Legea referitoare la decontarea tichetelor de vacanţă pentru anumite categorii şi blocarea posturilor vacante, promulgată
Publicat de Andreea Drilea, 28 martie 2018, 14:22
Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, miercuri, decretul privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţa a Guvernului nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene.
Potrivit actului normativ, în anul 2018, pentru personalul militar, poliţişti, funcţionari publici cu statut special din sistemul administraţie penitenciare şi personalul civil din instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională se decontează serviciile turistice prestate de unităţi aflate pe teritoriul României, efectuate în perioada concediului de odihnă, în limita valorică prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.8/2009. Acestor categorii de persoane nu li se vor acorda vouchere de vacanţă pentru a li se păstra secretă identitatea.
OUG 90/2017 menţionează că în acest an se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice. Prin excepţie de la această prevedere, ordonatorii de credite pot aproba ocuparea unui procent de maximum 50% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data de 1 ianuarie 2018, numai în condiţiile încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget.
Actul normativ stipulează că se exceptează de la aceste prevederi şi instituţiile din cadrul autorităţii judecătoreşti, Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi Serviciile Publice de Ambulanţă. Acestea pot organiza concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante, indiferent de data vacantării acestora, cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinaţie în buget.
Tot prin excepţie, se pot organiza concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din cadrul serviciilor Parlamentului, indiferent de data vacantării acestora, cu justificarea necesităţii şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate.
Actul normativ prevede, de asemenea, că legea salarizării personalului plătit din fonduri publice se modifică astfel încât pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul familiei ocupaţionale ‘Administraţie’ din aparatul propriu al consiliilor judeţene, primării şi consilii locale, din instituţiile şi serviciile publice de interes local şi judeţean din subordinea acestora, salariile de bază se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, a consiliului judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, în urma consultării organizaţiei sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, a reprezentanţilor salariaţilor.
Legea mai prevede majorări salariale pentru directorul general din cadrul Institutului Naţional de Hematologie Transfuzională ‘Prof. Dr. C.T. Nicolau’, pentru persoanele care ocupă funcţia de director în cadrul centrelor de transfuzie regionale şi judeţene, respectiv al Centrului de Transfuzie Sanguină al municipiului Bucureşti şi pentru personalul care ocupă funcţiile de director general şi director general adjunct în cadrul Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale.
(Agerpres/FOTO arhivă musicislife.ro)