Istoria presiunii civile pentru a fi construită A8 este mai amplă. Iașul trebuia să fie primul oraș important prin care să treacă A8- autostrada care să scoată Moldova din izolare.
În ianuarie 2018, la Iași, cele două grupări civice solicitau tuturor parlamentarilor din Moldova și Ardeal, în cadrul unui eveniment dezbatere, să-și dea mâna și să transforme infrastructura rutieră în pact național. S-a depus o lege inițiată de deputatul Petru Movilă și semnată de toti parlamentarii ieșeni, cu excepția dnei Cosette Chichirău. Dar chiar și așa, parlamentarii nu au avut puterea de a face un pact național.
În 19 mai 2018, vă relatam că o treime de țară a coborat spre București, cerând Guvernului României să nu mențina Moldova în izolare prin neconstruirea de autostrăzi. Vocea moldovenilor s-a făcut auzită cu greu în Piața Victoriei, și numai după ce Jandarmii i-au șicanat pe protestatarii veniți de la sute de kilometri și au încercat să le impiedice ajungerea la obiectivul final.
Cele două grupuri civice s-au deplasat și la Comisia europeană în încercarea de a afla dacă acolo se poate găsi o soluție de finanțare a autostrazilor în Moldova. Atât președinta Comisiei de Transporturi din Parlamentul European cât și comisarul european Corina Crețu au precizat clar că autoritățile romane, desi pot să facă autostrada cu bani europeni, nici măcar nu au formulat o cerere în acest sens.
Au mai fost adresate două solicitari de dialog pe tema autostrăzii- Primului ministru- la care nu s-a răspuns- și Președintelui Iohannis. Cel din urmă a comunicat că în luna octombrie va primi delegația de susținători ai proiectului autostrăzii.
Pe acest fond, Radio Iași, a solicitat celui mai înalt oficial prezent la al XV-lea Congresul național al drumarilor, director CNAIR, Marius Neaga, un interviu în care să aflăm dacă A8 rămâne o simplă iluzie.