(AUDIO) Deputatul PNL Marius Bodea cere demisia lui Cătălin Bulgariu de la conducerea Aeroportului Iaşi
Publicat de gabrielarotaru, 14 februarie 2020, 19:17
Deputatul PNL Marius Bodea critică faptul că Aeroportul Iaşi mai pierde o rută internă, motiv pentru care solicită demiterea ‘urgentă’ a directorului aerogării, Cătălin Bulgariu.
Parlamentarul susţine că începând cu 30 martie Tarom va desfiinţa cursa directă Iaşi-Cluj.
Acesta este al 16-lea zbor pe care Aeroportul Iaşi îl pierde de când este condus de PSD’, afirmă Marius Bodea, fost director al Aeroportului.
Marius Bodea: Este, din punctul meu de vedere, una din cele mai mari pierderi pe care le are Iaşul astăzi. Cele două oraşe pot face schimburi culturale foarte importante, au făcut bussines-uri în aceşti ani, s-a dezvoltat în Iaşi industrie care avea baza în Cluj, şi lucrurile au mers bine pentru Iaşi. De când conducerea Aeroportului Iaşi, mă rog, are un membru PSD, Aeroportul Iaşi, oraşul nostru a pierdut nu mai puţin de 16 curse externe parte din ele şi Timişoara şi Cluj fiind cele interne. Scopul unui aeroport este să facă o conexiune între oraşe, între regiunea deservită de acel aeroport şi cât mai multe şi mai importante destinaţii. La noi, la Aeroportul Iaşi, este exact invers. Lună de lună traficul scade evident dacă cursele se închid.
Actualul director al Aeroportului, Cătălin Bulgariu, a spus că TAROM nu a comunicat orarul de vară al zborurilor pe care le operează de la Iaşi, deci, nu poate confirma informaţia conform căreia cursa Iaşi – Cluj va fi desfiinţată. El a adăugat însă că acest zbor a avut cea mai mică încărcare în anul 2019.
Cătălin Bulgariu: Noi nu am primit încă nici un fel de informare de la TAROM, dar vă pot confirma că pe analizele din anul 2019 cursa cu cea mai mare încărcare de pe Iaşi este ruta Cluj.
Cătălin Bulgariu a declarat că refuză să răspundă la solicitarea lui Marius Bodea de a demisiona din funcţia de director al Aeroportului după desfiinţarea a 16 curse.
Cătălin Bulgariu: Dumnealui ştie să numere exact ca în Caragiale, numără steagurile. Nu am ce să-i răspund acestui domn.
Deputatul PNL Marius Bodea a spus că zborul TAROM Iaşi – Cluj ar fi putut să fie unul cu o încărcare mare ţinând cont de distanţa dintre cele două oraşe care poate fi parcursă cu maşina în minimum 6 sau 7 ore:
Marius Bodea: Cum să nu meargă o cursă aeriană care rezolvă o problemă uriaşă de deplasare a celor din Iaşi spre Cluj sau invers în condiţiile în care până la Cluj, în cele mai fericite condiţii, faci cu maşina peste 6 ore. Asta este o explicaţie care nu ţine. Însă dacă s-a ajuns la această situaţie, în care gradul de încărcare pe respectiva cursă era scăzut, asta se datorează tot Aeroportului Iaşi pentru că aeroportul nu este un serviciu public comunitar care merge oricum, din inerţie. Nu. Este o activitate comercială într-o zonă de concurenţă, iată cu Suceava, cu Bacăul şi cu alte aeroporturi şi aceasta trebuie întreţinută prin publicitate permanentă. La fel, compania aeriană care operează o astfel de rută trebuie să fie stimulată de aeroport pentru a face aceste curse. În Europa, capacitatea de aeroport este dublă faţă de nevoie. Cu alte cuvinte companiile aeriene sunt cele căutate şi nu aeroporturile, între aeroporturi fiind o competiţie permanentă tu trebuie să te prezinţi în faţa companiei aeriene cu o ofertă care să te facă atractiv.
(Radio Iaşi/ Ioana Soreanu/ FOTO radioiasi.ro)