Elevii de la clasele de liceu și gimnaziu ale Liceului Teoretic „Vasile Alecsandri” Iași și cadrele didactice și-au dezvoltat competențele digitale
Publicat de ralucadiaconiuc, 11 decembrie 2020, 18:55
În perioada noiembrie – decembrie 2020, elevii de la clasele de liceu și gimnaziu ale Liceului Teoretic „Vasile Alecsandri” Iași și cadrele didactice și-au dezvoltat competențele digitale, colaborând pe diferite platforme de e-learning, precum mentimeter, learning apps, kahoot, witeboard.fi, cooglle, jamboard, wordwall, pear deck etc., care le-au facilitat învățarea și evaluarea la distanță, modul de desfășurare a școlii în condițiile impuse de pandemie.
Lucrul acesta a fost posibil prin proiectul „Alecsandriștii pentru o școală digitală”, câștigat de liceul ieșean cu mare deschidere spre inovarea educației în cadrul programului „Start ONG”, implementat de Asociația „Act for Tomorrow” și lansat de Kaufland România. Una dintre activitățile acestui proiect vizează instruirea elevilor de la trei clase de a utiliza platformele și resursele on-line în procesul de învățare, de către profesorii care au fost inițiați să le acceseze la trei ateliere de formare. Astfel, profesorii și elevii liceului au creat punți de comunicare, colaborare și învățare în mediul virtual, ajutați de tehnologia digitală în călătoria interesantă prin platforme de e-learning.
Finanțarea obținută în cadrul proiectului a permis dotarea a trei spații de învățare la Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” din Iași cu laptopuri, tablete grafice și camere web performante. Datorită acestora, elevii au devenit mai motivați la ore, iar profesorii au posibilitatea să susțină lecții moderne, interactive.
Dintre produsele realizate de elevi în cadrul proiectului se numără primul număr al revistei „Experiența alecsandristă”, o colecție de rețete culinare, teme pentru acasă lucrate în echipă pe tabla jamboard, prezentări de carte, hărți conceptuale. Toate aceste materiale au fost postate pe site-ul liceului și au contribuit la dezvoltarea creativității, a învățării experiențiale și prin cooperare a elevilor.”
(Comunicat de presă)