Ascultă Radio România Iași Live

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor (studiu)

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 2 septembrie 2020, 16:05

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor, potrivit studiului naţional Insights PulseZ.

Studiul a fost realizat de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) şi Insights, din cadrul Romanian Business Leaders (RBL).

‘Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgenţă, ca o consecinţă firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunţat la distracţie, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creşterea consumului de produse precum dulciuri şi snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiţii de restricţii externe, aceasta fiind considerată o soluţie pentru reducerea nivelului de stres’, se arată într-un comunicat RBL remis miercuri AGERPRES.

Peste 40% dintre respondenţii studiului au renunţat, în perioada stării de urgenţă, la achiziţia de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C şi gadget-uri, dar şi la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-şi atenţia cu prioritate către produse sanitare şi de igienă personală, reflectând interesul şi grija pe care au avut-o pentru sănătate şi siguranţă.

Între 20% şi 30% dintre tineri au renunţat la distracţie (Netflix, jocuri online etc.), dar şi la cărţi, audibooks sau cursuri online.

Întrebaţi despre produsele pe care le achiziţionează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează provenienţa locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.

Perspectiva de cetăţean global şi grija faţă de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri faţă de produsele eco-friendly.

‘Pandemia a forţat creşterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeaşi tendinţă a apărut şi în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români şi-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare. Percepţia şi atitudinea tinerilor faţă de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenţionează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenţionează să facă demersuri pentru a câştiga mai mulţi bani’, se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte modalitatea de plată, întrebaţi câte plăţi au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgenţă #staiacasă, tinerii şi-au declarat preferinţa pentru plăţile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacţii pe săptămână.

‘Studiul Insights PulseZ este un barometru naţional menit să radiografieze modul în care tinerii se poziţionează faţă de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie şi oferă o bază excelentă de analiză decidenţilor din business. În acelaşi timp, studiul ajută organizaţiile care lucrează cu tineri să înţeleagă mai bine care sunt nevoile şi motivaţiile generaţiei Z. Informaţiile obţinute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea şi adaptarea programelor conform nevoilor actuale şi, totodată, permit companiilor care au tineri din generaţia Z ca şi clienţi sau angajaţi săle înţeleagă mai bine comportamentele de consum’, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eşantion de 1.115 tineri cu vârste între 16 şi 24 de ani şi este reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Pe langă informaţii despre comportamentul în online şi de consum al tinerilor din perioada stării de urgenţă, studiul mai cuprinde informaţii şi despre starea emoţională şi activităţile tinerilor, preferinţele şi atitudinile tinerilor cu privire la consum, şcoală şi antreprenoriat, ce îi motivează şi ce îşi doresc tinerii în viaţa personală şi profesională.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy şi Wisemetry Research.

Vreau să fiu Antreprenor este un program naţional care îşi propune să promoveze gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali şi inovativi tineri din România.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat.

(Agerpres/FOTO radioiasi.ro)

TUIASI va avea cele mai moderne cămine din Iași: proiect de peste 10 milioane de euro pentru reabilitarea a trei cămine și a sălii de sport
Fapt divers luni, 4 noiembrie 2024, 11:23

TUIASI va avea cele mai moderne cămine din Iași: proiect de peste 10 milioane de euro pentru reabilitarea a trei cămine și a sălii de sport

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) a obținut finanțare, prin PNRR, pentru reabilitarea și eficientizarea energetică...

TUIASI va avea cele mai moderne cămine din Iași: proiect de peste 10 milioane de euro pentru reabilitarea a trei cămine și a sălii de sport
Şoferii au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă sau zăpadă
Fapt divers duminică, 3 noiembrie 2024, 07:03

Şoferii au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă sau zăpadă

Poliţiştii rutieri reamintesc şoferilor că au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă...

Şoferii au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă sau zăpadă
Ce aşteptări au unii liceeni de la şcoala în care învaţă
Fapt divers sâmbătă, 2 noiembrie 2024, 10:01

Ce aşteptări au unii liceeni de la şcoala în care învaţă

Aproximativ trei milioane de elevi vor reveni luni pe băncile şcolilor când va începe modului al doilea de predare, învăţare, evaluare....

Ce aşteptări au unii liceeni de la şcoala în care învaţă
TAROM oferă preţuri promoţionale pentru şase destinaţii din Europa, renumite pentru târgurile de Crăciun
Fapt divers vineri, 1 noiembrie 2024, 10:37

TAROM oferă preţuri promoţionale pentru şase destinaţii din Europa, renumite pentru târgurile de Crăciun

Operatorul naţional de transport aerian, TAROM, pune la dispoziţia călătorilor, în perioada 1 – 3 noiembrie, bilete cu preţuri începând...

TAROM oferă preţuri promoţionale pentru şase destinaţii din Europa, renumite pentru târgurile de Crăciun
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 11:05

„Studio Deschis” – Dansul dă viață fiecărui spațiu pe care îl atinge

„Studio Deschis” – Dansul dă viață fiecărui spațiu pe care îl atinge „Studio Deschis”, un proiect cultural care revitalizează scena...

„Studio Deschis” – Dansul dă viață fiecărui spațiu pe care îl atinge
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 10:23

TUIASI – A fost realizat „Copacul Cunoașterii”, pictura murală spectaculoasă, de 220 de metri pătrați, care marchează intrarea în Campusul „Tudor Vladimirescu”

Artistul Harcea Pacea a realizat o spectaculoasă pictură murală, de 220 de metri pătrați, pe fațada căminului T18 din Campusul „Tudor...

TUIASI – A fost realizat „Copacul Cunoașterii”, pictura murală spectaculoasă, de 220 de metri pătrați, care marchează intrarea în Campusul „Tudor Vladimirescu”
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 06:38

Peste două milioane de turişti străini sunt aşteptaţi în Bulgaria în sezonul de iarnă

Ministrul bulgar interimar al turismului, Evtim Miloşev, a declarat că peste două milioane de turişti străini sunt aşteptaţi în Bulgaria, în...

Peste două milioane de turişti străini sunt aşteptaţi în Bulgaria în sezonul de iarnă
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 06:23

INS: Numărul conexiunilor de Internet a crescut cu 2,4% în 2023

Numărul conexiunilor de Internet a crescut, în 2023, cu 2,4% comparativ cu anul anterior, cel al conexiunilor în reţeaua telefonică mobilă s-a...

INS: Numărul conexiunilor de Internet a crescut cu 2,4% în 2023