(AUDIO) Identitatea de brand a orașului Iași, lansată astăzi
Publicat de Andreea Drilea, 4 aprilie 2022, 17:35
Astăzi a fost lansată identitatea de brand a orașului Iași.
Proiectul a fost inițiat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, în parteneriat cu Primăria Municipiului Iași, Asociaţia „Destination Iaşi” şi o Agenţie de Branding şi Web Design.
Mihai Bulai, preşedintele „Destination Iaşi” și profesor al Universității „Alexandru Ioan Cuza” a precizat că brand-ul reunește două laturi, una vizuală şi cealaltă verbală:
Mihai Bulai: Identitatea vizuală pleacă de la numele Iașiului, care este un nume sonor, scurt, monosilabic, foarte pătrunzător. Termenul de „Iași” va fi utulizat într-un mod felxibil, cu imagini, cu oameni, cu alte mesaje în interiorul acelui frame. Partea verbală modelează timpul – valorizează componenta trecutului, acea moștenire, care este cartea noastră de vizită, fundamentul Iașiului. Apoi, prezentul, modul în care ieșenii trăiesc, respiră, consumă Iașiul astăzi. Și o componentă a viitorului, în care educația, tehnologia, digitalizarea, antreprenotriatul sunt componente ale dezvoltării, ale proiectării noastre în viitor.
Unul dintre managerii agenţiei de branding, Alexandru Munteanu, a subliniat faptul că brand-ul lansat astăzi pe piaţă va fi unul flexibil, accesibil atât turiştilor şi oamenilor de afaceri, cât și cetățenilor care activează în mai multe domenii de interes.
Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe a subliniat, la rândul său, că în ultima perioadă se constată o revigorare a turismului, mai ales a aceluia de shopping:
Costel Alexe: În primul rând, ar trebui sublinita faptul că, în ultimii ani, în Iași, au fost reabilitate și restaurate foarte multe monumente culturare, cu patrimoniu istoric foarte bogat, fie că vorbim de Casa Muzeelor, care adăpostește astăzi 6 muzee, Casa Vasile Pogor, Muzeul Literaturii Române, Mănăstirea Frumoasa, etc. Cred că Iașiul devine atractiv pentru orice turist din România sau, mai ales, din străinătate. Astăzi, Iașiul este vizitat, în fiecare lună, de 30.000 de cetățeni ai Rep. Moldova, care fac un turism de shopping, dar vin să viziteze și orașul și ar fi păcat să nu le punem la dispoziție toată această paletă de obiective pe care le avem.
(Radio Iași/Constantin Mihai/Foto radioiasi.ro)