Două vagoane ale unui tren încărcat cu autoturisme au deraiat
Publicat de gabrielarotaru, 13 martie 2023, 08:36 / actualizat: 13 martie 2023, 13:46
UPDATE 13:30 – Realizator: Gabriela Mitrovici – Răsturnare de situaţie în incidentul feroviar din această dimineaţă.
Date noi din ancheta pe care a început-o Ministerul Transporturilor arată că trenul de călători Arad-Bucureşti a lovit din spate trenul de marfă care transporta autovehicule de la fabrica Ford din Craiova. Şi o tregedie precum cea recentă din Grecia a fost probabil evitată doar pentru că trenul Interregio avea viteză mică şi pentru că a intrat în funcţiune frînarea de urgenţă. Patru călători au ajuns la spital. Reporterul RRA, Alex Lancuzov, a obţinut, cu puţin timp în urmă informaţii noi de la directorul general al Agenţiei de Investigaţii Feroviare, Laurenţiu Dumitru:
Laurenţiu Dumitru: Lucrurile au stat în felul următor: trenul 1822 al CFR Călători, care circula pe relaţia Arad-Bucureşti Nord, la intrarea în staţia Roşiori Nord, a trecut peste un semnal care indica oprire. Nu ştim motivul, dar ştim efectul: a ajuns din urmă trenul de marfă al operatorului de transport feroviar DB Cargo şi, în urma coliziunii care a avut loc, au deraiat ultimele trei vagoane din acest tren de marfă, penultimul fiind şi răsturnat, antepenultimul înclinat într-o parte.
Reporter: Cele patru victime sunt ca urmare a şocului, coliziunii, şi nu ca urmare a frânării puternice.
Laurenţiu Dumitru: Nu pot să vă spun 100%. Considerăm că e urmare a coliziunii.
Reporter: Aveţi o estimare cam la ce viteză s-ar fi putut produce, pentru că e clar că a fost un şoc foarte puternic?
Laurenţiu Dumitru: Nu avem viteza exactă. În orice caz, sub 50 km/h, poate mai jos, undeva la un 30, nu ştiu să vă spun exact în acest moment.
Reporter: Ce a adus la frânarea trenului? Mecanicul a acţionat frâna sau sistemul de protecţie de la CFR, frânarea automată s-a declanşat după ce s-a trecut de semnalul pe roşu?
Laurenţiu Dumitru: Este prematur, nu ştim acest lucru în acest moment. În momentul în care vom face şi chestionarea personalului şi vom face şi descărcarea datelor din cele două locomotive, vom şti exact ce s-a întâmplat în fiecare moment.
Reporter: Când estimaţi să aveţi datele preliminare?
Laurenţiu Dumitru: În vreo săptămână, noi le avem. Urmează chestionarea personalului, urmează analize, probe, cu toate informaţiile strânse.
Incident grav pe calea ferată în această dimineaţă: două vagoane ale unui tren de marfă încărcat cu autoturisme au deraiat şi unul dintre ele s-a răsturnat la intrarea în staţia Roşiori Nord.
Mai multe informaţii aflăm de la reporterul RRA, Alexandru Lancuzov.
Trei călători dintr-un tren care venea de la Arad la Bucureşti au fost răniţi uşor, după ce un tren privat de marfă, care transporta maşini, a deraiat de un vagon în Teleorman, în urmă cu patru ore, la Roşiori, iar trenul CFR Călători care circula în spatele marfarului a frânat de urgenţă.
ISU Teleorman a declanşat, la ora 4:00, planul roşu de intervenţie, a intervenit cu numeroase autospeciale pentru a acorda primul ajutor.
Trenul care transporta aproape 300 de persoane, a rămas blocat, iar următoarea garnitură, trenul care venea de la Budapesta, i-a preluat. Aşadar, circulaţia feroviară în zona Roşiori, pe Magistrala 100, Magistrala Timişoara-Bucureşti, se desfăşoară dirijat.
Planul roşu de intervenţie a fost dezactivat, spun cei de la ISU Teleorman.
Urmează o anchetă feroviară a instituţiilor specializate pentru a vedea exact ce s-a întâmplat acolo. Nu a fost o coliziune între trenul de călători de la Arad spre Bucureşti şi vagonul deraiat care transporta maşini.
Pe şosele, restricţii programate, astăzi, pe Drumul Naţional 7A, la Voineasa, în Vâlcea. Sunt programate rănguiri de versanţi, cu închiderea circulaţiei în reprize de 10-20 de minute. Restricţii parţiale avem şi la Milcoiu, pe Drumul Naţional 7, sensul dinspre Râmnicu Vâlcea către Piteşti, iar pe Valea Oltului, la Boiţa, se circulă dirijat la paletă, din cauza unei surpări de drum. (Rador/ FOTO radioiasi.ro)