Lucrările la centura Sucevei, reluate cu altă firmă. CNADNR: primul tronson, gata în 14 noiembrie
Publicat de gabrielarotaru, 5 noiembrie 2014, 16:24
Lucrările la şoseaua de centură a Sucevei, care ar fi trebuit finalizate în 2012, vor fi reluate de asocierea de firme Teo Trans şi Straco din Bucureşti, CNADNR susţinând că pe tronsonul de 5,2 kilometri se va putea circula din 14 noiembrie, în timp ce prefectul dă ca termen mijlocul lui decembrie.
CNADNR a selectat asocierea formată din firmele bucureştene Teo Trans şi Straco pentru a finaliza lucrările la tronsonul de 5,2 kilometri al şoselei de centură a Sucevei, care face legătura între DN 2, zona Pătrăuţi, şi DN 17, în localitatea Şcheia, a declarat, astăzi, într-o conferinţă de presă, prefectul judeţului Suceava, Florin Sinescu.
El a precizat că au fost realizate 97 la sută din lucrările la tronsonul respectiv, iar pentru a fi deschis circulaţiei mai trebuie reabilitaţi 4.000 de metri pătraţi care au fost deterioraţi din cauza stopării lucrărilor, executate marcaje şi montaţi parapeţi metalici pe o lungime de 6,1 kilometri. Totodată, trebuie montaţi 165 de stâlpi de iluminat, în condiţiile în care vor fi luminate pe timp de noapte atât intrarea de pe DN 2, cât şi sensul giratoriu din zona intrare pe DN 17, aşa numitul „zid al morţii”, unde din cauza unui pilon de la un pod al şoselei de centură s-au produs mai multe accidente soldate cu decesul a patru persoane.
Pentru acest tronson valoarea totală a lucrărilor este de 5,8 milioane de lei, termenul de execuţie fiind de 45 de zile.
Prefectul a mai spus că lucrările ar putea fi finalizate la mijlocul lunii decembrie astfel încât să fie eliminat traficul greu de pe DN 74, folosit acum ca variantă ocolitoare şi unde un pod este afectat, pentru refacerea acestuia fiind alocaţi 6,2 milioane de lei.
La rândul său, directorul Direcţiei Regionale Iaşi a CNADNR, Ovidiu Laicu, a susţinut că, din experienţa sa şi în condiţiile în care în perioada următoare va fi vreme bună, este posibil ca tronsonul să fie funcţional chiar în 14 noiembrie.
El a explicat că la acea dată tronsonul ar putea fi deschis circulaţiei, urmând să mai rămână de montat parapeţi şi stâlpi de iluminat.
De asemenea, prefectul Florin Sinescu a declarat că urmează să fie analizată şi situaţia celorlalte două tronsoane ale şoselei de centură, la care lucrările sunt realizate în proporţie de 80%, apoi CNADNR va începe procedurile de selecţie a unui constructor astfel încât în anul 2015 să fie finalizate şi acestea.
CNADNR a reziliat în 15 septembrie contractul de execuţie a lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Suceava cu firma SCT, fostă SCCF-Grup Colas, întrucât aceasta nu a respectat termenele de finalizare a lucrării.
Şoseaua de centură trebuia terminată în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014.
Premierul Victor Ponta declara, în luna august, că în cazul finalizării lucrărilor la şoseaua de centură a Sucevei sunt două variante, ambele proaste: una de reziliere a contractului cu firma care execută lucrarea sau continuarea lucrărilor cu această firmă.
El spunea că problema la şoseaua de centură a Sucevei nu vine de la Guvern, care a alocat fondurile necesare, ci de la constructor, care nu lucrează suficient de bine.
Lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava au fost reluate în acest an abia la sfârşitul lunii mai, după ce şantierul a fost vizitat de ministrul de atunci al Transporturilor Dan Şova, care a avertizat firma de construcţii că din luna iulie intră pe penalităţi dacă nu finalizează lucrarea.
Lucrările la şoseaua de centură a Sucevei au început în 2008 şi ar fi trebuit să fie terminate în iulie 2012. (mediafax.ro/ FOTO vremeanoua)