Suceava: Aeroportul ”Ştefan cel Mare” blocat iarăşi de ceaţă – 17 zboruri anulate sau relocate în 3 zile
Publicat de Andreea Drilea, 12 ianuarie 2023, 17:54
Ceaţa densă a blocat decolările şi aterizările pe Aeroportul ”Ştefan cel Mare” din Suceava pentru a treia zi consecutiv, 17 curse fiind anulate sau relocate pe alte aeroporturi.
Directorul aeroportului sucevean, Ioan Măriuţa, a declarat, joi, că doar două curse aeriene au aterizat la Suceava în cursul zilei de marţi, una de la Bucureşti şi alta de la Milano – Bergamo, iar alte 17 zboruri de la sau spre Suceava fiind anulate sau relocate în zilele de marţi, miercuri şi joi.
Joi, şase curse aeriene au fost anulate sau redirecţionate la Cluj-Napoca şi Iaşi.
Potrivit lui Măriuţa, în cursul zilei de miercuri pasagerii zborurilor operatorului Ryanair pentru Dublin, Bergamo, Roma şi Treviso au fost transportaţi cu autocarele la Cluj-Napoca, iar cei de la două zboruri WizzAir au ajuns la Iaşi.
În total, de marţi şi până joi, peste 1.000 de persoane au fost transportate de la Suceava către aeroporturile din Iaşi şi Cluj-Napoca.
Reprezentanţii aeroportului au precizat, joi, că din cauza ceţii îngheţate şi dense aeronavele nu au putut ateriza în condiţii de siguranţă, vizibilitatea fiind sub minima sistemului ILS CAT II, mai mică de 100 m orizontal şi plafon de nori sub 30 metri.
Sistemul ILS existent pe Aeroportul Suceava este un sistem care se regăseşte pe majoritatea aeroporturilor din ţară.
Echipamente mai performante, ILS cat III B se regăsesc pe aeroporturile ”Henri Coandă” din Bucureşti şi ”Traian Vuia” din Timişoara, şi acestea din urmă cu anumite limite de vizibilitate.
Echipamentele ILS şi operaţionalizarea sistemului aparţin de Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian-ROMATSA.
Aeroportul asigură infrastructura necesară deservirii aeronavelor la sol, în această activitate fiind angajat personal propriu, dar neimplicat în procesarea pasagerilor şi a procedurilor de check-in.
Comunicarea cu pasagerul se realizează prin intermediul agenţilor de check-in, care asigură legătura între pasageri şi compania aeriană.
Decizia anulării, reprogramării sau devierii unui zbor pe alt aeroport aparţine strict companiei aeriene care se ocupă şi de toate formalităţile legate de transport şi acomodare ale pasagerilor afectaţi de întârzieri/anulări/reprogramări ale zborurilor.
Prioritatea aeroportului este ca toate operaţiunile aeriene să poată fi desfăşurate în condiţii de siguranţă şi securitate, astfel ca pasagerii şi personalul aeroportuar să nu fie pus în pericol.
”Condiţiile meteorologice sunt în afara controlului nostru. Ne cerem scuze tuturor pasagerilor afectaţi şi rugăm a se avea în vedere menţinerea legăturii cu operatorul aerian de la care au achiziţionat bilete şi cu reprezentanţii acestora în permanenţă”, au mai transmis reprezentanţii Aeroportului Suceava.
(AGERPRES/FOTO – imagine ilustrativă)