Românii au cheltuit online cu 22,3% mai mult pe produse Fashion în prima jumătate a acestui an (analiză)
Publicat de Andreea Drilea, 14 iulie 2021, 13:20
Românii au cheltuit online cu 22,3% mai mult pe produse Fashion, în prima jumătate a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar coşul mediu de cumpărături pentru astfel de articole a crescut cu 20,8%, arată o analiză realizată de o compania de tehnologie.
‘O categorie considerată de mulţi specialişti cea mai matură din comerţul online, cu comportamente de cumpărare specifice, puternic influenţate de pandemie, categoria Fashion a cunoscut în primele şase luni ale acestui an o creştere a valorii vânzărilor cu 22,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 6,81 milioane de euro fără TVA’, conform datelor disponibile în platforma 2Performant.com.
Astfel, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021, a crescut şi valoarea medie a coşului de cumpărături (AOV) pentru articolele de Fashion la 46,87 euro fără TVA, cu 20,8% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În acelaşi timp, aproape 72% din vânzările din categorie în primele şase luni ale anului sunt făcute de pe device-uri mobile, în timp ce aproximativ 27% de pe desktop, în timp ce valoarea coşului de pe desktop rămâne mai mare cu 14,6% faţă de cea de pe mobil.
‘Martoră a schimbărilor produse de pandemie, categoria Fashion surprinde foarte bine interesul românilor pentru achiziţii de produse care servesc stilului lor de viaţă. Dacă anul trecut, în plină pandemie, aceştia au cumpărat haine de casă sau pentru sport şi activităţi în natură, noul context al anului 2021 cu reluarea anumitor activităţi şi evenimente i-a determinat pe români să cumpere haine de stradă şi ocazii (nunţi, botezuri), pentru birou, pe fondul revenirii unor angajaţi la lucrul la birou, dar şi încălţăminte’, arată analiza citată.
Categoria Fashion a înregistrat creşteri în comerţul online de la lună la lună în 2021, atât ca valoare a vânzărilor, cât şi ca valoare medie a coşului de cumpărături. Luna martie a anului în curs a adus o creştere consistentă a numărului de vânzări, cu peste 45%, şi o valoare a vânzărilor mai mare cu 66% faţă de martie 2020, când românii se aflau la început de pandemie.
Potrivit sursei citate, luna martie este în mod tradiţional o perioadă foarte bună pentru comerţul online, mai ales pentru categoria Fashion, care a fost afectată anul trecut dar şi-a revenit anul acesta cu ajutorul unui coş de cumpărături de valoare mai mare. De asemenea, luna martie 2021 a înregistrat şi o cerere semnificativă pentru încălţăminte.
În primăvara lui 2021 s-a simţit în online şi prezenţa clienţilor cu o putere de cumpărare mai mare şi interes pentru branduri mai scumpe. În intervalul aprilie – mai 2021 valoarea medie a coşului de cumpărături a crescut cu peste 33% faţă de aceleaşi luni ale anului anterior, când România era în lockdown. Deşi numărul vânzărilor în aceste două luni este mai mic ca anul trecut, coşul de cumpărături cu articole diferite de anul acesta are o valoare semnificativ mai mare. ‘Cu alte cuvinte, românii au trecut de la haine de casă, la haine de stradă’, spun specialiştii platformei.
În iunie 2021, odată cu relaxarea restricţiilor şi reluarea evenimentelor, dar şi a vacanţelor şi călătoriilor, datele din platforma 2Performant.com indică un interes crescut pentru produsele din categoria Fashion, cu o preferinţă pentru hainele şi accesoriile pentru evenimente, în special pentru botezuri şi nunţi. Valoarea vânzărilor în această lună a crescut cu peste 40% faţă de iunie 2020, iar traficul adus magazinelor online din platformă este şi el cu 21,2% mai mare.
În platforma de marketing afiliat 2Performant.com 133 de magazine online din categoria Fashion au fost active în primele şase luni ale anului şi au colaborat cu specialişti în digital care le promovează produsele pentru a genera vânzări. În acest interval, pentru fiecare euro investit în marketingul afiliat, un magazin online a câştigat în medie 12,54 euro, cu 24,3% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Rata de conversie la nivelul categoriei Fashion a fost în acest interval de 2,04%. De asemenea, comisionul câştigat de afiliaţi la fiecare vânzare din categoria Fashion a fost în medie de 8% în primele şase luni ale anului.
‘Într-adevăr, pandemia a rescris regulile, iar categoria produselor Fashion a reflectat foarte bine în comerţul electronic schimbările de consum ale românilor în această perioadă şi preferinţa pentru anumite articole adecvate stilului de viaţă impus de context. În marketingul afiliat, categoria Fashion reprezintă o nişă aglomerată, cu multe provocări pentru specialiştii în digital care colaborează cu magazine online de profil şi care trebuie să dea dovadă de multă creativitate pentru a obţine rezultate, traduse în trafic şi vânzări pentru aceste magazine. Tocmai de aceea afiliaţii cu rezultate în această categorie, cea mai matură din comerţul online, muncesc foarte mult, inovează des şi sunt consecvenţi’, explică Raluca Negrea, Country Manager România şi Bulgaria 2Performant.
2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează şi monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing. 2Performant este o companie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, sub simbolul 2P. Compania a reuşit în cei 12 ani de activitate să intermedieze prin platforma de marketing afiliat vânzări în valoare de peste 259 de milioane de euro, prin mai mult de 458 de milioane de clickuri, pentru 785 de jucători din eCommerce din România şi din regiune, din peste 30 de industrii. AGERPRES