Ascultă Radio România Iași Live

Teama, nesiguranţa și stresul au dominat starea generală a românilor la debutul pandemiei (studiu)

Teama, nesiguranţa și stresul au dominat starea generală a românilor la debutul pandemiei (studiu)

Publicat de , 25 iunie 2020, 12:51

Românii a fost dominaţi de teamă, nesiguranţă şi închidere socială, la începutul pandemiei, dar ulterior şi-au adaptat comportamentul pentru a-şi păstra optimismul şi buna dispoziţie în casă şi s-au implicat în activităţi de ajutorare a vecinilor în vârstă sau au donat pentru campanii umanitare, lucru care a contribuit la starea lor de bine interior.

Potrivit rezultatelor unui nou studiu derulat de iSense Solutions, care a urmărit să descopere cum s-au adaptat românii la perioada de timp petrecută în casă, măsură impusă de noul coronavirus, cum se raportează aceştia la branduri în această perioadă, dar şi care este percepţia lor cu privire la implicarea brandurilor în rezolvarea problemelor cauzate de pandemie în sistemul medical şi social, românii au descris starea generală în care se aflau la începutul pandemiei ca fiind dominată de teamă, nesiguranţă şi închidere socială. Aproape toţi cei din comunitatea online declară că şi-au adaptat comportamentul pentru a-şi păstra optimismul şi buna dispoziţie în casă: au căutat să facă activităţi fizice indoor (sport, dans), au ales să facă practici spirituale (meditaţie, yoga, rugăciune) sau de relaxare (lectură, filme).

‘În toată această perioadă caracterizată prin nesiguranţă şi incertitudini, românii cu care am discutat şi-au manifestat dorinţa şi deschiderea în a îmbrăţişa o atitudine cât mai optimistă care să le uşureze adaptarea la noua normalitate. Distanţarea socială şi informaţiile din jur referitoare la neajunsurile sociale i-a făcut pe mulţi să se simtă nesiguri cu privire la ce se poate întâmpla în viitorul apropiat. Chiar dacă în toată această perioadă au încercat să se încurajeze singuri şi chiar să se implice în acţiuni sociale, au simţit cu siguranţă nevoia unui ajutor din exterior care să le ofere o viziune mai sigură şi mai încrezătoare. Astfel, mărcile care s-au implicat activ în această perioadă în campanii de comunicare centrate pe problemele şi neajunsurile actuale au fost deosebit de apreciate de către consumatori, cei din urmă fiind atinşi de solidaritate şi implicare, atât în forme materiale, cât şi prin îndemnuri şi încurajări optimiste şi responsabile’, afirmă Denisa Apreutesei, Qualitive Research Director, iSense Solutions.

Studiul a arătat că românii au fost surprinşi de implicarea brandurilor în susţinerea comunităţii în această perioadă şi au apreciat mărcile ce au suplinit lipsa de materiale de protecţie necesare, precum măşti sau produse sanitare, aceste branduri ajungând să fie văzute de consumatori ca o plasă de siguranţă.

‘Consumatorii au menţionat Farmec şi eMag printre companiile care s-au remarcat în această perioadă: Farmec, pentru gelurile de dezinfectare lansate, fiind prima companie care a deschis o linie specială de produse de igienizare pentru mâini în această perioadă, iar eMag fiind perceput ca singura companie care avea măşti de protecţie în stoc, în prima etapă a pandemiei’, se arată în concluziile studiului iSense.

Consumatorii români au mai apreciat şi mărcile care au desfăşurat campanii de corporate social responsability (CSR) în această perioadă, sprijinind persoanele care lucrează în prima linie, fiind menţionate de cei intervievaţi campaniile desfăşurate de eMag, Mobexpert, Banca Transivania, Bitdefender, Auchan & Leroy Merlin, Vodafone, OMV Petrom, Dove, Timişoreana.

Conform iSense, aceeaşi apreciere au primit-o şi mărcile care au susţinut categoriile de persoane vulnerabile pe durata acestei perioade dificile, în special vârstnicii. Printre brandurile menţionate de consumatori aici se numără Kaufland şi parteneriatul cu Glovo, prin intermediul căruia au fost livrate gratuit cumpărăturile persoanelor vârstnice, şi Profi, care a comunicat plafonarea preţurilor la produsele disponibile în magazinele din toată ţara.

Studiul a mai arătat că mărcile ce au încurajat optimismul şi buna dispoziţie în perioada pandemiei au atras atenţia consumatorilor. Aqua Carpatica a susţinut optimismul prin sloganul ‘Va fi Bine’, în timp ce unele mărci de bere au reuşit să îi implice în mod activ pe consumatori prin campanii bazate pe gamification, precum campania Ursus, ‘Urare în stilul Ursus’.

Încurajarea comportamentelor responsabile de distanţare fizică şi susţinerea sentimentului de unitate în vremuri dificile au făcut ca şi alte mărci din industria berii, precum Heineken sau Bergenbier, să se facă remarcate şi să fie menţionate de participanţii la cercetare

Realizatorii studiului au remarcat că, atunci când sunt surprinşi, 33% dintre românii din mediul urban sunt mult mai atenţi la ceea ce le comunică un brand, 61% sunt mai deschişi să afle lucruri noi despre brand-ul respectiv, iar 52% sunt mai deschişi să cumpere de la acel brand.

Noul studiu calitativ iSense Solutions a fost realizat în comunitatea online iSense Modern Consumers, în decursul lunilor martie – iunie 2020, cu 50 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 de ani, din mediul urban. Studiul a documentat şi a sintetizat reacţiile la impactul puternic al pandemiei asupra vieţilor românilor participanţi la comunitatea online, atât pe plan profesional (tăieri salariale, şomaj tehnic), cât şi pe plan emoţional şi social.

iSense Modern Consumers Online Community este un instrument de cercetare iSense Solutions ce beneficiază ca infrastructură de propriul soft de comunităţi online dezvoltat in-house (Sense Communities). Prin intermediul acestei comunitaţi, companiile pot afla rapid percepţiile consumatorilor şi pot identifica trenduri comportamentale relevante.

iSense Solutions – The Modern Consumer Company foloseşte cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase şi Andrei Cânda, specialişti cu peste 15 ani de experienţă în domeniul cercetării de piaţă şi cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în sociologie, respectiv marketing. 

(Agerpres/FOTO radioiasi.ro)

Etichete:
UAIC va reabilita corpul R printr-un proiect PNRR în valoare de 18,5 milioane de lei
Fapt divers luni, 25 noiembrie 2024, 11:07

UAIC va reabilita corpul R printr-un proiect PNRR în valoare de 18,5 milioane de lei

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) a câștigat proiectul „Corpul R: Reabilitarea sustenabilă pentru spații moderne de...

UAIC va reabilita corpul R printr-un proiect PNRR în valoare de 18,5 milioane de lei
UAIC a câștigat un proiect PNRR pentru a construi spații de cazare în Stațiunea de cercetare și practică studențească „Vasile Băcăuanu” din Ștefănești, județul Botoșani
Fapt divers luni, 25 noiembrie 2024, 11:06

UAIC a câștigat un proiect PNRR pentru a construi spații de cazare în Stațiunea de cercetare și practică studențească „Vasile Băcăuanu” din Ștefănești, județul Botoșani

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) a primit finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru...

UAIC a câștigat un proiect PNRR pentru a construi spații de cazare în Stațiunea de cercetare și practică studențească „Vasile Băcăuanu” din Ștefănești, județul Botoșani
Când va avea loc aprinderea iluminatului festiv montat cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă în municipiul Iași
Fapt divers vineri, 22 noiembrie 2024, 07:35

Când va avea loc aprinderea iluminatului festiv montat cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă în municipiul Iași

Ziua Națională a României, 1 decembrie 2024, va fi marcată şi prin deschiderea amenajărilor specifice organizate de Primăria Municipiului...

Când va avea loc aprinderea iluminatului festiv montat cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă în municipiul Iași
Concursul Vreau să povestesc, ediția a IV-a și-a ales câștigătorii
Fapt divers joi, 21 noiembrie 2024, 12:05

Concursul Vreau să povestesc, ediția a IV-a și-a ales câștigătorii

Muzeul Județean de Istorie și Arheologie Prahova a organizat, în perioada 1 octombrie – 5 noiembrie 2024, Concursul Național de Scurte...

Concursul Vreau să povestesc, ediția a IV-a și-a ales câștigătorii
Fapt divers joi, 21 noiembrie 2024, 11:57

Au început înscrierile pentru Concursul Cangurașul matematician

21 Noiembrie, București Asociația Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație (IDEE) are plăcerea de a anunța deschiderea...

Au început înscrierile pentru Concursul Cangurașul matematician
Fapt divers marți, 19 noiembrie 2024, 17:31

Bacău: Tânăr rănit după ce s-a urcat pe capota unei maşini, iar şoferul a demarat

Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Glăvăneşti, a fost rănit după ce s-a urcat pe capota unei maşini, iar şoferul a demarat, a informat,...

Bacău: Tânăr rănit după ce s-a urcat pe capota unei maşini, iar şoferul a demarat
Fapt divers luni, 18 noiembrie 2024, 08:28

În perioada 18 -24 noiembrie 2024, vor debuta noi evenimente vizuale, recomandate de Uniunea Artiștilor Plastici din România

În perioada 18 -24 noiembrie 2024, vor debuta noi evenimente vizuale, recomandate de Uniunea Artiștilor Plastici din România.     Luni,...

În perioada 18 -24 noiembrie 2024, vor debuta noi evenimente vizuale, recomandate de Uniunea Artiștilor Plastici din România
Fapt divers vineri, 15 noiembrie 2024, 12:46

„Povești în zbor cu zmeie și zei” – un nou atelier D.I.C.E. la Palatul Culturii

Complexul Muzeal Național „Moldova” Iași, prin Secția Mediere culturală, Proiecte, Marketing și cu sprijinul activ al Muzeului Etnografic al...

„Povești în zbor cu zmeie și zei” – un nou atelier D.I.C.E. la Palatul Culturii