(FOTO/AUDIO) Iaşi: Reacţia învăţătorului acuzat că ar fi corectat greşit lucrarea unui elev la Colegiul „Mihai Eminescu” din Iaşi
Publicat de gabrielarotaru, 5 martie 2019, 19:50 / actualizat: 6 martie 2019, 11:19
UPDATE 6.03.2019 / ora 11:00 – Învăţătorul Spiridon Andrieş a postat un drept la replică pe pagina de Facebook USLIP Iaşi News în care susţine că tema pe care a dat-o nu a fost respectată de elev.
Comunicatul integral al profesorului:
„Doresc să fac câteva precizări cu privire la situația creată de publicarea selectivă pe rețelele de socializare, în speță pe Facebook, a unei secvențe din tema pentru acasă din data de 01.02.2019, de către părintele Tarnoveski Ionel, în data de 04.03.2019.
În data de 01.02.2019, elevii clasei a II-a B au primit ca temă pentru acasă un exercițiu care a avut ca scop remedierea unor greșeli de scriere frecvente: scrierea corectă a cuvintelor cu diftongii oa/ua – pentru evitarea confuziei, despărțirea corectă a cuvintelor în silabe la capătul rândului și articularea corectă a pluralului substantivului copil. Elevii au primit ca sarcină de lucru copierea unui text scris pe tablă, intenționat greșit – cu erori de scriere – pe care să-l rescrie, corectând greșelile sesizate, evidențiindu-le prin scrierea cu creionul. În notarea temei de acasă, am ținut cont de faptul că elevul nu a respectat cerințele enunțului și a scris, selectiv, doar câteva enunțuri care nu erau în totală concordanță cu textul scris la tablă.
În data de 04.03.2019, după ore, s-a prezentat la școală o tânără care a cerut informații despre situația școlară a elevului, după care a prezentat o fotografie a unei secvențe din tema mai sus menționată din caietul elevului, cerându-mi să-i motivez calificativul Suficient. Deși tema data din luna februarie, explicațiile au fost cerute insistent după o lună.
Precizez, în cele ce urmează, că nu există, în acest caz, o colaborare firească a familiei cu școala. Familia refuză să participe la activitățile inițiate de mine și de colectivul de părinți, restricționând chiar și accesul elevului. Mai mult decât atât, îmi amintesc că anul trecut domnul Tarnoveski Ionel s-a prezentat la școală pentru a cere explicații doamnei profesor de engleză cu privire la evaluarea fiului său. Discuția lor a degenerat într-o altercație verbală în care domnul Tarnoveski Ionel a adresat injurii doamnei profesor, amenințând-o cu bătaia. Aceste amenințări au vizat, de fapt, toate cadrele didactice din școală. Luând atitudine în această situație, am fost și eu agresat verbal și amenințat în clasă, de față cu elevii. Astfel, am înștiințat conducerea școlii, care a sesizat organele de poliție de la Secția 2. Drept urmare, domnului Tarnoveski Ionel nu a mai venit la școală din acel moment.
Atât eu, cât și familia mea suntem profund afectați de neadevărurile și de speculațiile care au fost vehiculate în mass-media. Doresc să mulțumesc public părinților de la clasa a II-a B care și-au exprimat punctul de vedere printr-un comunicat de presă.”
https://www.facebook.com/UslipIasiNews/posts/588099734991560
UPDATE – A apărut și varianta părinților copilului prin care se arată că exercițiul propus nu a presupus copierea unui text greșit urmat de corectarea sa, potrivit educatieprivata.ro. Sora elevului a postat și un videoclip în care afirmă că există corespondență între cerința din manual și exercițiul efectuat de elev.
https://www.facebook.com/biiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaa/videos/2223509831038657/
UPDATE – Prin intermediul unui comunicat de presă, cei de la USLIP Iaşi susţin că resping ‘maniera rău-voitoare pe care o parte din mass-media a abordat-o în prezentarea cazului de la Colegiul Naţional Mihai Eminescu Iaşi’.
‘Exerciţiul pe care domnul învăţător l-a efectuat la clasa a II-a trebuie în primul rând cercetat în integralitate deoarece scoaterea din context, aşa cum ne-a fost comunicat, poate duce la interpretări eronate. Chiar dacă am putea vorbi de o greşeală a cadrului didactic ni se pare inadmisibilă maniera agresivă de a aduce în faţa opiniei publice viaţa profesională a unui om pentru a fi lovită cu ‘pietre’! Până în acest moment cariera domnului învăţător este una ireproşabilă! Este apreciat şi respectat deopotrivă de colegi, elevi şi părinţi. (…) Am aflat că există un istoric al relaţiei şcoală-părinte marcat de violenţă din partea ultimului. De altfel, ni s-a comunicat că a şi fost în atenţia organelor de cercetare pentru agresiuni la adresa cadrelor didactice‘, se menţionează în comunicatul de presă al celor de la USLIP Iaşi.
Mai mult, colegii de catedră ai dascălului au publicat pe reţelele de socializare exerciţiul complet în care copiii aveau de transcris un text cu greşeli pe care ulterior trebuiau să-l corecteze. Însemnările făcute de dascăl ar fi vizat textul scris intenţionat greşit.
FOTO Daniela Raicu
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi derulează o anchetă la Colegiul ‘Mihai Eminescu’, după ce tatăl unui elev de clasa a II-a a postat pe Facebook că lucrarea copilului nu a fost bine corectată de învăţător.
Purtătorul de cuvânt al ISJ Iaşi, Sabina Manea:
Pe pagina sa de socializare, părintele copilului de clasa a II -a, de la Colegiul ‘Mihai Eminescu’ din Iaşi, a postat o parte din lucrarea corectată cu roşu, în care învăţătorul s-a arătat nemulţumit de faptul că elevul nu a despărţit în silabe corect un cuvânt, deşi era bine scris. Iar un alt cuvânt corectat de cadrul didactic a fost ‘patinoar’, vocala ‘o’ fiind tăiată cu pixul de culoare roşie şi corectat cu vocala ‘u’.
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, astăzi, că învăţătorul din Iaşi, ar putea fi trimis într-un program de evaluare, iar directorul şcolii va avea rolul de a rezolva punctual situaţia.
(Agerpres/Radio Iaşi/ FOTO adevarul.ro)