Aproape jumătate dintre români nu vor merge în concediu, în 2020 (studiu)
Publicat de Andreea Drilea, 29 iulie 2020, 13:35
Patru din zece români (44%) care aleg să nu meargă în vacanţă în 2020 au afirmat că au luat această decizie pentru că nu se simt în siguranţă din cauza pandemiei, arată un studiu publicat, miercuri, de platforma de anunţuri online OLX.
Potrivit sursei citate, 38% dintre respondenţi plănuiesc cel puţin un concediu, în acest an, în timp ce 45% aleg să nu meargă în nicio vacanţă, iar 17% nu au luat încă o decizie.
Întrebaţi de ce aleg să nu călătorească anul acesta, 44% dintre cei chestionaţi au afirmat că nu se simt în siguranţă din cauza pandemiei, 32% au invocat motivele financiare, iar 20% au declarat că le este teamă că pandemia ar putea cauza anularea planurilor şi că s-ar putea confrunta cu zboruri anulate sau graniţe închise.
Potrivit sursei citate, dintre cei care plănuiesc să călătorească anul acesta, 47% spun că vor merge în două sau trei concedii, 42% aleg să meargă într-o singură vacanţă, 7% susţin că vor merge în peste cinci locuri, în timp ce 4% au ales varianta cu patru sau cinci călătorii.
În ceea ce priveşte destinaţiile de vacanţă, studiul OLX arată că majoritate românilor preferă să meargă în ţară şi au amintit – în ordinea preferinţelor – muntele, apoi marea. În acelaşi timp, respondenţii au mai ales următoarele posibile destinaţii, în ordinea preferinţelor: ţările din apropierea României, urmate de alte locuri din Europa.
Studiul de specialitate relevă, totodată, că o mică parte dintre cei care aleg să călătorească va merge în grupuri de până la zece persoane, urmată de cei care aleg să meargă singuri în vacanţă. Cei mai mulţi, însă, plănuiesc să meargă în grupuri de maximum cinci persoane, urmaţi de cei care vor merge în doi, iar cea mai nepopulară variantă a fost aleasă deplasarea într-un grup de peste zece persoane.
Chestionaţi în legătură cu tipurile de cazare către care s-ar orienta, 39% aleg pensiunea, 29% un hotel mare cu posibilitatea de a beneficia de un pachet all inclusive, 27% un apartament în regim hotelier, 25% un hotel mediu sau mic, 23% închirierea unor căsuţe sau cabane de lemn, 12% statul la cort şi 7% varianta unei rulote sau a unui camper van.
De asemenea, cei mai mulţi dintre români nu ştiu sau nu s-au hotărât încă în ce lună vor pleca în concediu, 20% vor pleca în luna august, în timp ce alţi 19% au ales luna iulie. Alţi 13% spun că vor pleca abia anul viitor.
Românii care vor merge în concediu, anul acesta, au răspuns şi la întrebări care vizează măsurile de siguranţă, iar rezultatele au fost, în ordine: purtarea măştii de protecţie în interior (75%), folosirea consecventă a dezinfectantului (56%), practicarea distanţării sociale (52%), evitarea călătoriilor în grupuri mari (48%), purtarea măştii de protecţie în spaţiile aglomerate din exterior (44%), evitarea destinaţiilor populare (42%), purtarea mănuşilor de protecţie (12%) şi fără măsuri de siguranţă (6%).
În privinţa bugetului alocat pentru concedii, majoritatea românilor afirmă că valoarea se încadrează între 1.001 şi 2.000 de lei, urmaţi de cei care vor aloca de la 2.001 până la 3.000 de lei.
Când vine vorba despre cele mai sigure mijloace de transport, românii au amintit maşina personală şi rulota sau camper vanul. La polul opus, autocarul, trenul şi avionul au fost catalogate ca fiind mai nesigure. În acest context, întrebaţi când vor călători prima dată cu avionul, 51% dintre respondenţi spun că nu ştiu sau că nu s-au hotărât încă, 22% preconizează că anul viitor, iar 7% că abia peste doi ani.
OLX Group este o reţeau de platforme de anunţuri care deserveşte peste 350 de milioane de oameni în fiecare lună. OLX Group facilitează aproximativ 17 milioane de tranzacţii în fiecare lună, de la maşini şi mobilă la electronice şi îmbrăcăminte. Grupul este format dintr-o echipă de 6.000 de persoane care lucrează din peste 35 de birouri din întreaga lume. OLX Group este prezent în 40 de ţări din întreaga lume, iar în 35 dintre ele este lider de piaţă.
OLX România, parte a OLX Group, este liderul pieţei locale de anunţuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunţuri active şi o medie lunară de peste 10 milioane de vizitatori, potrivit SATI.
Subcategoria OLX Cazare-Turism pune la dispoziţia românilor peste 10.000 de oferte de cazare la nivel naţional, în apartamente, vile, cabane, hoteluri şi nu numai. Secţiunea e vizitată lunar de peste 300.000 de persoane, unde, în medie, fiecare anunţ are peste 35 de contactări pe lună.
În luna iunie, OLX a lansat blogul ‘Încotro în RO’, cu scopul de a inspira şi informa românii care îşi doresc să îşi facă vacanţele în România, dar şi de a-i ajuta pe proprietarii de pensiuni, apartamente sau hoteluri să-şi pună mai bine în valoarea proprietatea.
(Agerpres/FOTO radioiasi.ro)