Ministrul Sănătăţii, precizări despre problemele din sistemul informatic din sănătate
Publicat de , 13 iunie 2019, 07:27
Ministrul sănătăţii, Sorina Pintea, afirmă că autorităţile au plătit ‘bani grei’ pentru pregătirea oamenilor care să asigure mentenanţa sistemului informatic din sănătate, însă aceştia nu se pricep la acest lucru.
Potrivit acesteia, sistemul informatic este gestionat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi a fost modificat de nenumărate ori din anul 2012, fără însă să se ţină cont de anumite aspecte, precum numărul mare de utilizatori în acelaşi timp:
Sorina Pintea: Ministrul sănătăţii a început încă de anul trecut o verificare a modului în care a fost contractat şi mentenat sistemul. Înţeleg ceea ce se întâmplă şi îmi cer scuze public pacienţilor şi medicilor de familie pentru disconfortul creat, dar cred că ar trebui să aibă o discuţie cu cei de la Casa de Asigurări de Sănătate, concretă, pe nişte date, astfel încât să vină şi cu soluţii. Sigur, una dintre soluţii ar fi şi debirocratizarea, care a început să fie făcută anul trecut; va continua anul acesta. Aşteptăm soluţii şi de la medicii de familie, pentru că eu personal sunt în legătură cu câţiva dintre ei şi soluţiile propuse, unele dintre ele, le voi promova la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
Medicii de familie au avertizat că sistemul informatic este în colaps. Biletele de trimitere sau reţetele trebuie validate în termen de maximum 72 de ore, însă au fost situaţii în care pe o perioadă de trei zile, sistemul informatic a funcţionat doar două sau trei ore.
Mulţi dintre medicii de familie susţin că se trezesc noaptea pentru a valida documentele de peste zi, sperând că sistemul este mai accesibil.
Tot noaptea, aceştia încearcă şi dacă au noroc, reuşesc să facă raportările lunare obligatorii către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
(Agerpres/FOTO radioiasi.ro)