Consilierea psihologică profesională, un beneficiu extrasalarial dorit de angajaţi după un an de pandemie (studiu)
Publicat de Andreea Drilea, 25 februarie 2021, 13:26
Consilierea psihologică profesională, bugetul pentru amenajarea biroului de acasă sau pensia privată facultativă sunt principalele beneficii extrasalariale pe care şi le doresc angajaţii, după un an de pandemie, potrivit unui studiu realizat de o platformă de recrutare.
‘Alături de salariu şi de oportunităţile de avansare în carieră, beneficiile extrasalariale oferite de angajatori sunt, de ani buni, printre primele lucruri la care se uită candidaţii atunci când vor să se angajeze. Mult timp, aceste pachete au fost ajustate doar pe plus, fie prin adăugarea constantă a unor beneficii noi, fie prin majorarea plafoanelor disponibile pentru cele existente. Cu toate acestea, ultimul an a venit, pe de o parte, cu ajustări în minus şi, pe de altă parte, cu nevoia introducerii unor beneficii pe care până acum nici companiile şi nici angajaţii nu le luaseră în calcul. Întrebaţi care au fost noile beneficii pe care le-au primit în ultimele 12 luni, participanţii la cel mai recent studiu realizat de eJobs România au menţionat consilierea psihologică profesională, majorarea valorii tichetelor de masă, abonamentele la clinici medicale private, asigurările de sănătate sau voucherele cadou pentru magazine partenere’, se precizează într-un comunicat eJobs remis joi AGERPRES.
Dacă ar fi însă puşi în postura de a-şi configura pachetul ideal de beneficii, aceştia spun că ar adăuga la ceea ce primesc deja un buget pentru amenajarea biroului de acasă, consiliere psihologică, pensie privată facultativă, maşină de serviciu sau cursuri de dezvoltare personală.
‘Datele studiului ne arată că pandemia nu a modificat într-un mod extrem structura pachetelor extrasalariale, însă a avut o amprentă mai puternică mai degrabă în ceea ce priveşte felul în care se raportează candidaţii şi angajaţii la acestea. 73% dintre respondenţi ne spun că beneficiile pe care le primesc au rămas nemodificate, 22% că au fost reduse, iar 5% au primit beneficii noi. Cu toate acestea, pentru mai mult de jumătate dintre respondenţi, acestea au devenit în ultimul an mai importante decât în trecut’, a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs România.
În acest moment, beneficiile care apar cel mai frecvent în pachetele oferite de companii sunt, în continuare, tichetele de masă şi abonamentele la clinicile medicale private. Sunt urmate de asigurările private de sănătate, primele de sărbători, decontarea transportului, traininguri profesionale, vouchere cadou în diverse magazine partenere, abonament la săli de sport, maşină de serviciu ori pensie facultativă.
Studiul a fost realizat în perioada 8-24 februarie 2021, pe un eşantion de 900 de respondenţi, angajaţi sau aflaţi în căutarea unui loc de muncă. În acest moment, peste 22.000 de locuri de muncă pentru Romania şi străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro.
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România şi liderul pieţei locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. Cele 4,6 milioane de CV-uri şi cele peste 1,3 milioane de aplicări lunare constituie cea mai mare bază de candidaţi activi din România. Mai mult de 2 milioane de utilizatori unici folosesc în fiecare lună serviciile platformei eJobs.ro, iar zilnic sunt actualizate 7.000 de CV-uri.
(Agerpres/FOTO arhivă)