Aproximativ 42% dintre români îşi aleg destinaţia în funcţie de restricţiile anti-COVID (sondaj)
Publicat de Andreea Drilea, 13 iulie 2021, 14:14
Pandemia continuă să influenţeze planurile de concediu ale românilor, astfel că 42% îşi aleg destinaţia în funcţie de restricţiile anti-COVID, iar alţi 30% s-au vaccinat special pentru a putea călători, arată un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs.
‘Anul trecut, planurile de vacanţă ale angajaţilor români au fost puternic influenţate de măsurile de protecţie anti-COVID. Astfel, 39% dintre aceştia au decis să rămână acasă, inclusiv în perioada concediului de odihnă şi doar 8% au reuşit să îşi organizeze vacanţe în afara ţării’, conform unui sondaj realizat pe platforma de recrutare online BestJobs.
Astfel, odată cu relaxarea măsurilor anti-COVID, tot mai mulţi angajaţi îşi fac planuri de călătorie pentru concediul din acest an, iar 42% dintre aceştia îşi aleg destinaţia de vacanţă în funcţie de restricţiile din ţară de destinaţie.
Totodată, 57% declară că s-au vaccinat împotriva virusului SARS-CoV-2, iar dintre aceştia, 30% declară că au făcut acest pas doar pentru a fi eligibili să ajungă la destinaţia de vacanţă dorită, ceilalţi 70% spunând că s-ar fi vaccinat oricum.
Jumătate (50%) dintre românii care au participat la sondajul BestJobs declară că nu mai au nicio grijă referitoare la eventualele riscuri la care se expun în concediu. În schimb, 28% se tem că oamenii s-au relaxat prea mult şi nu mai respectă măsurile de igienă şi distanţare socială. Alţi 19% sunt îngrijoraţi cu privire la venirea unui nou val de epidemie şi, implicit, de impunerea unor noi restricţii care ar putea da peste cap planurile de vacanţă.
Până în prezent, 54% dintre angajaţii români şi-au făcut deja planuri concrete de concediu, în timp ce 15% declară că nu îşi vor lua vacanţă în această vară. Dintre cei care au de gând să se bucure de zilele libere, 42% preferă să şi le petreacă în ţară, 18% au de gând să îşi împartă zilele libere între vizitarea ţării şi destinaţii externe, iar 12% îşi plănuiesc concediul de odihnă exclusiv în afara ţării. Pe de altă parte, aproximativ 11% vor rămâne în oraşul în care locuiesc.
Potrivit platformei de recrutare, odată cu planurile, angajaţii români îşi organizează şi bugetul alocat vacanţei. Astfel, 34% dintre ei spun că au de gând să cheltuiască mai mult decât anul trecut, în timp ce 22% nu vor avea cheltuieli din cauza lipsei planurilor, iar 16% vor să aloce sume mai mici decât anul trecut.
Aproximativ 63% dintre cei cu planuri de vacanţă spun că vor să profite de perioada verii. Doar 10% dintre respondenţi au de gând să îşi rezerve pentru concediu mai mult de 15 zile legate, în timp ce 41% îşi vor lua mai puţin de 10 zile consecutive.
Pe de altă parte, 40% dintre angajaţi simt că volumul de muncă a crescut faţă de începutul anului, iar 45% spun că este mult mai mare comparativ cu anul trecut. Cu toate acestea, 60% consideră că se pot descurca, iar volumul crescut de muncă nu le va afecta planurile de concediu. Circa 20% se tem însă că vor fi nevoiţi să îşi reducă sau să îşi fragmenteze concediul pentru a face faţă volumului de activitate.
În acest context, angajaţii se aşteaptă să fie contactaţi şi în concediu de către şefi sau colegi, pentru teme care au legătură cu munca, în proporţie de 49%.
Totodată, 80% dintre respondenţi spun că nu vor participa la niciun festival de muzică sau concert care presupune o adunare mare de oameni. Mai mult de un sfert (26%) declară că nu s-ar simţi în siguranţă să participe nici dacă toţi participanţii ar fi vaccinaţi. Părerea nu este împărtăşită de alţi 38%, care consideră că este în regulă să se organizeze astfel de evenimente atâta vreme cât cei prezenţi sunt cu toţii vaccinaţi, iar alţi 37% spun că ar participa fără să ţină cont dacă ceilalţi sunt sau nu vaccinaţi.
Sondajul a fost efectuat în perioada 23 iunie – 07 iulie pe un eşantion de 1.113 utilizatori de internet din România.
BestJobs este o platformă de recrutare online din România. BestJobs are o experienţă de peste 20 ani în domeniu şi a fost implicată în transformarea şi inovarea industriei de recrutare online. AGERPRES