INS: Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, în urcare cu 8% în primele două luni
Publicat de , 3 aprilie 2019, 11:16
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în primele două luni ale anului în curs, faţă de perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2018, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 8,2%, respectiv cu 8,0%, potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS).
În luna februarie 2019, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna precedentă, atât ca serie brută, cu 2,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 0,2%.
Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, atât ca serie brută, cu 9,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 9,5%.
Conform INS, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în primele două luni din 2019, raportat la perioada similară din 2018, a înregistrat o creştere cu 8,2% datorită majorării vânzărilor de produse nealimentare (+11,4%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,5%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2019, comparativ cu 1 ianuarie – 28 februarie 2018, a înregistrat o creştere cu 8,0% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+10,9%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,1%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în februarie 2019, comparativ cu luna precedentă, a coborât pe ansamblu cu 2,1% ca urmare a scăderilor la vânzările de produse nealimentare (-3,3%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,6%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,7%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2019, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 0,2%, din cauza scăderilor din vânzările de produse nealimentare (-1,3%) şi din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au rămas la acelaşi nivel.
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2019, comparativ cu luna februarie 2018 a înregistrat o urcare cu 9,1% datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,7%), vânzările de produse nealimentare (+12,6%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,8%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2019, comparativ cu luna februarie 2018 a înregistrat o creştere cu 9,5% datorită majorărilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+13,4%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+13,2%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,3%).
(Agerpres/FOTO Radio Iaşi)