Generația Z preferă textul ca formă de comunicare și își exprimă emoțiile prin emoticoane (studiu)
Publicat de Andreea Drilea, 12 iunie 2016, 07:26
Textul reprezintă principala formă de comunicare pentru tinerii între 14 și 24 de ani, în timp ce exprimarea emoțiilor se face, în mare măsură, prin intermediul emoticoanelor, relevă un studiu de specialitate, dat publicității luni.
Potrivit concluziilor cercetării, Generația Z este cea mai avansată din punct de vedere tehnologic datorită smartphone-urilor, tabletelor și conexiunilor Wi-Fi.
„Încă de la vârste foarte fragede, membrii acestei generații au aptitudinile necesare gestionării dispozitivelor ce le permit să obțină în doar câteva secunde ceea ce au nevoie: filme online, aplicații online, internet research și, cel mai important, interacțiune umană, prin jocuri online, forumuri și comunități, social media, blogging și vlogging. Mobilitatea este cuvântul-cheie. Dar aceasta nu se limitează doar la interacțiune, tehnologii cloud și mobile work. Pentru tineri, mobilitatea este ceea ce le permite să se simtă liberi, să-și urmeze visele și pasiunile, să fie curioși și creativi, să ‘atingă luna’, dacă își doresc”, este de părere Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.
Rezultatele studiului arată, totodată, că tinerii din Generația Z sunt extrem de interesați de cele mai noi tehnologii de comunicare, iar ca și canale de comunicare aceștia preferă mesageria instant, fie că e vorba de Whatsapp, ori cea aparținând rețelelor sociale, în detrimentul celor clasice (apel voce, SMS).
Practic, fie că este vorba despre mesaj instant, chat sau mesaj privat aparținând rețelelor sociale, textul reprezintă principala formă de comunicare pentru Generația Z, iar pe lângă pe lângă abrevieri, tinerii sunt mari amatori de emoticoane, dar și stickere digitale, meme-uri și clipuri video.
„Tonul relaxat din comunicarea orală este întâlnit și în cea scrisă. Fără a urma reguli gramaticale, cuvintele sunt scurtate sau abreviate, în timp ce semnele de punctuație sunt rar folosite. De multe ori, mesajele au o semnificație multiplă, lăsând loc de interpretare”, se menționează în cercetare.
Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat tineri cu vârsta cuprinsă între 14-24 de ani. Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 16-27 noiembrie 2015.
Specializată în domeniul cercetării de piață, al sondajelor de opinie și al consultanței în marketing, Exact Cercetare și Consultanță oferă o gamă completă de metode, tehnici și instrumente de cercetare pentru studii cantitative și calitative.
(Agerpres/FOTO mercatornet.com)