Ceferiştii pichetează miercuri sediul Guvernului şi mai multe prefecturi din ţară
Publicat de Andreea Drilea, 17 februarie 2021, 12:35
Reprezentanţii a două organizaţii sindicale din industria feroviară pichetează miercuri sediul Guvernului şi sediile mai multor prefecturi din ţară acuzând lipsa investiţiilor în infrastructura feroviară, în material rulant, falimentarea CFR Marfă şi amânarea Statutului personalului feroviar.
‘Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi Federaţia Naţională a Sindicatelor din Transporturi Elcatel, organizaţii sindicale reprezentative din industria feroviară, ce reprezintă peste 30.000 de angajaţi, vor picheta simultan, în 17 februarie, în intervalul 12:30 – 13:30, sediul Guvernului României şi sediile Prefecturilor din Craiova, Timişoara, Cluj Napoca, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa. S-a ajuns la această decizie deoarece nimic nu s-a schimbat în ultimii ani, iar situaţia din industria feroviară este cu mult mai gravă decât vor să comunice public guvernanţii’, se precizează într-un comunicat al Blocului Naţional Sindical.
Potrivit sursei citate, agravarea situaţiei economice şi lipsa unei asumări concrete în ceea ce priveşte luarea unor decizii pentru evitarea colapsului generalizat a industriei feroviare dovedesc faptul că nu există nici la debutul acestui an un plan serios de revitalizare a activităţii la calea ferată.
‘An de an ceferiştilor li s-a promis că se va investi la calea ferată, că se vor asuma politici de restructurare modernă a activităţii şi că totul va reintra în normal datorită reformelor care se vor face în urma unei analize strategice care să racordeze calea ferată din România la ecosistemul feroviar european. Din păcate, nu s-a întâmplat nimic concret. Aşa se face ca astăzi trenuri vechi de peste 40-50 de ani circulă cu viteze de 43 de km pe oră în traficul de pasageri şi 17 km pe oră în traficul de mărfuri, pe infrastructura feroviară înregistrându-se nu mai puţin de 500 de restricţii de viteză’, se mai arată în documentul citat.
Potrivit sindicaliştilor din sector, deciziile politice recente anulează, prin violenţa şi iresponsabilitatea lor faţă de realitatea existentă în industria feroviară, orice fel de cadru în care se mai poate discuta raţional şi rezonabil despre viitorul căii ferate şi siguranţa locurilor de muncă.
‘În ciuda salariilor care nu reflectă nici pe de parte responsabilităţile uriaşe ce le revin în actul de transport şi a condiţiilor mizerabile de lucru, ceferiştii au avut mereu răbdarea şi înţelepciunea de a nu contribui, prin acţiuni sindicale de proporţii, la creşterea gradului de instabilitate economică, iar acest lucru s-a văzut. Trenurile nu s-au oprit niciodată în ultimii ani, deşi, din cauza stării jalnice în care se află infrastructura feroviară ele circulă la viteze minimale şi în condiţii discutabile în ceea ce priveşte siguranţa traficului feroviar. De aceasta dată însă, deciziile politice recente anulează, prin violenţa şi iresponsabilitatea lor faţă de realitatea existentă în industria feroviară, orice fel de cadru în care se mai poate discuta raţional şi rezonabil despre viitorul căii ferate şi siguranţa locurilor noastre de muncă’, subliniază comunicatul.
Reforma de la calea ferată înseamnă, potrivit sindicaliştilor, asumarea unui plan multianual de investiţii, responsabilitate politică şi managerială, viziune şi determinare, nicidecum abordări contabiliceşti meschine şi singulare la nivel european în ceea ce priveşte forma şi conţinutul acestora.
‘În condiţiile în care în toate ţările europene se investeşte cu încredere în calea ferată, iar în România acest sector economic este pus şi astăzi, în secolul XXI, între paranteze, având în vedere că noi, ceferiştii, suntem din nou ignoraţi şi sacrificaţi în baza unor abordări şi decizii cel puţin discutabile şi cinice din punct de vedere social şi ţinând seama că noul Guvern şi-a formulat deja abordarea generală şi specifică faţă de întreaga problematică de la calea ferată, ne-am asumat protestul de mâine (miercuri, n.r.) ca un prim semnal sindical foarte serios pe care dorim să-l comunicăm public. În Anul European al Căilor Ferate, România continuă să experimenteze contrariul măsurilor adoptate de administraţiile căilor ferate europene. Deşi toată lumea recunoaşte subfinanţarea cronică a sectorului feroviar, resursele financiare au fost amputate sistematic ani şi ani la rând, cerându-se în schimb performanţă economică. Mai mult, suntem ameninţaţi cu disponibilizări de personal, deşi deficitele de oameni sunt uriaşe şi nimeni nu mai vine să lucreze la calea ferată’, se mai arată în documentul citat.
(Agerpres/FOTO arhivă radioiasi.ro)