Programul „Iași – Capitala Tineretului din România 2019 – 2020” va fi popularizat în toată țara
Publicat de Andreea Drilea, 3 martie 2019, 11:10 / actualizat: 5 martie 2019, 11:28
Programul „Iași – Capitala Tineretului din România 2019 – 2020” (ICTR) va fi popularizat în toată țara. Campania de promovare se va desfășura în perioada martie – decembrie. Pentru întreaga campanie de promovare municipalitatea va aloca suma de 150.000 de lei. Un proiect de hotărâre în acest sens a fost pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local de joi, 28 februarie.
În altă ordine de idei, în urma unui proiect de hotărâre aprobat luna trecută, în perioada următoare reprezentanții ICTR vor avea întâlniri cu tinerii, mediul educațional și cultural, precum și cu autoritățile din Baia Mare, Cluj-Napoca, Oradea, Timișoara, Alba Iulia, Sibiu, Brașov, Galați și Bacău. În cadrul „Caravanei rISeUp” va fi promovat conceptul care a stat la baza candidaturii Iașului pentru câștigarea titlului „Capitala Tineretului din România”.
Programul ICTR va începe pe 2 mai 2019 şi se va termina pe 1 mai 2020. Misiunea Programului ICTR 2019-2020 este de a mobiliza tinerii, organizațiile neguvernamentale de tineret şi instituţiile publice şi private, în vederea implicării active pentru dezvoltarea armonioasă a Municipiului Iaşi ca un spaţiu modern, atractiv, cu accent pe identitate şi apartenenţă prin proiecte sustenabile, consum raţional de resurse şi politici publice integrate în conformitate cu nevoile tinerilor.
ICTR are cinci priorități:
1. Transparenţă decizională şi participare activă – prin care se dorește participarea şi implicarea tinerilor în procesul de elaborare, luare şi implementare a deciziilor la nivel local;
2. Antreprenoriat în industrii creative – se dorește coagularea sectorului de tineret pentru a dezvolta premisele apariţiei iniţiativelor de tip Start-Up şi, în general, promovarea tinerilor antreprenori locali;
3. CulturISe – îşi propune, pe de o parte, să faciliteze accesul la actul de cultură pentru tinerii care provin din medii vulnerabile, iar pe altă parte, să ofere un instrument tinerilor ieşeni, prin care pot descoperi cu uşurinţă toate produsele culturale din Iaşi;
4. Iaşi – oraş policentric – are în vedere exploatarea potenţialului cartierelor ieşene şi a tinerilor rezidenţi. Concret, se dorește crearea/regândirea unor spaţii sociale din cartiere pentru înmulțirea opţiunilor de petrecere a timpului liber pentru tineri, revitalizarea urbană a spaţiilor şi zonelor abandonate prin valorificarea directă a competenţelor artistice deţinute de tineri și crearea de branding/identitatea unică și branding/ identitate unică pentru fiecare cartier implicat în program;
5. rISeUp Nord – Est – pune accentul pe rolul catalizator al oraşului Iaşi în Regiunea de Dezvoltare Nord-Est. Misiunea este ca, utilizând resursele Municipiului Iași și prin implicarea tinerilor, să fie activate resursele latente ale întregii zone de dezvoltare.
(Andreea Drîlea – colaborator Radio Iaşi, Primăria Municipiului Iaşi/FOTO Iași – Capitala Tineretului din România 2019-2020)