De astăzi, gălățenii nu vor mai putea circula cu maxi taxi particulare
Publicat de Andreea Drilea, 9 mai 2016, 06:31
Primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă, că, începând cu 9 mai, transportul public de persoane din municipiul Galaţi va fi asigurat doar cu mijloacele de transport ale societăţii edilitare SC Transurb, renunţându-se la transportatorii privaţi de maxi-taxi care deţin 170 de microbuze.
‘S-a renunţat la maxi-taxi ca urmare a deciziei Consiliului Local Municipal Galaţi şi ca urmare a asumării SC Transurb că va putea acoperi toate traseele’, a spus edilul.
Potrivit acestuia, SC Transurb are, în momentul de faţă, pe trasee 56 de autobuze şi troleibuze şi 24 de tramvaie, iar după 9 mai, conducerea societăţii promite că va avea 108 autobuze şi troleibuze şi 35 de tramvaie.
‘La această oră, capacitatea totală de transport, la oră de vârf, este de 8.100 de persoane pe oră – atâtea persoane se pot urca, simultan, în mijloacele de transport în comun – iar după 9 mai, cu mijloacele de transport suplimentate ale Transurb, capacitatea de transport va fi de 9.720 de persoane. Deci, teoretic, nu ar trebui să fie probleme, însă ştiu că mereu există diferenţe dintre ce e pe hârtie şi ce e în realitate’, a precizat Marius Stan.
Acesta a adăugat că, până la finele anului, Transurb urmează să achiziţioneze 14 troleibuze şi ‘dacă situaţia o va impune’, se vor mai achiziţiona alte 20 de autobuze second-hand.
Edilul a mai precizat că, dacă timp de două luni, SC Transurb nu va demonstra că poate să asigure servicii de calitate în privinţa transportului de călători, administraţia locală are posibilitatea legală de a apela din nou la transportatorii privaţi cu microbuze.
‘Există în Directiva Europeană nr. 1.370 un paragraf care spune că, în situaţia unei perturbări a serviciului sau în cazul riscului iminent de producere a unei asemenea perturbări, măsurile de urgenţă respective pot lua forma unei atribuiri directe sau a unui acord formal de prelungire a unui contract de servicii publice sau unei cerinţe de respectarea anumitor obligaţii de serviciu public. Adică putem, în situaţie de urgenţă, prin atribuire directă, să apelăm la orice privat care poate completa lipsa de servicii a Transurb. Este o punere în temă, nu o ameninţare, Transurb trebuie să înţeleagă că nu sunt stăpânii inelelor, avem mijloace de a interveni în mod rapid pentru a reglementa disfuncţionalităţile’, a conchis Marius Stan.
(Agerpres/FOTO arhivă clubmetropolitan.ro)