ANRE a înfiinţat un call center dedicat procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică
Publicat de , 7 ianuarie 2021, 13:38
Apar tot mai multe soluţii pentru a-i informa pe consumatorii români despre posibilităţile pe care le au în alegerea furnizorului de energie, după liberalizarea pieţei.
Aproape şase milioane de români nu au semnat un contract nou şi riscă să plătească mai mult, chiar şi cu 25%.
De astăzi, populaţia are la dispoziţie şi o linie telefonică, unde poate afla informaţii despre liberalizarea pieţei de electricitate.
Una dintre soluţiile înaintate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie este în acest moment în dezbatere publică şi vizează prelungirea obligativităţii semnării unui contract nou până pe 31 martie.
A doua variantă înaintată de Ministerul Energiei este ca, în cazul în care iniţiativa ANRE nu are succes, să fie modificată legislaţia prin ordonanţă de urgenţă.
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, declara ieri, la Digi TV, că legislaţia ar trebui să prevadă că cei care nu au semnat un contract nou să fie trecuţi automat pe un contract avantajos la furnizorul lor actual şi nu pe un contract de tip serviciu universal, care este cea mai scumpă variantă de pe piaţă.
Până la clarificarea problemei, ANRE vine cu un alt instrument care să contracareze lipsa de informare: a înfiinţat un serviciu telefonic unde consumatorii pot obţine detalii şi explicaţii în legătură cu liberalizarea şi necesitatea semnării unui contract nou.
Numărul de telefon este 0374.554.265 şi poate fi apelat de luni până duminică, între orele 8:00-18:00.
Astfel de informaţii pot fi obţinute şi de la furnizorul dumneavoastră actual, însă pentru a vedea toate ofertele de pe piaţă, de la toţi furnizorii, aveţi la îndemână comparatorul de preţuri de pe pagina de internet a ANRE, iar aici puteţi vedea diferenţele de preţ şi de servicii între toţi furnizorii.
(Rador/FOTO radioiasi.ro)