Precizări utile de la CTP Iași – transport elevi și modernizări linii tramvai. Cristian Stoica în Matinal, cu Mihai Florin Pohoață – 3.06.2020.
Publicat de mihaipohoata, 3 iunie 2020, 07:02 / actualizat: 3 iunie 2020, 9:51
Precizări utile de la CTP Iași – cursele speciale pentru elevi; lucrările de modernizare a liniilor de tramvai de pe tronsonul Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță; posibila reintroducere a troleibuzului la Iaşi.
Elevii claselor a VIII-a și a XII-a au revenit la şcoală, până pe 12 iunie, pentru a participa la cursurile de pregătire în vederea examenelor naţionale.
Compania de Transport Public Iași a reintrodus cursele speciale pentru elevi. Astfel, începând de pe 2 iunie 2020, elevii ieşeni au la dispoziţie următoarele mijloace de transport:
* traseul 9 – plecare la ora 07:20 din Rond Tehnopolis (1 tramvai);
* traseul 3 – plecare la ora 07:20 din Rod Dancu, cu transbordare în Rond Tătărași cu autobuz (1 tramvai);
* traseul 1 – plecare la ora 07:20 din Rond Baza 3 spre Copou (1 tramvai);
* traseul 36 – plecare la ora 07:15 din Rond Dacia (1 autobuz);
* traseul 42 – plecare la ora 07:20 din Stația Frigorifer (1 autobuz).
Lucrările de modernizare a liniilor de tramvai de pe tronsonul Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță, cu o lungime de 614 metri au început deja.
Lucrările sunt incluse în proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, cu o valoare totală de 114.359.729,95 lei (aproape 24 milioane de euro) care urmăreşte reabilitarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare a tramvaielor pe trei tronsoane: Podu Roș – intersecție cu bulevardul Primăverii, Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță și bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora, precum și achiziționarea a cinci tramvaie.
Vor fi modernizaţi 5.720 de metri liniari de cale simplă de rulare, de-a lungul cărora vor fi amenajate 7 staţii de tramvai şi o staţie intermodală cu o suprafaţă de 120 de metri pătraţi.
Practic, vor fi refăcute trotuarele pe o suprafaţă de 5.184 metri pătraţi, spaţiile verzi pe o arie de 6.079 metri pătraţi, urmând a fi realizată şi reabilitarea carosabilului pe o distanţă de 325 de metri, dar şi construirea de piste pentru biciclişti pe o lungime de 914 metri, pe bulevardul Țuțora.
Pe de altă parte, un proiect care multă vreme a stat în amorţire sau stand-by are ca scop reintroducerea troleibuzului la Iaşi.
La opt ani de la dispariţia totală a acestui mijloc de transport, se doreşte achiziţia de noi troleibuze, fiind vorba de maşini care dispun şi de autonomie, în sensul că merg pe fir, apoi se decuplează şi continuă să ruleze ca un autobuz.
Au fost avansate şi variante de trasee, vorbindu-se deja de trei rute complet noi.
Achiziţia celor 32 de tramvaie noi şi a autobuzelor electrice nu sunt singurele elemente care vor schimba din temelii transportul public.
În următorii 20 de ani Iașul va beneficia exclusiv de un transport ecologic întrucât, conform directivelor Uniunii Europe, până la finele lui 2022, va trebui ca peste jumătate din capacitățile de transport să fie ecologice, iar până în 2030, să existe un transport ecologic sută la sută.
Zilnic, numărul tramvaielor scoase la stradă îl depăşeşte pe cel al autobuzelor (136 de vagoane faţă de 100 de autobuze, şi acelea EURO 6), însă la nivelul municipalităţii se discută de luni bune de reintroducerea troleibuzului în Iaşi.
Astfel, se doreşte implementarea de troleibuze care să nu depindă în totalitate de fire.
Amănunte avem de la Cristian Stoica, director general CTP Iași, astăzi, miercuri, 3 iunie 2020, în intervalul orar 8:35-8:45, din Matinalul ”Bună dimineața” – garanția trezirii zilnice fără griji, pe toate frecvențele Radio Iași: 90,8 – 94,5 și 96,3 Mhz FM, 1053 Khz AM dar și live pe www.radioiasi.ro, emisiune realizată și produsă de Mihai Florin Pohoață.
Surse fotografii: reporteris.ro; ziarulevenimentul.ro