Comisia Europeană a alocat României 9,6 miliarde de euro pentru recuperarea decalajului de dezvoltare a infrastructurii de transport
Publicat de Andreea Drilea, 22 decembrie 2022, 18:01
Comisia Europeană a alocat României 9,6 miliarde de euro pentru Programul Transport.
Principalul obiectiv este recuperarea decalajului de dezvoltare a infrastructurii de transport a României, asigurând în acelaşi timp atingerea obiectivelor europene de mobilitate durabilă şi sigură. Conform planului aprobat, la capitolul „proiecte noi de investiţii” apare şi Autostrada A13 Bacău-Braşov, cu o finanţare de aproape 2,4 miliarde de euro.
În 2020, costurile estimate pentru A13 erau de aproximativ 1,8 miliarde de euro pentru cei 159 de kilometri între Braşov şi Bacău. După doi ani, cu siguranţă că preţurile au crescut din cauza factorilor care au influenţat întreaga economie, însă diferenţa de finanţare se poate asigura de la bugetul ţării.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Gabriel Bunduc, ne explică ultimele evoluţii ale Autostrăzii A13:
Gabriel Bunduc, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Domeniul rutier reprezintă un plion important în cadrul acestui program, iar proiectele de infrastructură din regiunea Moldovei sunt bine reprezentate. Menţionez aici sectoarele din Autostrada A7, Autostrada A8 şi, bineînţeles, Autostrada A13 Braşov-Bacău. Menţionez acest proiect în mod deosebit, pentru că, iată, într-un timp foarte scurt de la momentul rezilierii contractului, a fost lansată o nouă procedură de achiziţie pentru finalizarea studiului de fezabilitate, iar data de 16 ianuarie 2023 este termenul limită pentru depunerea ofertelor. Acest contract, dar şi viitorul contract de proiectare şi execuţie vor avea finanţarea asigurată în cadrul Programului Transport 2021-2027.
(RADOR/FOTO – imagine ilustrativă)