La Galaţi cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să facă multe drumuri pentru a obţine autorizaţia de construire
Publicat de gabrielarotaru, 18 ianuarie 2019, 10:25
La Galaţi cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să facă mai multe drumuri pentru a obţine autorizaţia de construire.
Primăria înfiinţează serviciul de „Aviz Comun”, prin care simplifică procedurile, o premieră pentru toată zona de est a ţării.
Pentru obţinerea unui certificat de urbanism necesar construcţiei unei clădiri, de pildă, un solicitant trebuie să meargă personal şi să obţină avize de la primărie şi din partea mai multor unităţi publice sau private, precum Electrica, Distrigaz, ISU, Societatea Locală de Apă şi Canalizare, cea de telefonie ş.a.m.d. Toate aceste drumuri sunt evitate acum, prin înfiinţarea Serviciului de Eliberare a Avizului Comun.
Dragoş Horia Buhuciu, arhitect şef: Am semnat protocoalele cu toate instituţiile de resort şi avem şi opt acorduri cu alte direcţii, birouri, compartimente etc. din primărie, pentru că de multe ori se întâmpla, de exemplu, să cerem la Direcţia de Patrimoniu un acord asupra folosirii domeniului public şi cetăţeanul respectiv trebuia să meargă la primărie de două ori. Acum noi, în cadrul primăriei, ne vom duce direct către colegii noştri.
Cetăţeanul este scutit şi de drumurile pentru a achita taxele, căci fiecare aviz are o taxă de achitat, evident, la instituţia care eliberează documentaţia.
Ionuţ Pucheanu, primarul municipiului Galaţi: Plata se face la un singur ghişeu, pentru toate avizele, odată. Ai zece avize, ştim de la bun început cât costă fiecare aviz în parte, se emite o singură chitanţă.
Serviciul integrat va intra în funcţiune de săptămâna viitoare, iar din luna mai cererile şi plata taxelor vor putea fi operate şi online, aşa cum primăria acceptă încă din vara trecută solicitări online pentru obţinerea certificatului de urbanism. (Rador/ FOTO viata-libera.ro)