(VIDEO LIVE) Ceremonia de Deschidere a Anului Universitar 2016-2017, Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” Iași
Publicat de Iuliana Bubuianu, 2 octombrie 2016, 17:59 / actualizat: 3 octombrie 2016, 8:02
VIDEO LIVE
Ceremonia de deschidere a anului universitar 2016-2017 va avea loc duminică, 2 octombrie 2016, în Piața Națiunii (Esplanada UMF), cu începere de la ora 18.30 și va fi transmisă online pe platforma de e-learning a UMF www.umfiasi.ro
Festivitatea de deschidere va include mesajele rectorului Universității de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” Iași, Prof. Univ. Dr. Viorel Scripcariu și ale invitaților speciali precum și premierea studenților care s-au remarcat anul universitar trecut prin rezultate deosebite.
Invitată este comunitatea academică a universității de medicină ieșene – și aici includ toate cadrele didactice și studenții universității nastre, comunitatea academică ieșeană reprezentată prin rectorii celorlalte universități de stat din Iași, oficialitățile locale, studenți, manageri si directori medicali ai spitalelor ieșene etc. După cum i-am obișnuit pe ieșeni, deschidem anul universitar în mijlocul lor.
În cea de-a doua parte, este programată lansarea noii identități vizuale a Universității de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” Iași – element central al unui spectacol extraordinar de lumini și proiecții 3D, fiind urmată de concertul „#Cocoon by Zoli Toth Project”.
- Zoli TOTH Project este un proiect inedit pe plan mondial prin combinația unică de instrumente și sonorități. Inițiat de binecunoscutul muzician Zoli Toth, proiectul curprinde cele mai diverse instrumente de percuție – marimba, vibrafon, multe seturi de tobe, toacă, cuve de mașină de spălat, nicovală etc – în combinație cu instrumente cu corzi. Cei șase membrii ai trupei sunt toți absolvenți ai facultăților de muzica – Zoli TOTH, Iulia Băndilă, Irina Rădulescu, Imola Tamas, Bogdan Pop și Mihai Grigore.
- #Cocoon este o creație marca Zoli TOTH, în care îmbină ritmuri moderne cu sonorități din muzica tradițională și electronică.
Spectacole din anii trecuți:
2015
Concertul extraordinar în aer liber „Sounds of Life”. Soprana Irina Iordăchescu și tenorul de origine mexicană Hector Lopez au fost prezenți pe scenă într-un spectacol de excepție realizat de Orchestra Română de Tineret, sub bagheta dirijorului Sabin Păutza, cu participarea Corului academic “Gavriil Musicescu” al Filarmonicii Moldova Iași, dirijor Doru Morariu. Am avut parte de un regal de compoziţii muzicale celebre, in interpretarea solistilor Irina Iordachescu și Hector Lopez, individual și în duet și în interpretarea corului si a orchestrei.
Raport de audiență a Ceremoniei de Deschidere a Anului Universitar 2015-2016
- Au participat, în piață, peste 1000 de persoane
- 6253 au urmărit ceremonia live, pe internet
- pe youtube înregistrarea ceremoniei a fost urmărită de aprox 2000 de persoane
2014
Spectacolul “Ritm.Dans.Fantezie. Călătorie în jurul lumii în pași de dans”, ne-a propus o călătorie în pași de dans în jurul lumii, cu participarea extraordinară a Orchestrei simfonice a Filarmonicii “Mihail Jora” din Bacău, sub bagheta maestrului Sabin Păutza. Spectacolul a integrat în conceptul său mesajul multiculturalității și diversității, putând fi privit înainte de toate ca un salut creativ adresat studenților care reprezintă la UMF Iași un număr de 60 de națiuni. Ne-am bucurat și de energia scenică a lui Ovidiu Lipan Țăndărică.
2013
Am trăit magia dansului contemporan într-o poveste uluitoare – de la îndepărtat la apropiat, de la specificul naţional la universalitate – urmărind spectacolul de teatru coregrafic “OuiBaDa” cu participarea extraordinară a maestrului coregraf Gigi Caciuleanu. ”OuiBaDa” este o creaţie coregrafică în care este evident traseul coregrafului Gigi Căciuleanu între două spaţii culturale, căutarea unui „acasă” care nu se fixează nicicând într-un spaţiu unic, concret, într-o cultură detectabilă prin prisma unui studiu antropologic. Este vorba de un „acasă” care se manifestă exclusiv în perimetrul poeticului, al transfigurării, ce îşi extrage, e drept, seva, dintr-un imaginar configurat „pe un picior de plai”.
Noua identitate vizuală a UMF Iași
Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” Iași a finalizat proiectul de re-branding al instituției. În corelație cu misiunea Universității de a fi recunoscută ca un reper în excelența didactică și lider în cercetare, prin re-branding s-a urmărit îmbunătățirea capacității de atragere a celor mai buni candidați atât din țară cât și din străinătate, ocuparea unei poziții semnificative în topul universităților europene, identificarea unor modalități de stimulare și atragere a studenților în activitatea de cercetare științifică precum și fundamentarea unei culturi organizaționale puternice. Pentru a atinge obiectivele propuse în strategie, Universitatea de Medicină ieșeană trebuie să se poziționeze atât din punctul de vedere al rezultatelor studenților săi cât și printr-o imagine care să transmită performanțele obținute către studenți, părinți, comunitatea academică și opinia publică.
Primul pas în demersul de re-branding al universității l-a constituit auditul identitar, pas esențial în evaluarea situației. Prin interviuri unu-la-unu, strict confidențiale, s-a luat temperatura brand-ului de la toate categoriile de personal implicate în activitatea Universității de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” Iași: 61 cadre didactice ale UMF, membrii Consiliului de Administrație, 81 studenți români și străini, 48 parteneri de afaceri ai universității și membrii ai conducerii spitalelor din Iași, rectorii celorlalte universități de stat din Iași, 20 de membri ai personalului administrativ. În cadrul auditului, a reieșit faptul că vechea identitate vizuală transmite atribute precum: tradiție, istorie, stabilitate, nivel academic dar și seriozitate forțată, este încărcată, aglomerată, seamănă cu o ștampilă. Noua identitate vizuală păstrează atributele de tradiție, istorie, transmite și caracteristicile de progres, evoluție, inovație, dezvoltare. Având ca suport raportul de audit instituțional și cel de audit vizual (identificarea și analiza identităților vizuale ale instituțiilor similare din România și din străinătate, identificarea și analiza celor mai bune practici în domeniu, și identificarea zonelor de oportunitate pentru Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa Iași”) s-au conturat trei propuneri de identitate vizuală. Aceste ultime propuneri s-au dezbătut într-o ședință la care au participat toți cei implicați în procesul de audit identitar și s-a votat în unanimitate varianta finală. În acest moment am finalizat manualul de identitate vizuală urmând să trecem, printr-un efort al întregului colectiv al universității, la implementarea noului brand.
Noua identitate vizuală a Universității noastre va fi lansată oficial în cadrul Ceremoniei de deschidere a anului universitar 2016-2017, duminică, 2 octombrie 2016.