CFR: Circulaţia trenurilor a revenit la normal pe toate magistralele feroviare
Publicat de Andreea Drilea, 6 februarie 2020, 17:18
UPDATE – Toate liniile de cale ferată afectate de vremea nefavorabilă au fost deschise circulaţiei, începând cu ora 16:00, a anunţat Compania Naţională de Căi Ferate CFR, într-un comunicat de presă, transmis joi AGERPRES.
‘(…) începând cu ora 16.00 toate liniile de cale ferată afectate de vremea nefavorabilă sunt operaţionale, iar circulaţia trenurilor a revenit la normal. Echipele de intervenţie din cadrul Regionalei CF Timişoara, Iaşi şi Braşov au finalizat toate operaţiunile desfăşurate pe distanţele Topolovăţ – Recaş, Nădejdea – Lunca de Mijloc – Livezi Ciuc şi Silhoasa – Larion – Grădiniţa – Coşna, unde au acţionat permanent încă din cursul nopţii pentru eliberarea liniilor de cale ferată de arborii prăbuşiţi de pe versanţi, remedierea deranjamentelor la linia de contact şi înlocuirea elementelor avariate. La această oră toate magistralele feroviare sunt operaţionale, nu există trenuri blocate, iar trenurile circulă în condiţii normale de trafic’, notează compania de căi ferate.
Potrivit sursei citate, dispeceratele CFR vor menţine în continuare legătură cu cele ale operatorilor de transport feroviar şi vor transmite permanent informaţii despre condiţiile meteo şi de trafic înregistrate pe fiecare regională de cale ferată.
UPDATE – Numărul trenurilor anulate de CFR Călători joi şi vineri a urcat la 77, din care vineri nu vor circula patru garnituri.
Potrivit unui comunicat al CFR Călători, joi nu vor circula următoarele trenuri: R 8652 Tulcea Oraş – Medgidia, R 8380 Mangalia – Constanţa, R 8381 Constanţa – Mangalia, R 8384 Mangalia – Constanţa, R 8385 Constanţa – Mangalia, R 8388 Mangalia – Constanţa, R 8012 Feteşti – Bucureşti Obor, R 8031 Feteşti – Constanţa, R 8001 Bucureşti Nord – Constanţa, R 8002 Constanţa – Bucureşti Nord, R 8581 Slobozia Veche – Ciulniţa, R 8580 Ciulniţa – Slobozia Veche, R 8653 Medgidia – Tulcea Oraş, R 8654 Tulcea Oraş – Constanţa, IR 1771 Bucureşti Nord – Galaţi, IR 1770 Galaţi – Bucureşti Nord, R 8201 Buzău – Constanţa, R 8202 Constanţa – Buzău, R 9571 Lugoj – Timişoara Nord, R 5701 Suceava – Ilva Mică, R 5704 Ilva Mică – Suceava, R 4205 Vatra Dornei – Bistriţa Nord, R 5702 Ilva Mică – Suceava, R 9302 Roşiori Nord – Bucureşti Nord, R 9301 Videle – Roşiori Nord, R 8443 Ciulniţa – Călăraşi Sud, R 8592 Călăraşi Sud – Ciulniţa, R 8591 Ciulniţa – Călăraşi Sud, R 8122 Slobozia Veche – Bucureşti Nord, R 8151 Urziceni – Ciulniţa, R 8582 Ciulniţa – Slobozia Veche, R 8081 Bucureşti Nord – Fundulea, R 8080 Fundulea – Bucureşti Nord, R 8083 Bucureşti Nord – Fundulea, R 8082 Fundulea – Bucureşti Nord, R 7362 Galaţi – Buzău, R 7360 Galaţi – Buzău, R 7371 Făurei – Galaţi, R 7401 Buzău – Făurei, R 8387 Constanţa – Mangalia, R 8390 Mangalia – Constanţa, R 8389 Constanţa – Mangalia, R 8392 Mangalia – Constanţa, R 8655 Constanţa – Tulcea Oraş, R 8032 Constanţa – Feteşti, R 8594 Călăraşi Sud – Ciulniţa, R 8204 Constanţa – Buzău.
De asemenea, nu vor circula trenurile: R 5106 Galaţi – Adjud, R 5105 Mărăşeşti – Galaţi, R 8121 Bucureşti Nord – Slobozia Veche, R 8124 Slobozia Veche – Bucureşti Nord, R 8003 Bucureşti Obor – Constanţa (anulat pe distanţa Bucureşti Obor – Feteşti), IR 1772 Galaţi – Bucureşti Nord, IR 1773 Bucureşti Nord – Galaţi, R 7375 Făurei – Galaţi, R 7363 Buzău – Galaţi, R 5703 Suceava – Ilva Mică, R 5711 Câmpulung Moldovenesc – Ilva Mică, R 5712 Ilva Mică – Vatra Dornei, R 4206 Bistriţa Nord – Vatra Dornei, R 9109 Bucureşti Nord – Târgovişte, R 8152 Slobozia Veche – Urziceni, R 8153 Urziceni – Slobozia Veche, R 8391 Constanţa – Mangalia, R 8394 Mangalia – Constanţa, R 8395 Constanţa – Mangalia, R 8398 Mangalia – Constanţa, R 8397 Constanţa – Mangalia, R 8203 Buzău – Constanţa, R 8204 Constanţa – Buzău, R 7364 Galaţi – Buzău, R 7372 Galaţi – Faurei şi R 7365 Buzău – Galaţi.
Vineri vor fi anulate trenurile R 8652 Tulcea Oraş – Medgidia, R 5702 Ilva Mica – Suceava, R 5710 Vatra Dornei – Câmpulung şi
R 8380 Mangalia – Constanţa.
‘Pentru buna deservire a trenurilor de călători, CFR Călători a luat următoarele măsuri: asigurarea locomotivelor Diesel de rezervă şi pregătirea materialului rulant pentru circulaţia în condiţii de iarnă; asigurarea locomotivelor diesel pentru deservirea plugurilor de zăpadă, în caz de necesitate; asigurarea locomotivelor diesel pentru intervenţie în caz de avarii la linia de contact; asigurarea căldurii în tren şi funcţionarea fără deficienţe a mijloacelor de tracţiune pe toată perioada staţionării în staţii, în linie curentă şi pe întreaga rută de circulaţie; suplimentarea echipelor de intervenţie şi asigurarea personalului necesar pentru deszăpezirea unităţilor proprii (revizii, depouri, etc) în zonele afectate. În funcţie de evoluţia condiţiilor meteo şi a dispoziţiilor Comandamentului Operaţional de Iarnă, pot să apară modificări în programul de circulaţie a altor trenuri de pasageri’, precizează CFR Călători.
Compania recomandă pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să se informeze despre condiţiile meteo şi să solicite informaţii despre eventualele întârzieri şi posibilele modificări survenite în circulaţia trenurilor.
UPDATE – CFR Călători a anulat alte 26 de trenuri care ar fi trebuit să circule joi, numărul acestora ridicându-se astfel la 61, în timp ce vineri nu vor circula trei garnituri.
Potrivit unui comunicat al companiei, joi nu vor circula următoarele trenuri: R 5703 Suceava – Ilva Mică, R 5711 Câmpulung Moldovenesc – Ilva Mică, R 5712 Ilva Mică – Vatra Dornei, R 4206 Bistriţa Nord – Vatra Dornei, R 9109 Bucureşti Nord – Târgovişte, R 7362 Galaţi – Buzău, R 7360 Galaţi – Buzău, R 7371 Făurei – Galaţi, R 7401 Buzău – Făurei, R 8387 Constanţa – Mangalia, R 8390 Mangalia – Constanţa, R 8389 Constanţa – Mangalia, R 8392 Mangalia – Constanţa, R 8655 Constanţa – Tulcea Oraş, R 8032 Constanţa – Feteşti, R 8594 Călăraşi Sud – Ciulniţa, R 8204 Constanţa – Buzău, R 5106 Galaţi – Adjud, R 5105 Mărăşeşti – Galaţi, R 8121 Bucureşti Nord – Slobozia Veche, R 8124 Slobozia Veche – Bucureşti Nord, R 8003 Bucureşti Obor – Constanţa, IR 1772 Galaţi – Bucureşti Nord, IR 1773 Bucureşti Nord – Galaţi, R 7375 Făurei – Galaţi, R 7363 Buzău – Galaţi.
La acestea se adaugă R 8652 Tulcea Oraş – Medgidia, R 380 Mangalia – Constanţa, R 8381 Constanţa – Mangalia, R 8384 Mangalia – Constanţa, R 8385 Constanţa – Mangalia, R 8388 Mangalia – Constanţa, R 8012 Feteşti – Bucureşti Obor, R 8031 Feteşti – Constanţa. R 8001 Bucureşti Nord – Constanţa, R 8002 Constanţa – Bucureşti Nord, R 8581 Slobozia Veche – Ciulniţa, R 8580 Ciulniţa – Slobozia Veche, R 8653 Medgidia – Tulcea Oraş, R 8654 Tulcea Oraş – Constanţa, IR 1771 Bucureşti Nord – Galaţi, IR 1770 Galaţi – Bucureşti Nord, R 8201 Buzău – Constanţa, R 8202 Constanţa – Buzău, R 9571 Lugoj – Timişoara Nord, R 5701 Suceava – Ilva Mică, R 5704 Ilva Mică – Suceava, R 4205 Vatra Dornei – Bistriţa Nord, R 5702 Ilva Mica – Suceava, R 9302 Roşiori Nord – Bucureşti Nord, R 9301 Videle – Roşiori Nord, R 8443 Ciulniţa – Călăraşi Sud, R 8592 Călăraşi Sud – Ciulniţa, R 8591 Ciulniţa – Călăraşi Sud, R 8122 Slobozia Veche – Bucureşti Nord, R 8151 Urziceni – Ciulniţa, R 8582 Ciulniţa – Slobozia Veche, R 8081 Bucureşti Nord – Fundulea, R 8080 Fundulea – Bucureşti Nord, R 8083 Bucureşti Nord – Fundulea, R 8082 Fundulea – Bucureşti Nord.
Vineri, nu vor circula R 8652 Tulcea Oraş – Medgidia, R 5702 Ilva Mică – Suceava şi R 5710 Vatra Dornei – Câmpulung.l
‘Pentru buna deservire a trenurilor de călători, CFR Călători a luat următoarele măsuri: asigurarea locomotivelor Diesel de rezervă şi pregătirea materialului rulant pentru circulaţia în condiţii de iarnă; asigurarea locomotivelor diesel pentru deservirea plugurilor de zăpadă, în caz de necesitate; asigurarea locomotivelor diesel pentru intervenţie în caz de avarii la linia de contact; asigurarea căldurii în tren şi funcţionarea fără deficienţe a mijloacelor de tracţiune pe toată perioada staţionării în staţii, în linie curentă şi pe întreaga rută de circulaţie; suplimentarea echipelor de intervenţie şi asigurarea personalului necesar pentru deszăpezirea unităţilor proprii (revizii, depouri, etc) în zonele afectate. În funcţie de evoluţia condiţiilor meteo şi a dispoziţiilor Comandamentului Operaţional de Iarnă, pot să apară modificări în programul de circulaţie a altor trenuri de pasageri’, precizează CFR Călători.
Compania recomandă pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să se informeze despre condiţiile meteo şi să solicite informaţii despre eventualele întârzieri şi posibilele modificări survenite în circulaţia trenurilor.
UPDATE – CFR SA informează că, la ora 12:25, se asigurau condiţii optime de trafic, nu existau trenuri blocate, iar circulaţia era adaptată la condiţiile meteo nefavorabile, personalul de intervenţie acţionând pe raza regionalelor Iaşi, Braşov, Timişoara şi Galaţi pentru îndepărtarea copacilor căzuţi pe linie sau remedierea deranjamentelor la sistemul de alimentare cu energie electrică.
Astfel, personalul de intervenţii acţiona în continuare cu utilaje şi drezine pantograf pe distanţa Silhoasa – Larion – Grădiniţa – Coşna pentru tăierea şi îndepărtarea a peste 75 de arbori prăbuşiţi în cursul nopţii trecute de pe versanţi, arbori care în momentul prăbuşirii au rupt firele de înaltă tensiune şi au blocat calea ferată. Până la finalizarea operaţiunilor de intervenţie pe această distanţă, Regionala CF Iaşi asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto pe relaţia Vatra Dornei – Ilva Mică – Năsăud.
Lucrări pentru remedierea deranjamentelor la sistemul de alimentare cu energie electrică, cauzate tot de arbori prăbuşiţi pe calea ferată, erau în desfăşurare şi între staţiile Nădejde – Lunca de Mijloc – Livezi Ciuc (Regionala CF Braşov) şi Topolovăţ – Recaş (Regionala CF Timişoara), unde personalul de specialitate intervenea pentru înlocuirea firului de contact rupt şi a elementelor avariate.
În ceea ce priveşte secţiile de cale ferată Lacul Sărat – Traian Sat şi Buzău – Făurei (Regionala CF Galaţi) trenurile circulau în condiţii normale pe firul II, pe firul I fiind în desfăşurare intervenţiile pentru remedierea deranjamentelor la sistemul de alimentare cu energie electrică.
Pe relaţia Bucureşti Nord – Constanţa – Mangalia şi Medgidia – Tulcea, trenurile circulau în continuare tractate doar cu locomotive Diesel, această măsură fiind necesară din cauza rafalelor puternice de vânt înregistrate în partea de sud-est a ţării, iar între staţiile Slobozia Veche şi Urziceni, din cauza zăpezii viscolite, trenurile circulau cu plug antemergător.
‘Menţionăm faptul că, funcţie de evoluţia fenomenelor meteorologice, în cazul în care situaţia o impune, sunt luate măsuri de restricţionare a traficului pe anumite intervalele de staţii, astfel încât să permitem accesul utilajelor de intervenţie sau al plugurilor de zăpadă, această măsură fiind necesară pentru evitarea blocajelor în linie curentă.Personalul de specialitate al CFR SA menţine o permanentă legătură cu dispeceratele operatorilor de transport feroviar şi transmite periodic informaţii despre condiţiile de trafic înregistrate pe fiecare regională de cale ferată, zonele unde se acţionează pentru deszăpezire sau intervalele de cale ferată unde circulaţia trenurilor trebuie adaptată la cauza condiţiilor meteo’, menţionează reprezentanţii companiei.
Circulaţia feroviară este adaptată la această oră la condiţiile meteo nefavorabile, nefiind trenuri de călători blocate, informează CFR SA.
În prezent, se acţionează cu utilaje şi drezine pantograf pentru îndepărtarea copacilor căzuţi pe firul de contact şi remedierea deranjamentelor produse la sistemul de alimentare cu energie electrică între staţiile Nădejde – Lunca de Mijloc – Livezi Ciuc (Regionala CF Braşov), Topolovăţ – Recaş (Regionala Cf Timişoara) şi Vatra Dornei – Ilva Mică – Năsăud (Regionala CF Iaşi).
Pentru asigurarea continuităţii traficului feroviar în zonele afectate, trenurile vor circula, până la finalizarea operaţiunilor de intervenţie în curs de desfăşurare în acest moment, cu tracţiune Diesel pe intervalul Nădejde – Lunca de Mijloc – Livezi Ciuc (Regionala CF Braşov), Topolovăţ – Recaş (Regionala CF Timişoara), iar între staţiile Vatra Dornei – Ilva Mică – Năsăud (Regionala CF Iaşi) se asigură transbordare cu mijloace auto.
De asemenea, pe relaţia Bucureşti Nord – Constanţa – Mangalia şi Medgidia – Tulcea trenurile circulă în continuare cu locomotive Diesel, din cauza rafalelor puternice de vânt, iar pe distanţele Galaţi – Făurei şi Făurei – Buzău circulaţia se desfăşoară pe un singur fir. Pe al doilea fir personalul feroviar intervine pentru remedierea deranjamentelor la linia de contact.
Pentru asigurarea condiţiilor optime de trafic se patrulează cu pluguri de zăpadă pe distanţele Ciulniţa – Slobozia – Urziceni şi Tulcea – Medgidia.
‘La această oră nu sunt trenuri cu călători blocate, călătorii din trenurile R 8204 şi R7360, care au avut probleme tehnice în cursul nopţii, au fost preluaţi de celelalte garnituri aflate în circulaţie. Menţionăm faptul că, în funcţie de evoluţia fenomenelor meteorologice, în cazul în care situaţia o impune, sunt luate măsuri de restricţionare a traficului pe anumite intervalele de staţii, astfel încât să permitem accesul utilajelor de intervenţie sau al plugurilor de zăpadă, această măsură fiind necesară pentru evitarea blocajelor în linie curentă’, precizează reprezentanţii companiei.
35 de trenuri care circulă în sudul şi sud-estul ţării sunt anulate joi dimineaţa din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, informează CFR Călători.
‘Circulaţia trenurilor de călători se desfăşoară în condiţii de iarnă. Din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, în baza restricţiilor de circulaţie date de Comandamentul Central Operaţional de Iarnă coordonat de CFR Infrastructură şi pentru a permite accesul utilajelor de deszăpezire, în data de 6 februarie 2020 sunt anulate următoarele trenuri: R 8652 Tulcea Oraş – Medgidia, R 380 Mangalia – Constanţa, R 8381 Constanţa – Mangalia, R 8384 Mangalia – Constanţa, R 8385 Constanţa – Mangalia, R 8388 Mangalia – Constanţa, R 8012 Feteşti – Bucureşti Obor, R 8031 Feteşti – Constanţa. R 8001 Bucureşti Nord – Constanţa, R 8002 Constanţa – Bucureşti Nord, R 8581 Slobozia Veche – Ciulniţa, R 8580 Ciulniţa – Slobozia Veche, R 8653 Medgidia – Tulcea Oraş, R 8654 Tulcea Oraş – Constanţa, IR 1771 Bucureşti Nord – Galaţi, IR 1770 Galaţi – Bucureşti Nord, R 8201 Buzău – Constanţa, R 8202 Constanţa – Buzău, R 9571 Lugoj – Timişoara Nord, R 5701 Suceava – Ilva Mică, R 5704 Ilva Mică – Suceava, R 4205 Vatra Dornei – Bistriţa Nord, R 5702 Ilva Mica – Suceava, R 9302 Roşiori Nord – Bucureşti Nord, R 9301 Videle – Roşiori Nord, R 8443 Ciulniţa – Călăraşi Sud, R 8592 Călăraşi Sud – Ciulniţa, R 8591 Ciulniţa – Călăraşi Sud, R 8122 Slobozia Veche – Bucureşti Nord, R 8151 Urziceni – Ciulniţa, R 8582 Ciulniţa – Slobozia Veche, R 8081 Bucureşti Nord – Fundulea, R 8080 Fundulea – Bucureşti Nord, R 8083 Bucureşti Nord – Fundulea, R 8082 Fundulea – Bucureşti Nord’, precizează sursa citată.
CFR Călători anunţă şi măsurile luate pentru circulaţia în condiţii de iarnă. Astfel sunt asigurate locomotive diesel pentru deservirea plugurilor de zăpadă, în caz de necesitate, şi pentru intervenţie în caz de avarii la linia de contact. De asemenea, operatorul feroviar precizează că este asigurată căldura în tren iar echipele de intervenţie au fost suplimentate.
CFR Călători SA este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată.
(Agerpres/FOTO radioiasi.ro)