Guvern: Cei 2.000 de specialişti angajaţi în perioada stării de alertă vor putea fi menţinuţi în sistemul de sănătate
Publicat de Andreea Drilea, 11 aprilie 2022, 12:47
Cei 2.000 de specialişti angajaţi în Direcţiile de sănătate publică şi în serviciile de ambulanţă în perioada stării de alertă, care a fost instituită în contextul pandemiei COVID-19, vor putea fi menţinuţi în sistemul de sănătate, a informat, luni, Guvernul.
În şedinţa de luni a Cabinetului Ciucă a fost aprobată o hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii.
‘Prin Hotărârea aprobată astăzi de Guvern, a fost stabilit cadrul legal pentru organizarea examenelor în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată pentru personalul angajat pe perioada stării de alertă pe cele 2.000 de posturi aprobate pentru personalul contractual din cadrul Direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi al serviciilor de ambulanţă judeţene şi Serviciului de Ambulanţă Bucureşti – Ilfov’, se precizează într-un comunicat de presă al Guvernului.
De asemenea, în cadrul ministerului se va înfiinţa o structură de specialitate în vederea implementării reformelor şi monitorizării stadiului de îndeplinire a ţintelor din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
‘Documentul aduce o serie de modificări ale structurii organizatorice în vederea eficientizării activităţii şi a creşterii capacităţii administrative a Ministerului Sănătăţii. În cadrul ministerului se va înfiinţa o structură de specialitate în vederea implementării reformelor şi de monitorizare a stadiului de îndeplinire a ţintelor şi jaloanelor cu privire la Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, mecanism prin care România poate accesa fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de Redresare şi Rezilienţă’, a explicat Guvernul. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro