Vânzările de vacanţe în sezonul estival ale touroperatorului Litoralulromanesc.ro au depăşit cu 65% valoarea din 2020
Publicat de Andreea Drilea, 1 septembrie 2021, 13:38
Touroperatorul Litoralulromanesc.ro raportează în acest an vânzări de 165 milioane de lei, în creştere cu 65% faţă de 2020 şi cu 26% faţă de cifrele înregistrate în 2019, în condiţiile în care, prin intermediul său, vara aceasta au ajuns în staţiunile româneşti de la mare peste 200.000 de turişti, cu 31% mai mulţi faţă de 2020, conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES.
‘Privit în ansamblu, 2021 a fost un sezon bun, mai ales dacă ţinem cont de contextul pandemic în care ne aflăm, factor care a influenţat planurile de vacanţă ale românilor. De altfel, putem spune că, într-o oarecare măsură, restricţiile de călătorie în destinaţii externe populare i-au determinat pe mulţi români să meargă în concediu în ţară. Noi, ca agenţie, am reuşit să depăşim cifrele din 2019, considerat cel mai bun an din istoria turismului autohton şi, implicit, din istoria noastră de 16 ani. În call center, am avut în permanenţă 50 – 60 de apeluri în aşteptare, în condiţiile în care toţi agenţii preluau cereri. Ne-am gândit chiar să introducem program de noapte pentru a face faţă solicitărilor. Soluţia a fost să investim şi mai mult în tehnologie şi să automatizăm procesul de rezervare pe site’, a declarat Ionuţ Nedea, directorul general Litoralulromanesc.ro.
Potrivit sursei citate, un alt trend care a început în 2020, odată cu declanşarea pandemiei, şi s-a accentuat anul acesta este preocuparea mai mare pe care o manifestă românii faţă de condiţiile de cazare, în special faţă de curăţenia din hoteluri, în raport cu preţul plătit pe sejur, mulţi fiind dispuşi să achite un tarif mai mare, dar să opteze pentru un pachet mai complex, cu mai multe facilităţi incluse şi cu garanţia unor standarde de calitate înalte. Tocmai de aceea, primele locuri care s-au epuizat în acest sezon au fost cele în hotelurile all-inclusive, categorie unde cererea a depăşit oferta existentă în acest moment.
Potrivit celor peste 10.000 de turişti care au oferit feedback după sejururile petrecute pe litoral, gradul de satisfacţie în ceea ce priveşte curăţenia din hotelurile în care s-au cazat este de 8,38 din 10, în vreme ce la capitolul ‘Servicii’ nivelul de satisfacţie este de 8,19.
‘În unele cazuri, turiştii au fost atât de mulţumiţi de hotelul ales, încât ne-au sunat în call center pentru a-şi rezerva sejurul pentru vara 2022 chiar în momentul în care erau la recepţie şi făceau check-out-ul’, a completat Ionuţ Nedea.
Cele mai căutate staţiuni vara aceasta au fost Mamaia şi Eforie Nord, care au cumulat aproximativ 35% din totalul rezervărilor făcute la mare prin Litoralulromanesc.ro, cele două destinaţii având şi cea mai mare capacitate de cazare, precum şi unităţi hoteliere din toate categoriile atât în ceea ce priveşte clasificarea, cât şi tarifele. Pe locul trei în topul staţiunilor populare în 2021 se află Neptun-Olimp, apoi Jupiter şi Saturn – aproape la egalitate în preferinţele turiştilor care au ajuns la mare în această vară, fiind urmate de Venus, Costineşti, Eforie Sud şi Mangalia. Durata medie a sejurului în acest an a fost de 5,4 zile, similară cu cea din ultimii doi ani, iar valoarea medie a pachetului turistic a fost de 470 euro, la acelaşi nivel ca în ultimii doi ani.
Cei mai mulţi turişti care şi-au făcut vacanţele în staţiunile autohtone de la Marea Neagră au venit din Bucureşti (34,26%), podiumul fiind completat de judeţele Timiş (7,13) şi Cluj (5,75%). În top 10 mai intră judeţele Iaşi (5,60%), Braşov (4,89%), Prahova (4,13%), Argeş (3,09%), Dâmboviţa (2,11%), Bacău (2,06%), Bihor (1,97%).
Turoperatorul a mai anunţat că va lansa la finalul lunii septembrie programul ‘Înscrieri Timpurii’ pentru sezonul estival 2022, prin care turiştii pot rezerva din timp sejururi pe litoral cu tarife reduse cu până la 50%. În contextul pandemiei, aceştia pot include în pachet şi asigurarea storno cu acoperire Covid-19, prin care pot primi înapoi banii achitaţi în cazul în care se infectează cu acest virus şi nu mai pot pleca în vacanţă.
Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele. În cei 16 ani de activitate, turoperatorul a organizat vacanţe la malul mării pentru peste 1,3 milioane de turişti care au rezervat peste 4 milioane de nopţi de cazare. AGERPRES