Preşedintele ANPC îndeamnă consumatorii la responsabilitate în perioada reducerilor
Publicat de Andreea Drilea, 7 noiembrie 2022, 08:35
Primele campanii promoţionale ale perioadei de reduceri din luna noiembrie sunt anunţate încă de astăzi.
Black Friday şi Cyber Monday, lansate în Statele Unite ca evenimente comerciale ce se desfăşoară după Ziua Recunoştinţei, adică spre sfârşitul lunii, au fost împrumutate şi la noi. Magazinele îşi stabilesc propriile date sau perioade în care promit oferte avantajoase.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor atrage atenţia că sunt şi operatori economici care încearcă să profite de dorinţa clienţilor de a face cumpărături şi măresc artificial preţurile în perioada premergătoare, astfel că reducerile nu sunt reale.
Horia Constantinescu, preşedintele ANPC: Noi insistăm ca pentru tot ceea ce înseamnă luarea unei decizii, aceasta să se facă în mod responsabil, să studieze piaţa, să vadă o perioadă mai lungă de 30 de zile dacă nu cumva acest produs a avut o creştere înaintea perioadei de reduceri şi abia după aceea a aplicat o reducere aparent substanţială, în realitate una mult mai mică decât este pretinsă a o avea. Toate aceste lucruri ţin de diligenţele pe care credem noi consumatorul este obligat să le facă tocmai pentru a se proteja înaintea depunerii eventual a unei sesizări către autoritatea noastră. Rador/FOTO imagine ilustrativă