Creștere RECORD a audienței Rețelei Regionale Radio România
Publicat de Lucian Bălănuţă, 20 mai 2019, 17:54 / actualizat: 23 mai 2019, 17:41
Rețeaua Radio România Regional se situează în topul celor mai ascultate posturi de radio la nivel național! Potrivit studiul de audiență realizat în perioada 7 ianaurie – 21 aprilie 2019, de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research, peste 1.620.000 de români aleg zilnic unul din posturile Radio România Regional!
Radio România Iași rămâne cel mai ascultat radio regional, având o cotă de 2,8% la nivel național. Potrivit studiului, 411.200 de români aleg zilnic frecvențele de 1053 Khz, 90,8, 94,5 și 96,3 Mghz.
În cadrul cercetării, s-a măsurat audiența posturilor de radio la nivel național, urban şi în municipiul București, în perioada 07 ianuarie – 21 aprilie 2019.
Studiourile teritoriale Radio România din București, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Reșița, Târgu Mureș și Timișoara înregistrează astfel o cotă de 9,4% Market Share – locul 3 în ierarhia națională. Rezultatele complete ale studiului – AICI.
Mulțumim ascultătorilor noștri pentru fidelitate!
*
P.S. Nicolae Tomescu, redactor-șef:
Șansa mea este că stăpânesc mijloacele de distingere între adevărat și fals. Corespondența între ceea ce a fost/este și judecata care duce la anumite enunțuri trebuie confirmată de fapte și de experiență. Cei care nu vor să examineze, să constate, să perceapă, să remarce, să rețină, să sesizeze, fac abstracție de valoarea de adevăr; aceasta nu se cuvine reprezentată de propagandă, de triumfalism, valoarea de adevăr este expresia gradului de certitudine a corespondenței judecății cu starea de fapt vizată de judecată.
Analiza datelor de Audiență Radio emise de către Asociația pentru Radio Audiență [1] indică, în dreptul anului 2011, cifra record de 521.000 /numărul de ascultători Radio Iași unici pe zi – la nivelul întregii țări…
Înțeleg rolul comunicatelor de acest gen, dar ele relevă și absurditatea unui „critic” care povestește „filmul” înainte de a-l viziona. Nu rezultă demonstrația legăturii neîntrerupte, a soluției de început și de continuitate, a manierei constante în care s-au realizat, spre exemplu, grilele de programe (practic, bătălia decisivă se poartă în interiorul grilelor, în definirea și materializarea așa-numitului format); Radio Iași are aceeași grilă de mulți ani încoace. Nu mi se pare suficientă înşiruirea, fie și metodică, de rezultate. Trupul și sufletul nu pot fi separate, constituie un tot indivizibil. Trebuia să ştim, mai întâi, ce vrea publicul, dacă toate categoriile se simt reprezentate prin conținut adecvat plecând de la necesităţi, disponibilităţi, obişnuinţă, dacă fiecare domeniu de interes este plasat la reperele orare unde se realizează întâlnirea cu tranşa de public vizată…
Din păcate, ne lipsesc datele pentru a putea face o analiză mai clară a segmentelor de populație pe care Radio Iași ar trebui să se axeze în viitorul apropiat. Ținând cont de studiile anterioare, pot emite doar o ipoteză de lucru: avem nevoie de o concentrare mai bună în privința segmentului 35-55 de ani. Se pare că o strategie care ar încerca o variantă de compromis între piața radio urbană și cea rurală nu dă roade pe termen lung. Înainte de orice, pentru a putea formula o strategie viitoare, este necesară o descriere cât mai clară, în funcție de variabile socio-demografice (vârstă, sex, ocupație, statut, etc.), atât a ascultătorilor noștri, cât și a ascultătorilor posturilor de radio concurente. Analiza ne-ar permite să identificăm, în mod valid, științific și obiectiv, posturile cu care Radio Iași concurează de o manieră directă. În absența acestor date, putem emite doar speculații, fără a avea însă un instrument corect de validare…
[1] Asociația pentru Radio Audiență este constituită cu scopul de a reprezenta interese comune ale fondatorilor – societăți de radiodifuziune, agenții de publicitate, agenții media – în cadrul procesului de măsurare a audienței și a cotelor de piață a posturilor de radio, prin procedura-cadru stabilită de Legea audiovizualului nr. 504/2002 sau prin alte proceduri similare care respectă standardele și uzanțele domeniului, recunoscute pe plan internațional. Societatea Română de Radiodifuziune este cotizant ARA, având și un reprezentant în Consiliul Director al asociației.