Peste 92 % dintre românii din mediul urban folosesc cel puţin un dispozitiv digital în viaţa de zi cu zi (studiu)
Publicat de Andreea Drilea, 14 iunie 2021, 18:01
Peste 92% dintre românii din mediul urban afirmă că folosesc zilnic pentru job sau în scop personal un dispozitiv digital, iar 44,4% dintre cei care nu folosesc internetul la locul de muncă susţin că lipsa cunoştinţelor digitale le-a afectat viaţa profesională, conform unui studiu realizat de o platformă de cursuri digitale.
Totodată, peste 50% dintre respondenţi deţin cel puţin un dispozitiv furnizat de angajator pentru a-şi desfăşura activitatea profesională din fiecare zi. Majoritatea lor au primit din partea companiei şi unul sau mai multe gadgeturi, cum ar fi laptop de lucru, smartphone, tabletă etc, acestea fiind esenţiale pentru efectuarea sarcinilor de la muncă, reiese din studiul Tech Academy.
‘Într-un an în care discuţiile s-au întâmplat online, proiectele s-au organizat pe Zoom şi distanţa a fost păstrată în permanenţă, tehnologia a venit în sprijinul angajatorilor şi al angajaţilor pentru a susţine interacţiunile dintre ei şi partenerii lor. În topul motivelor pentru care internetul este folosit la locul de muncă se numără: realizarea şi implementarea task-urilor (81%), comunicarea cu clienţii, colegii şi furnizorii (76,2%) şi research-ul (59,5%)’, mai reiese din studiu, conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES.
Printre aplicaţiile şi programele utilizate la job, cele mai folosite sunt pachetul Microsoft (Word, Excel, PowerPoint etc), Adobe Creative Suite (Illustrator, Photoshop), platformele de mail, platformele social media, ZOOM sau Google Meet.
Peste 90% dintre respondenţii la chestionarul Tech Academy consideră că accesul la tehnologie le-a uşurat desfăşurarea activităţii profesionale şi că, prin intermediul digitalizării, sarcinile sunt duse la bun sfârşit mai repede ca înainte.
Printre avantajele oferite de internet şi tehnologie, enumerate de către cei chestionaţi, se numără: accesul rapid la informaţii şi resurse de tot felul, eficientizarea timpului de lucru şi a procedurilor (înlocuirea registrelor clasice, de exemplu), dar şi posibilitatea de a lucra de oriunde şi oricând.
Tech Academy este un proiect al cărui principal obiectiv este de a contribui activ la digitalizarea forţei de muncă din România. Fiecare cursant va beneficia de 10 ore de consiliere profesională pentru stabilirea acţiunilor viitoare şi identificarea nevoilor de instruire conform aptitudinilor actuale. Ulterior, toţi cursanţii vor participa la IT Bootcamp, un program accelerat de 80 de ore de dezvoltare a competenţelor digitale.
Conform reprezentanţilor proiectului, participarea la Tech Academy este voluntară, iar grupul ţintă va fi compus din minim 660 de persoane, angajaţi cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parţial), inclusiv PFA şi întreprinderi individuale, cu domiciliul sau reşedinţa în regiunile Sud Vest, Sud şi Sud Est şi vârsta cuprinsă între 25 şi 64 ani.AGERPRES