Proiect „Dascăli dedicați”
Publicat de ralucadiaconiuc, 15 octombrie 2020, 18:53
FUNDAȚIA EUROED Iași și CASA CORPULUI DIDACTIC ”GEORGE TOFAN” Suceava, în calitate de parteneri, au fost implicați în proiectul cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară Educaţie şi Competenţe, Operațiunea – Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul pre-universitar în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive.
PARTENERI ASOCIAȚI: Școala Gimnazială Valea Moldovei; Liceul Tehnologic Oltea Doamna Dol-
hasca; Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava; Școala Gimnazială Burla; Școala Gimnazială Rotunda; Școala Gimnazială Budeni.
GRUPUL ȚINTĂ AL PROIECTULUI a fost format dintr-un număr de 132 de persoane din care 8 manageri școlari din 5 unități școlare defavorizate din Județul Suceava, persoane care au dorit să-și dezvolte competențele și abilitățile de management și în ceea ce privește reducerea abandonului școlar.
Principalele rezultate concretizate în cadrul proiectului:
o 132 de cadre didactice și personal de sprijin, identificate, selectate și înscrise în proiect, asistate
prin instrumente de sprijin pentru realizarea activităților practice, din 120 prevăzute inițial;
o 5 cursuri acreditate MENC derulate: Mentoratul între teorie și practică; Multimedia în educație ;
Strategii didactice active performante; Comunicare, negociere, mediere; Resurse educaționale
– tehnologie și creativitate.
o 8 manageri și 14 experți în management educațional ce au parcurs Programul de formare în
Mentorat, pentru stimularea și sprijinirea unui management de succes în școlile țintă și să iden-
tifice strategii proprii de dezvoltare instituțională prin aplicarea principiilor de asigurare a calității
în educație;
o 24 de cadre didactice și personal de sprijin ce și-au îmbunătățit competențele transversale:
o 24 de cadre didactice și personal de sprijin ce au participat la un program de formare în dome-
niul prevenirii abandonului școlar;
o 200 de instrumente de sprijin (subvenții) acordate în vederea susținerii activităților practice la
clasă;
o 200 proiecte didactice evaluate pentru desfășurarea activităților practice cu elevii/preșcolarii;
o 10 ateliere de lucru cu teme secundare legate de prevenirea abandonului școlar, organizate
pentru schimbul de idei, metode, bune practici între experți și cadrele didactice;
o Ateliere de limbă engleză pentru nivelurile A1, A2, B1;
o O Metodologie de dezvoltare a mentoratului didactic elaborata și distribuită;
o Un Manual de mentorat didactic elaborat și distribuit în format electronic:
o O platformă on-line de comunicare între mentori, cadrele didactice mentorate și experții în meno Un Manual de mentorat didactic elaborat și distribuit în format electronic:
o O platformă on-line de comunicare între mentori, cadrele didactice mentorate și experții în mentorat didactic;
75 de stimulente pentru performanță acordate cadrelor didactice ce s-au remarcat în cadrul
proiectului și la clasă;
o Un manual elaborat pentru profesori, denumit Metode inovative și interactive de lucru cu elevii
și pre-școlarii din școli defavorizate;
o Un ghid denumit Egalitatea de șanse și educație incluzivă în școli defavorizate;
o 5 parteneriate încheiate de școlile țintă și actori locali pentru prevenirea abandonului școlar.
(Comunicat de presă)