Compania de Drumuri pregăteşte lansarea licitaţiei pentru studiul de fezabilitate al tronsonului Târgu Mureş-Târgu Neamţ
Publicat de Andreea Drilea, 21 ianuarie 2019, 13:45
Compania de Drumuri pregăteşte lansarea licitaţiei pentru studiul de fezabilitate al tronsonului Târgu Mureş-Târgu Neamţ, care face parte din autostrada A8, supranumită Autostrada Unirii.
Pentru segmentele care tranzitează judeţele Mureş, Harghita şi Neamţ proiectul se va derula cu fonduri europene, însă pentru tronsonul din judeţul Iaşi, Guvernul a ales varianta parteneriatului public privat. Despre situaţia drumului de mare viteză dintre Moldova şi Transilvania ne spune mai multe reporterul RRA, Alex Lancuzov.
Reporter: Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni are o lungime de peste 300 km şi un cost estimat de aproximativ patru miliarde de euro. Contractul pentru refacerea studiilor de fezabilitate pe tronsonul de aproximativ 200 km dintre Târgu Mureş şi Târgu Neamţ are o durată de 14 luni, ceea ce înseamnă că licitaţiile pentru proiectare şi execuţie ar putea fi lansate în cel mai bun caz peste doi ani – explică Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri.
Alin Şerbănescu: Un astfel de contract ar avea o perioadă de două luni sau trei luni pentru depunerea ofertelor, ar mai avea o perioadă de evaluare a ofertelor de încă patru luni, să spunem. Practic, până la sfârşitul anului am putea avea contractul semnat şi ar începe perioada de elaborare, tot ce presupune studiul de frezabilitate. În cel mai fericit scenariu, în doi ani am putea avea studiul de fezabilitate complet, ceea ce ne-ar permite să scoatem la licitaţie proiectarea şi execuţia.
Reporter: Următorul segment, cel dintre Târgu Neamţ şi Iaşi, cu o lungime de 61 de km, va fi scos la licitaţie prin parteneriat public privat. Această soluţie de finanţare şi execuţie ar putea însemna reducerea unor termene pentru autorizaţii şi lucrări, dar şi o taxă pentru şoferi – atrage atenţia Ionuţ Ciurea, directorul Asociaţiei Pro Infrastructură.
Ionuţ Ciurea: Dacă privatul nu va încasa suficienţi bani pe drumul respectiv, pe care l-a construit, atunci noi cu toţii trebuie să-i plătim privatului diferenţa şi o să plătim mai mult decât pe fonduri europene.
Reporter: Legea pentru construirea autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi a fost votată la sfârşitul anului trecut şi este primul act normativ special pentru un obiectiv major de infrastructură rutieră.
(Rador/FOTO arhivă ziare.com)