Iaşi: Studiu UAIC privind aşteptările pe care angajtorii le au de la absolvenţi
Publicat de Lucian Bălănuţă, 7 noiembrie 2014, 19:08
Limbile străine, competenţele digitale, iniţiativa, manifestarea spiritului antreprenorial şi capacitatea de înţelegere a procesului de învăţare sunt printre cele mai mari aşteptări pe care angajatorii le au de la absolvenţii Universităţii ‘Alexandru Ioan Cuza’ (UAIC) din Iaşi.
Gândirea critică, comunicarea, creativitatea, lucrul în echipă şi managementul timpului sunt considerate a fi cele mai importante soft skill-uri ale unui absolvent, potrivit unei cercetări realizate de UAIC, ca parte a unei iniţiative privind colaborarea Universităţii cu mediul de afaceri.
La studiul UAIC au participat 42 de respondenţi, reprezentanţi a 40 de companii din zona de dezvoltare Nord Est, aflaţi pe poziţii de top management.
Conducerea UAIC a iniţiat în acest an un program de întâlniri periodice cu managerii celor mai mari companii angajatoare ale studenţilor şi absolvenţilor Universităţii. Prima întrevedere s-a desfăşurat în luna aprilie, iar cea de a doua a avut loc în data de 7 noiembrie 2014.
‘Scopul celei de a doua întâlniri a fost reprezentat de comunicarea rezultatelor cercetării mai sus menţionate şi stabilirea grupurilor de lucru cu membri din mediul academic şi economic, în vederea adaptării curriculum-ului universitar la aşteptările pieţei muncii şi iniţierea unor colaborări în cadrul proiectelor pe care le are UAIC’, a declarat Mădălina Cocea, purtătorul de cuvânt al UAIC.
În concluziile cercetării s-au evidenţiat competenţele specifice şi soft skill-urile pe care angajatorii le aşteaptă de la studenţii şi absolvenţii Universităţii, dar şi care sunt disciplinele sau conţinuturile care ar trebui să se regăsească în curricula universitară pentru a creşte nivelul de angajabilitate al absolvenţilor UAIC. Printre cele mai de interes discipline se află servicii pentru clienţi, managementul relaţiei cu clienţii, scrierea şi dezvoltarea de aplicaţii, analiză de business. Pe lângă aceste teme, a fost subliniată importanţa activităţilor sau disciplinelor necesare formării de soft skill-uri: comunicare, tehnici de prezentare, managementul propriilor resurse, plan de dezvoltare personală.
De asemenea, jumătate dintre companii sunt dispuse să colaboreze cu universitatea ieşeană în organizarea unor module şi seminarii specifice, arătându-şi disponibilitatea de a primi în practică studenţi. (Agerpres/ FOTO adevarul.ro)