FSLI solicită Parlamentului să accepte solicitarea privind acordarea statutului de autoritatea publică tuturor cadrelor didactice
Publicat de , 14 iunie 2018, 11:17
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ solicită Parlamentului României să accepte solicitarea potrivit căreia cadrele didactice să primească statutul de autoritate publică, după ce o învăţătoare din judeţul Călăraşi a fost agresată de mama unor elevi, chiar în şcoală, în faţa copiilor.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, FSLI sesizează instituţiile statului să intervină în acest caz, cerând demararea unei anchete.
Incidentul a avut loc la Şcoala Gimnazială Dragoş Vodă din judeţul Călăraşi, unde învăţătoarea clasei a III-a a fost bătută de mama a doi copii cărora le predă.
Părintele agresor a fost nemulţumit că unul dintre copii a primit calificativul ‘Insuficient’.
Agresiunea a avut loc în sala de clasă, în faţa elevilor.
În urma incidentului, directorul unităţii de învăţământ a alertat Poliţia, precum şi conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Călăraşi.
‘Este de-a dreptul şocant ce s-a întâmplat în această unitate de învăţământ cu una dintre colegele noastre, care nu a făcut altceva decât să îşi facă meseria. Este un nou caz de violenţă în şcolile din România şi cerem imperativ Ministerului Educaţiei Naţionale să nu-l transforme într-o statistică banală. Solicităm intervenţia instituţiilor abilitate pentru a ancheta acest caz, dar nu este suficient. Avem nevoie de pază în şcoli, altfel, oricine poate intra în unitatea de învăţământ să agreseze cadre didactice sau elevi şi o poate face cu mare uşurinţă. În plus, cerem Parlamentului României să urgenteze votarea proiectului de lege prin care cadrul didactic să capete statutul de autoritate publică, ceea ce ar face ca pedepsele pentru agresori să fie mult mai mari şi să descurajeze astfel de comportamente. Dacă nu aplicăm măsuri să descurajăm agresorii, transformăm şcoala într-un loc în care pericolul poate fi la orice pas‘, a declarat preşedintele FSLI Simion Hăncescu.
(Agerpres/FOTO rtv.net)