IAŞI: Modificări în circulaţia mijloacelor de transport public
Publicat de Andreea Drilea, 3 ianuarie 2016, 09:30
Începând cu data de 4 ianuarie 2016 apar următoarele modificări în circulaţia mijloacelor de transport public:
– traseul de autobuz 6b nu va mai fi operat de S.C. Unistil S.R.L., ci de RATP Iaşi. Ca atare îşi va modifica indicativul, devenind traseul 36.
Itinerariul rămâne neschimbat:
Rond Dacia – Pasaj Alexandru cel Bun – Gară – Piaţa Unirii – Piaţa Independenţei – Copou – Breazu, respectiv Breazu – Copou – Piaţa Eminescu – Gară – Pasaj Alexandru cel Bun – Rond Dacia;
– traseul 52 îşi va modifica itinerariul astfel: Piaţa Alexandru cel Bun – bd. Alexandru cel Bun – Zimbru – str. Sarmisegetuza – Pasaj Octav Băncilă – Piaţa Eminescu – Copou şi retur.
Abonamentele eliberate pe traseul 52 sunt valabile pe traseul 36 şi viceversa pe tronsonul Rond Dacia – Piaţa Alexandru cel Bun – Rond Copou.
Directorul RATP Iaşi, Maricel Ghercă despre noile tarife la RATP:
[quote align=”justify” color=”#999999″]Începând cu 1 ianuarie 2016, o dată cu diminuarea cotei de TVA de la 24 la 20%, am modificat o parte din tarifele privind biletele şi abonamentele. Astfel, abonamentele au scăzut, spre exemplu cel de pe o linie, de la 75 la 73 de lei, două linii, de la 90 la 87 de lei. S-a diminuat cu influenţa scăderii TVA-ului. Întrucât diferenţa era foarte mică, au rămas la aceleaşi valori, respectiv 2 lei pentru o călătorie şi 4 lei pentru două călătorii, iar cele cu 10 călătorii, s-a diminuat de la 19 lei la 18 lei.[/quote]
Primarul interimar al Iaşului, Mihai Chirica despre reorganizarea RATP:
[quote align=”justify” color=”#999999″]Proiectul cel mai intens discutat a fost cel de reorganizarea RATP-ului o dată cu intrarea în insolvenţă. Soluţia propusă de către noi este cea mai acoperitoare în ceea ce priveşte recuperarea creanţelor de către stat, de către municipiul Iaşi şi de către salariaţi. Acoperă în proporţie de 100% la salariaţi, acoperă în proporţie de 100% de către municipiu şi acoperă cea mai mare parte pe care statul român nu o poate recupera din programul de insolvenţă a RATP-ului. Sperăm ca acest plan de reorganizare să fie acceptat de către creditori în adunarea generală a acestora şi mai departe să fie acceptat şi de către judecători. Dacă toate lucrurile merg aşa, noi ne continuăm drumul în Regia de Transport exact cum aţi spus, dacă lucrurile se opresc şi spun: „nu, nu sunt de acord cu acest plan”, noi ne vedem de treaba noastră, să spunem că, creanţa o vom recupera şi noi la rândul nostru la RATP, avem o altă societate comercială înfiinţată, îi dăm drumul imediat, dar avem un risc asupra transferului de întreprindere, este o altă noţiune din punct de vedere juridic şi continuăm să facem transport public în municipiul Iaşi, şi, sper eu, cu o calitate din ce în ce mai mare.[/quote]
Directorul RATP Iaşi, Maricel Ghercă despre reorganizarea RATP:
[quote align=”justify” color=”#999999″]Pentru a putea ieşi din insolvenţă, trebuia să depunem un plan de reorganizare. Acest plan de reorganizare are nevoie de votul acţionarului, motiv pentru care astăzi a fost adoptat acest plan de reorganizare. Dacă nu am fi depus acest plan de reorganizare, am fi intrat direct în procedura falimentului. Fiecărui creditor i s-a alocat o anumită sumă din valoarea debitorului, sunt creanţe care sunt nedefavorizate, este vorba de creanţa bugetară garantată şi de creanţele salariale şi sunt creanţe defavorizate, este vorba de creanţe bugetare şi creanţe chirografare, dar prin plan am prevăzut ca o diferenţă între situaţia intrării în faliment şi cea a reorganizării, din punctul nostru de vedere şi din calculele care le-am făcut, se observă că toţi creditorii pot obţine sume mai mari în situaţia reorganizării decât cea a falimentului.[/quote]
NR: creanţe chirografare – creanţele persoanelor care nu beneficiază de o garanţie reală asupra bunurilor din patrimoniul debitorului; aceste creanţe pot fi curente la data deschiderii procedurii, dar şi creanţe noi, aferente activităţilor curente în perioada de observaţie
(Comunicat de Presă RATP Iaşi/FOTO arhivă curierul-iasi.ro/Audio Raluca Daria Diaconiuc)