Rador, agenţia de presă a Radio România, la 30 de ani
Publicat de Andreea Drilea, 16 iunie 2020, 11:06
În primăvara anului 1990, la scurt timp după evenimentele din decembrie, Radioul public începea să îşi construiască o sursă solidă de informaţii, care să îi permită transmiterea rapidă a unor ştiri diversificate şi de calitate.
Centrul de Informare şi Sinteză (CIS – denumirea iniţială a Rador) a început să funcţioneze ca o agenţie naţională spre sfârşitul lui martie 1990, iar Rador a fost înregistrată ca marcă la OSIM în noiembrie 1993. Numele său şi data de naştere, 16 iunie, sunt un omagiu adus agenţiei de presă interbelice româneşti, Rador, prima agenţie naţională modernă.
Rador dispune de un flux general de ştiri competitiv, în care ştirile naţionale sunt furnizate în special de reporterii şi corespondenţii Radio România Actualităţi, şi de un flux de ştiri locale, unde sunt cuprinse informaţii provenite de la studiourile regionale ale companiei noastre – Radio România Bucureşti FM, Radio România Iaşi, Radio România Târgu Mureş, Radio România Cluj, Radio România Timişoara, Radio România Reşiţa, Radio România Craiova, Radio România Constanţa, Radio România Braşov.
Agenţia radioului public este şi cel mai important centru de monitorizare a presei din România. Din grila sa fac parte peste 50 de posturi de radio şi televiziune care emit în limba română, dintre care amintim – Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Antena Satelor, Radio România Internaţional, posturile regionale Radio România, Radio România Chişinău, Europa FM, Realitatea FM, Digi FM; TVR 1, TVR 2, Digi 24, Antena 3, Realitatea Plus, România TV, B1 TV, dar şi posturi care emit în limbi străine: BBC, CNN, EURONEWS, Radio Belgrad, Radio Novi Sad, Radio Kossuth, Duna Tv, Radio Moscova, Radio Kiev. Totodată, presa scrisă internaţională se monitorizează din cincisprezece limbi, având în baza de date peste 400 de titluri, acoperind practic Europa, America de Nord, America Latină şi, parţial, Asia, Africa şi Australia.
Produsele Rador sunt de două tipuri: generaliste şi personalizate.
Produse generaliste – fluxuri de informaţii, buletine tematice, calendare: Fluxul General, Fluxul Transcrieri, Fluxul Ştiri Locale, Fluxul Inedit, România văzută din străinătate, Revista presei internaţionale, Români de pretutindeni, Balcanii şi Marea Neagră (săptămânal), Calendarul evenimentelor, Calendarul matinal, Calendarul săptămânal, Calendarul previzibil, Calendarul trimestrial, Buletin mass-media , Protocol intern, Subiectele zilei.
Produse personalizate: monitorizări pe domenii de interes, teme sau cuvinte-cheie, ale oricărui mediu de difuzare (radio, tv, online).
Astăzi, la aniversare, mulţumim posturilor de radio naţionale şi regionale din reţeaua Radio România, partenerilor, clienţilor noştri, tuturor celor care fac parte din comunitatea www.rador.ro, pentru că ne purtaţi ştirile către oameni, pentru că ne permiteţi să vă fim alături, pentru că ne dăruiţi zi de zi curiozitatea şi pasiunea dumneavoastră!
La mulţi ani tuturor!