Studiu: 40 % dintre români merg o dată la câteva luni sau mai rar la restaurantele din mall-uri
Publicat de Andreea Drilea, 16 martie 2021, 14:04
Patru din zece români (40%) frecventează o dată la câteva luni sau mai rar restaurantele din mall-uri, iar peste jumătate dintre persoane (55%) preferă fast-food-urile, arată rezultatele unui studiu publicat, marţi, de Reveal Marketing Research.
Potrivit sursei citate, 90% dintre cei chestionaţi consideră că industria HoReCa a fost afectată ‘în mare’ şi ‘în foarte mare măsură’ de contextul pandemiei de COVID-19.
În acest context, dacă înainte de pandemie, cei mai mulţi dintre români spun că le frecventau de două-trei ori pe lună (19%), în prezent fac acest lucru mai degrabă o dată la câteva luni sau chiar mai rar (40%). Totodată, atunci când merg totuşi la mall, restaurantele cele mai populare sunt cele de tip fast-food, menţionate de peste jumătate dintre oameni (55%), urmate de restaurantele cu specific românesc (33%) şi de cafenele (20%).
În privinţa criteriilor de alegere a restaurantului din mall, calitatea produselor este pe primul loc pentru 54% dintre respondenţi, în timp ce preţurile se află pe locul secund, cu 41% din totalul răspunsurilor. Un alt criteriu relevant pentru români este gradul în care sunt respectate măsurile de siguranţă împotriva COVID-19 în aceste localuri, fiind important pentru 32% dintre aceştia.
De asemenea, 40% din totalul persoanelor chestionate au afirmat că preferă aproximativ aceleaşi restaurante, în funcţie de promoţiile pe care le au.
‘O altă categorie la care brandurile trebuie să fie atente este cea a consumatorilor loiali, reprezentată de un sfert dintre români (25%), care spun că obişnuiesc să cumpere mereu de la acelaşi local, indiferent de promoţii. Astfel, restaurantele trebuie să identifice, prin studii de loialitate, care sunt acele elemente adiţionale ce îi fidelizează pe oameni’, se menţionează în concluziile Reveal Marketing Research.
Conform cercetării, înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declarau că nu mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi ponderea a crescut semnificativ, până la 32%, în special persoane de peste 55 de ani (65%). ‘Restricţiile impuse în zonele cu grad ridicat de răspândire a virusului, precum şi teama de îmbolnăvire din spaţiile publice pot fi explicaţii pentru care mulţi dintre români evită restaurantele din centrele comerciale’, susţin realizatorii studiului.
Metoda folosită în cadrul studiului a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview), fiind derulate 1.004 interviuri online cu respondenţi cu vârste de peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 18 – 22 februarie 2021. Marja de eroare este de +/- 3%, iar nivelul de încredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development, cu o expertiză în peste 20 de industrii.
(Agerpres/FOTO arhivă radioiasi.ro)