Ascultă Radio România Iași Live

Facebook schimbă politica de confidenţialitate de la 1 ianuarie 2015. Ce înseamnă modificările şi cum îţi poţi proteja datele personale

Publicat de Lucian Bălănuţă, 3 decembrie 2014, 16:59

Facebook lansează, de la 1 ianuarie 2015, termeni noi de utilizare îndreptaţi mai mult către protejarea confidenţialităţii, alături de o pagină nouă cu scop informativ şi cu mai multe opţiuni prin care utilizatorul poate alege mai puţină publicitate.

Noua pagină numită „Privacy Basics” / „Informaţii elementare despre confidenţialitate” informează, practic, utilizatorul reţelei Facebook despre cum îşi poate controla informaţiile expuse.

Schimbările le vor permite utilizatorilor să evite anumite tipuri de publicitate, de pe orice dispozitiv folosit. Deşi Facebook a pus mai demult la dispoziţie posibilitatea de a controla reclamele pe care le văd pe dispozitiv anume, această modificare nu se putea reflecta în setările contului, indiferent de dispozitiv.

Noua sa politică de confidenţialitate va oferi, de asemenea, mai multă informaţie despre modul în care date despre localizare, baterie şi puterea semnalului – care sunt preluate de aplicaţiile mobile – sunt folosite de Facebook. Compania spune că datele de localizare ajută la livrarea unor reclame relevante către utilizatori, iar prin preluarea informaţiilor despre baterie şi semnal, aplicaţia se asigură că procesul funcţionează în regulă.

Potrivit Facebook, update-urile nu vor schimba nicio setare, scopul fiind de a pune la dispoziţie mai multă informaţie pentru ca utilizatorii să poată face singuri schimbările pe care le doresc pentru propria confidenţialitate.

„Protejarea informaţiilor personale şi furnizarea unui control eficient al confidenţialităţii se află la baza a tot ceea ce facem şi credem că aceste anunţuri sunt un pas important”, a spus compania.

Facebook, care a spus că feedback-ul privind noile reglementări este binevenit, a anunţat că testează şi un buton „Cumpără” care permite achiziţionarea de obiecte fără să schimbi site-ul.

„Termenii noştri de utilizare acordă Facebook permisiunea să folosească şi să distribuie conţinutul pe care îl publici“, a spus un purtător de cuvânt al Facebook citat de Snopes. Conţinutul face Facebook să meargă, iar toţi utilizatorii trebuie să ştie că după ce i-ai acceptat termenii nu mai poţi da înapoi. Realitatea e că se poate nega retroactiv dreptul reţelei de a le folosi conţinutul după ce ai fost de acord iniţial cu acest lucru în primă fază. De asemenea, nici nu poţi să modifici sau să te împotriveşti termenilor reţelei sociale.

Cum îţi poţi face contul de Facebook mai sigur – Setări pentru o confidenţialitate ridicată

Pentru a-ţi ridica nivelul de confidenţialitate, trebuie să accesezi meniul care se deschide din simbolul în formă de lacăt aflat în partea dreaptă a barei albastre de sus. Dacă apeşi „See more settings”, după care „Timeline and Tagging”, ajungi în cea mai importantă secţiune legată de confidenţialitate, pentru că se ocupă de postările şi fotografiile în care te etichetează alţi oameni.

Aici poţi alege ce postări pot apărea pe cronologia ta – doar cele postate de tine, cele postate pe cronologia ta de prietenii tăi (inclusiv cele în care eşti etichetat) sau poţi stabili ca orice etichetare pe care o primeşti să fie mai întâi revizuită de tine, consultând de fiecare dată „View Activity Log”.

Chiar sub „Timeline and Tagging” se află secţiunea „Privacy”. Aici poţi alege cine are dreptul să vadă postările tale viitoare şi poţi, la fel, să bifezi opţiunea de a accepta postările altora înainte să apară pe cronologia ta. Următoarea întrebare este dacă vrei sau nu să „limitezi audienţa postărilor pe care le-ai partajat cu prieteni ai prietenilor sau publice”. Dacă ai contul de Facebook de foarte mult timp, este foarte posibil ca timelin-ul tău să conţină nişte lucruri vechi pe care setările tale anterioare le-au lăsat la vederea mai multor oameni decât ţi-ai dori. Alege „Limit Past Posts”, pentru ca numai prietenii tăi să poată vedea fotografiile sau postările respective.

Cine te poate căuta după adresa de mail şi numărul de telefon pe care le-ai folosit la înscrierea pe Facebook? – Pe de o parte, dacă o persoană are mailul sau numărul tău de telefon, atunci probabil că e cineva pe care îl cunoşti destul de bine ca să deveniţi prieteni şi pe Facebook.

„Vrei ca motoarele de căutare să facă trimitere către cronologia ta?” – În alte cuvinte: Crei ca profilul tău de Facebook să apară ca sugestie când cineva îţi caută numele pe Google? cel mai probabil, răspunsul este „Nu”, caz în care aceasta ar trebui să fie şi opţiunea selectată la setări.

În partea stângă, secţiunea „Blocking” îţi permite să nominalizezi aplicaţiile, paginile sau utilizatorii Facebook pe care nu vrei să îi vezi sau de care nu vrei să fii contactat. Este bine de ştiut că Facebook nu le trimite notificări celor cărora le blochezi accesul, dar s-ar putea să îşi dea seama ce se întâmplă dacă observă că nu mai faci parte din experienţa lor pe Facebook – cei blocaţi nu îi mai pot eticheta pe cei care i-au blocat, printre altele.

Încearcă să împiedici oamenii să îţi spargă contul

Sfatul experţilor în securitatea cibernetică este să foloseşti autentificarea în doi paşi pe orice site în care oferi multe informaţii de natură personală. Acest tip de autentificare se numeşte, în cazul Facebook, „Login Approvals” şi se găseşte tot la „Security Settings”. Dacă alegi “Require a security code to access my account from unknown browsers”/ „Cere un cod de securitate pentru accesarea contului meu din broswere necunoscute”, Facebok îţi va trimite un SMS cu un cod de fiecare dată când vei încerca să intri în cont dintr-un dispozitiv necunoscut. Codul îţi va asigura accesul şi, în plus, dacă primeşti un astfel de mesaj pe telefon când tu nu încerci să intri pe Facebook, atunci vei şti că altcineva încearcă să îţi spargă contul.

Îngreunează procesul prin care Facebook îţi poate folosi datele pentru publicitate

Deşi nu este posibil să scapi complet de toate reclamele care circulă pe Facebook, există modalităţi prin care poţi împiedica folosirea atât de uşoară a informaţiilor personale şi a activităţii tale online în scopuri publicitare.

Secţiunea de publicitate, „Ads”, se află spre sfârşitul unei liste de opţiuni din partea stângă a meniului „Settings”. Apasă butonul „Edit”, din dreapta secţiunii „Ads and Friends”. Aici poţi să afli mai multe despre „social ads”, care, potrivit Facebook, le arată prietenilor tăi un mesaj de la cel care plăteşte reclama, imediat după acţiuni pe care le faci tu. Dacă, de exemplu, tu vei da „Like” la pagina de Facebook a unui restaurant, atunci este posibil ca prietenii tăi să vadă o reclamă la acelaşi restaurant, alături de un mesaj care le aminteşte că tu, prietenul lor, ai apreciat deja pagina. Dacă preferi ca acest lucru să nu se întâmple, caută opţiunea „Pair my social actions with ads for” / „Leagă acţiunile mele sociale de reclame pentru” şi alege „No One”. Alternativa şi, în acelaşi timp, opţiunea aleasă automat de Facebook, este „Only My Friends”.

În continuare, vei vedea opţiunea „Ads Based on Your Use of Websites or Apps Off Facebook” / „Reclame bazate pe folosirea de site-uri sau de aplicaţii în afara Facebook-ului”. Aceasta explică de ce, de exemplu, vezi reclame Facebook la obiectele pe care le cauţi pe Google, la scurt timp după ce le cauţi. Dacă preferi să nu se mai întâmple acest lucru, accesează link-ul Facebook către „Digital Advertising Alliance”, unde poţi alege să nu mai primeşti „reclame bazate pe comportamentul online” de la peste o sută de companii şi agenţii de publicitate care au decis să îţi ofere opţiunea de a face acest lucru. Va trebui să repeţi acest proces pentru fiecare browser pe care îl foloseşti ca să îţi accesezi contul de Facebook.

(mediafax.ro/ FOTO adevarul.ro)

Etichete:
#StareaEducației: (INTERVIU) Ioana Chicet Macoveiciuc: “Orice carte citită este un câștig. Înțelegerea a ceea ce citești este materie de examen în Olanda.”
Life duminică, 10 noiembrie 2024, 06:25

#StareaEducației: (INTERVIU) Ioana Chicet Macoveiciuc: “Orice carte citită este un câștig. Înțelegerea a ceea ce citești este materie de examen în Olanda.”

Ioana Chicet-Macoveiciuc, cunoscută și ca ”Prințesa Urbană”, s-a numărat, anul acesta, printre scriitorii invitați la cea de-a XII-a...

#StareaEducației: (INTERVIU) Ioana Chicet Macoveiciuc: “Orice carte citită este un câștig. Înțelegerea a ceea ce citești este materie de examen în Olanda.”
Prorectorul UNAGE Iași, Octavian Jighirgiu: FNST – „pepiniera viitoarelor idei importante din teatrul profesionist”
Life sâmbătă, 9 noiembrie 2024, 08:30

Prorectorul UNAGE Iași, Octavian Jighirgiu: FNST – „pepiniera viitoarelor idei importante din teatrul profesionist”

După încheierea primei ediții a Festivalului Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, este momentul primelor concluzii. Un interviu cu...

Prorectorul UNAGE Iași, Octavian Jighirgiu: FNST – „pepiniera viitoarelor idei importante din teatrul profesionist”
#InfoEconomic: Ioana Amăriuței Popa, fondator Story Seeker, specialistă în marketing digital: ”site-ul companiei este cel care convinge; de acolo își iau potențialii clienți încrederea în ceea ce facem ca business”
Life marți, 5 noiembrie 2024, 23:59

#InfoEconomic: Ioana Amăriuței Popa, fondator Story Seeker, specialistă în marketing digital: ”site-ul companiei este cel care convinge; de acolo își iau potențialii clienți încrederea în ceea ce facem ca business”

Marketingul digital este esențial în atragerea clienților, în creșterea unei afaceri. De altfel, o statistică prezentată la începutul acestui...

#InfoEconomic: Ioana Amăriuței Popa, fondator Story Seeker, specialistă în marketing digital: ”site-ul companiei este cel care convinge; de acolo își iau potențialii clienți încrederea în ceea ce facem ca business”
Vlad Grecu (Universitatea de Arte Târgu Mureș): Un mediu safe este un mediu în care ai certitudinea că orice ai face nu va fi văzut ca o greșeală, ci ca parte a unui proces în care creștem cu toții
Life marți, 5 noiembrie 2024, 11:50

Vlad Grecu (Universitatea de Arte Târgu Mureș): Un mediu safe este un mediu în care ai certitudinea că orice ai face nu va fi văzut ca o greșeală, ci ca parte a unui proces în care creștem cu toții

Prima ediție a Festivalului Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, a ajuns la final. La inițiativa Facultății de Teatru, din cadrul...

Vlad Grecu (Universitatea de Arte Târgu Mureș): Un mediu safe este un mediu în care ai certitudinea că orice ai face nu va fi văzut ca o greșeală, ci ca parte a unui proces în care creștem cu toții
Life joi, 31 octombrie 2024, 18:53

Întâlnire a tinerilor artiști cu managerii de teatre, la FNST Iași: „Am terminat la Teatru! Ce fac acum?”

În Sala Studio a Facultății de Teatru din cadrul Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași, s-a desfășurat, miercuri,...

Întâlnire a tinerilor artiști cu managerii de teatre, la FNST Iași: „Am terminat la Teatru! Ce fac acum?”
Life marți, 29 octombrie 2024, 23:59

#InfoEconomic: Vasile Asandei, directorul ADR Nord-Est, despre fondurile europene aferente perioadei 2021-2027: ”din totalul de 1,75 miliarde de euro, circa 400 de milioane sunt dedicate direct mediului antreprenorial, cu o componentă importantă pe zona de cercetare, inovare, transfer tehnologic, digitalizare”

Regiunea  Nord- Est  beneficiază de o alocare totală de 1,75 de miliarde de euro prin Programul Regional Nord-Est aferent perioadei 2021-2027....

#InfoEconomic: Vasile Asandei, directorul ADR Nord-Est, despre fondurile europene aferente perioadei 2021-2027: ”din totalul de 1,75 miliarde de euro, circa 400 de milioane sunt dedicate direct mediului antreprenorial, cu o componentă importantă pe zona de cercetare, inovare, transfer tehnologic, digitalizare”
Life luni, 28 octombrie 2024, 18:43

Octavian Jighirgiu: Festivalul Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, o platformă de dialog între proaspeții absolvenți ai facultăților de teatru din țară

Astăzi, a început, la Iași, prima ediție a Festivalului Național al Școlilor de Teatru organizat de Facultatea de Teatru a Universității...

Octavian Jighirgiu: Festivalul Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, o platformă de dialog între proaspeții absolvenți ai facultăților de teatru din țară
Life vineri, 25 octombrie 2024, 16:04

#StareaEducației (INTERVIU) Cristina Lupu, director executiv al CJI: “Să faci distincția între informația veridică și cea falsă e ca un mușchi pe care ți-l antrenezi. Noi facem cursuri de educație media pentru adolescenți și profesori pentru că este nevoie să construiești viitorul public al jurnalismului.”

Trăim în epoca în care orice informație este la un click distanță, fapt care determină și surmontarea unor provocări legate de identificarea...

#StareaEducației (INTERVIU) Cristina Lupu, director executiv al CJI: “Să faci distincția între informația veridică și cea falsă e ca un mușchi pe care ți-l antrenezi. Noi facem cursuri de educație media pentru adolescenți și profesori pentru că este nevoie să construiești viitorul public al jurnalismului.”