Suceava: Credit recontractat pentru dotarea aeroportului, din cauza necunoaşterii legislaţiei europene
Publicat de Andreea Drilea, 17 octombrie 2014, 20:06
Consilierii judeţeni suceveni au aprobat vineri recontractarea unui credit în valoare de 11,7 milioane lei, care nu a putut fi folosit din cauza procedurilor de achiziţii şi a necunoaşterii legislaţiei europene de către responsabilii în domeniu.
Suma de 11,7 milioane lei este dintr-un credit de 14 milioane de lei obţinut de Consiliul Judeţean (CJ) Suceava de la o bancă, necesară pentru dotarea Aeroportului Suceava şi modernizarea exterioară a aerogării.
Preşedintele CJ Suceava, Ioan Cătălin Nechifor, a spus că recontractarea era necesară pentru a nu se pierde banii şi a putea fi folosiţi în 2015.
În expunerea de motive se arată că, în cazul modernizării exteriorului aerogării, contractul de execuţie, în valoare de 4 milioane de lei, a fost semnat pe 12 septembrie, iar termenul de realizare este de 120 de zile. Totodată, în cazul achiziţionării autospecialei de stingere a incendiilor de mare perfomanţă, necesară pentru un aeroport internaţional, contractul a fost semnat tot în 12 septembrie, cu termen de livrare în 60 de zile.
După semnarea contractului, autorităţile sucevene au constatat că nu pot înmatricula în România această maşină de pompieri pentru că în caietul de sarcini era prevăzută motorizare EURO 5, în condiţiile în care normele europene prevăd pentru echipamentele noi furnizate către aeroporturi necesitatea respectării standardelor de emisii EURO 6, iar producătorul acestor echipamente şi-a adaptat linia de fabricaţie pentru a îndeplini normele EURO 6, întârziind livrarea cu patru-cinci luni.
Regulamentul CE, al Parlamentului European şi al Consiliului privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (EURO 5 şi EURO 6) a fost adoptat în 2007 şi urma să fie aplicat din 2014, pentru ca sectorului industrial să-i fie furnizate informaţii clare cu privire la viitoarele valori-limită la emisii, motiv pentru care regulamentul cuprinde, pe lângă EURO 5, şi valorile-limită la emisii pentru etapa EURO 6. (Agerpres/FOTO botosaninecenzurat.ro)