Cum influențează designul meniurilor din restaurante comanda clienţilor
Publicat de Lucian Bălănuţă, 1 august 2018, 08:31 / actualizat: 22 august 2018, 10:40
Designul meniurilor restaurantelor este un element determinat cu privire la modul în care clienții aleg ulterior să comande.
O cercetare care a numărat peste 200 de meniuri, coordonoată de Brian Wansink, profesor care predă comportamentul consumului la Universitatea Cornell din Statele Unite ale Americii, arată că modul în care este schițat meniul poate influența potențialul consumator.
Fie că vorbim de litere îngroșate, scoase în relief, colorate, feluri de mâncare însoțite de fotografii, toate acestea joacă un rol important în alegerea clienților.
Potrivit Daily Mail, un studiu anterior a arătat că, atunci când restaurantele decid să schimbe numele produselor din meniu cu unele mai descriptive, acestea devin mai populare.
În momentul în care „fileul de peşte” a devenit „fileu de peşte suculent”, „fasolea roşie cu orez” a devenit „fasole roşie cu orez cajun”, vânzările acestor produse a crescut cu 28%, iar clienţii au afirmat că sunt mult mai gustoase, chiar dacă reţeta era identică. De asemenea, clienţii trebuiau să plătească cu 12% mai mult pe un astfel de fel de mâncare.
„Când vine vorba de ceea ce comanzi pentru cină, două lucruri contează cel mai mult: ce vezi în meniu şi ce gust îţi imaginezi că are”, a adăugat profesorul Wansink.
Astfel, pentru a evita mâncarea bogată în calorii, profesorul a spus că există două întrebări care pot fi puse ospătarului. „Întreabă «care sunt cele două mâncăruri ce primesc cele mai multe aprecieri» şi «care este cel mai potrivit fel de mâncare pentru cineva care îşi doreşte o cină lejeră»”.
Analiza mai multor regresii a datelor a indicat că designul meniului, descrierile elementului de meniu și varietatea de meniuri au fost predictori semnificativi ai satisfacției clienților.
Informații pe larg – AICI.
Lucian Bălănuță