme educaționale, nu are o miză salarială. Miza este să-l ajut pe profesor să devină mai bun, pentru a genera mai multă învățare în clasă.”

Evaluarea cadrelor didactice a revenit  în atenția opiniei publice, după ce premierul Marcel Ciolacu a declarat, săptămâna trecută, că...

#StareaEducației (INTERVIU) Liliana Romaniuc, președinte al Asociației Române de Literație: ”Evaluarea profesorilor, în cele mai multe sisteme educaționale, nu are o miză salarială. Miza este să-l ajut pe profesor să devină mai bun, pentru a genera mai multă învățare în clasă.”