(UPDATE) Subiectele probei scrise la Limba şi literatura română a examenului de evaluare naţională
Publicat de gabrielarotaru, 14 iunie 2022, 11:00
UPDATE – Un text narativ în care trebuia descrisă cea mai frumoasă întâmplare de vacanţă a fost unul dintre subiectele probei scrise la limba şi literatura română a examenului de evaluare naţională.
Celălalt subiect a inclus analiza comparativă a două fragmente din romanul „Toate pânzele sus” de Radu Tudoran şi din „Fragmente din viaţa lui Delavrancea” de Cella Delavrancea.
Mâine este o zi de pauză, iar joi, 16 iunie, candidaţii vor susţine proba la matematică, urmată, o zi mai târziu, de cea la limba şi literatura maternă, în cazul copiilor ce aparţin minorităţilor naţionale. (Rador)
A sosit şi ziua mult aşteptată pentru aproape 156.000 de absolvenţi ai clasei a VIII-a – începe Evaluarea Naţională.
După luni de pregătire intensă, cu meditaţii pentru mulţi dintre ei, marţi susţin prima probă scrisă la limba şi literatură română. Accesul în sălile de exemen începe peste aproximativ o oră, la 8:00, şi se va încheia la 8:30. Foarte important, copiii trebuie să aibă cu ei un act de identitate valid şi instrumente de scris cu cerneala sau pastă albastră.
Proba începe la ora 9:00, când copiii vor primi broşura cu subiectele şi hârtiei ştampilată pentru ciorne.
Timpul de redactare a subiectelor este de două ore, timp în care desfăşurarea probei este monitorizată audio şi video.
La ora 11:00 examenul se încheie, iar copiii sunt aşteptaţi în afara şcolii de părinţi şi de profesorii lor de limba română.
Este interzisă introducerea în sălile de examen a oricărui tip de materiale ajutătoare care pot fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi a telefoanelor mobile şi a instrumentelor electronice de calcul, de stocare de informaţii sau de comunicare.
Ministerul Educaţiei a publicat, anul trecut, şi câteva sfaturi pentru candidaţi, valabile şi la examenul acesta. Ar fi bine ca elevii să citească cu atenţie toate subiectele pentru a se familiariza cu ele, cam cinci minute în total, apoi este de dorit să îşi repartizeze timpul pentru fiecare subiect şi să înceapă cu cel pe care îl stăpânesc cel mai bine, să îi facă în minte sau pe ciornă un plan schematic de rezolvare, iar în situaţia în care constată că există riscul de a depăşi durata de timp alocată subiectului este preferabil să încheie fraza şi să continue cu un alt subiect. Ar trebui, dacă pot, şi să rezerve un interval de 10-15 minute la final pentru citirea şi verificarea întregii lucrări. În caz că descoperă că au greşit ceva, copiii au voie să corecteze şi pot să ceară sfatul supraveghetorilor despre cum pot face aceste corecturi astfel încât să nu fie considerate semn particular pe lucrare. (Rador/ FOTO tion.ro)