Madrid, capitala turismului mondial
Publicat de Lucian Bălănuţă, 28 ianuarie 2015, 11:14
Oferte, specializare şi tehnologii îşi dau întâlnire la cea de-a 35-a ediţie a Târgului Internaţional de Turism, Fitur (Feria Internacional de TURismo), care îşi deschide miercuri porţile la Madrid cu o inaugurare oficială prezidată de regii Spaniei şi va rămâne deschis până duminică, 1 februarie, informează EFE.
Sectorul turismului a crescut în Spania şi în lume, o conjunctură pozitivă care se reflectă în cifrele târgului la care participă anul acesta mai multe companii decât anul trecut (9.107). Târgul are o suprafaţă cu 4 % mai mare (56.233 de metri pătraţi) şi cu 12 % mai mulţi expozanţi (686).
Anul acesta sunt prezente două componente noi, precum turismul de cumpărături şi de sănătate, două domenii cu mari oportunităţi de dezvoltare, cărora li se adaugă alte domenii precum sustenabilitatea medio-ambientală, tehnologia şi colectivitatea gay.
În cadrul târgului, 15 agenţii îşi vor expune oferta turistică privind sănătatea, un domeniu care aşteaptă încasări de până la 300 de milioane de euro în anul 2015, sumă care se aşteaptă să crească la 600 de milioane de euro în următorii patru ani. Pentru turismul de cumpărături, care implică anual sume de 13,5 miliarde de euro, vor prezenta propuneri 24 de agenţii.
În ce priveşte aria internaţională, au fost invitate 12 noi ţări cu participare oficială. Orientul Mijlociu va beneficia de o prezenţă mai mare (24 % faţă de ediţia anterioară), în timp ce pentru Asia-Pacific şi America Latină prezenţa va fi de 19 % şi respectiv 17 %. Primele trei zile ale târgului sunt rezervate profesioniştilor din sector, iar ultimele două care coincid cu weekendul vor fi destinate, ca în fiecare an, marelui public.
Sunt aşteptaţi circa 200.000 de vizitatori din întreaga lume, dintre care 120.000 din sectorul profesional. Turismul mondial a fost reprezentat anul trecut de 1,138 miliarde de turişti internaţionali, fapt ce reprezintă o creştere de 4,7 % faţă de 2013. China este în continuare principala piaţă emitentă, potrivit Organizaţiei Mondiale a Turismului, care clasează Franţa, SUA şi Spania pe primele trei locuri ca destinaţii preferate de turiştii internaţionali.
România este prezentă la târg cu un stand de 175,5 metri pătraţi poziţionaţi alături de Turcia, Portugalia, Israel, Croaţia. Participă 27 de expozanţi români veniţi să îşi promoveze ofertele turistice, printre care Primăria Clujului, oraş care în acest an este şi Capitala europeană a tinerilor, după cum a declarat pentru AGERPRES preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, Simona Man.
(Agerpres/ FOTO immromania.ro)