Proiectul privind aprobarea realizării autostrăzii Iaşi -Târgu Mureş a fost adoptat
Publicat de , 7 noiembrie 2018, 13:20
UPDATE ora 12:28 Camera Deputaţilor a adoptat miercuri, cu 261 de voturi ‘pentru’, două ‘împotrivă’ şi cinci abţineri, proiectul de lege privind aprobarea realizării autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş – Autostrada Unirii.
Potrivit proiectului, iniţiat de parlamentari ai PMP şi semnat de reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.
Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor.
Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii.
Proiectul de lege a fost adoptat anterior de Senat, Camera Deputaţilor fiind for legislativ decizional pentru acest act normativ.
(Agerpres/FOTO romania-actualitati.ro)
UPDATE – 7.11.2018, ora 8:41 Proiectul de lege pentru construirea Autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni va fi votat, astăzi, în Plenul Camerei Deputaţilor.
Dacă iniţiativa legislativă pentru realizarea autostrăzii A 8 va fi aprobată, Ministerul Transporturilor are la dispoziţie o lună pentru a începe demersurile necesare derulării proiectului.
Autostrada Târgu Mureş Iaşi – Ungheni are o lungime de peste 300 de kilometri şi beneficiază de fonduri europene.
(Rador/FOTO romania-actualitati.ro)
Camera Deputaţilor a adoptat, pe articole, proiectul de lege privind aprobarea realizării autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş – Autostrada Unirii, urmând ca votul final să fie dat joi, 7 noiembrie.
Potrivit proiectului, iniţiat de parlamentari ai PMP şi semnat de reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova, printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.
Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile sau prin parteneriat public-privat.
Într-o conferinţă de presă, susţinută la Iaşi de asociaţiile „Împreună pentru A8” şi „Moldova vrea autostradă”, reprezentanţii acestor organizaţii civice au demontat informaţiile, vehiculate de Ministerul Transporturilor şi necontrazise de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, privind faptul că A8, Ungheni – Iaşi – Tîrgu Mureş ar trebui înlocuită cu A13, care ar urma să lege Bacăul de Braşov.
Ionel Apostol, de la asociaţia Împreună pentru A8:
Vicepreşedintele Asociaţiei Moldova vrea Autostradă, Dorin Dobrincu a declarat că problema are conotaţii politice:
A consemnat Mihaela Munteanu.
(Mihaela Munteanu, Radio Iaşi)