Ascultă Radio România Iași Live

Circa 75% dintre români vor avea mese de Paşte mai puţin îmbelşugate anul acesta (studiu)

Circa 75% dintre români vor avea mese de Paşte mai puţin îmbelşugate anul acesta (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 12 aprilie 2023, 11:28

Masa de Paşte va fi mai puţin îmbelşugată pentru 75% dintre români, iar 83% dintre aceştia declară că vor petrece sărbătorile Pascale acasă, în familie, procent asemănător celui înregistrat în 2019, conform studiului realizat de Reveal Marketing Research.

Studiul şi-a propus să afle mai multe detalii despre cum se pregătesc românii în aşteptarea sărbătorilor de Paşte şi în ce măsură comportamentele şi nevoile acestora s-au schimbat comparativ cu studiul similar desfăşurat în 2019.

Totodată, 24% dintre respondenţi menţionează că se vor duce în vizită la rude, iar 11% că vor călători, în ţară sau în străinătate.

‘Observăm că tradiţia se păstrează, cei mai mulţi dintre români urmând să îşi petreacă Paştele în familie, cu partenera/ul de viaţă (71%), copiii (52%) sau părinţii (49%). Petrecerea sărbătorii împreună cu grupul de prieteni este menţionată într-o mai mare măsură de cei tineri cu vârste cuprinse între 18-24 ani (37% vs. 24% total eşantion). Dacă ne referim la românii angajaţi (72%), descoperim că jumătate dintre aceştia (48%) vor beneficia de o vacanţă prelungită de Paşte, cu o medie de 3 zile libere suplimentare, pe lângă cele legale’, susţin autorii studiului.

În ceea ce priveşte interesul pentru tradiţii şi obiceiuri de Paşte, 78% dintre români intenţionează să meargă la slujba de Înviere, iar 45% obişnuiesc să postească.

Dacă în 2019, procentul celor care voiau să meargă la biserică în noaptea de Înviere era de 83%, anul acesta 76% şi-au manifestat această intenţie, într-o manieră semnificativ mai mare femeile comparativ cu bărbaţii (81% vs. 72%)

Conform datelor studiului, 45% dintre români ţin post înainte de sărbătorile Pascale – 19% dintre aceştia postesc în Săptămâna Mare, 16% postesc doar miercurea şi vinerea, iar 10% ţin tot postul.

În toiul pregătirilor de Paşte, 64% dintre români intenţionează să cumpere cadouri celor dragi, înregistrându-se o descreştere semnificativă faţă de anul 2019, când 8 din 10 şi-au manifestat această dorinţă.

În topul celor care vor primi cadouri anul acesta regăsim copiii (64%), partenera/ul de viaţă (61%) şi părinţii (40%). În cazul cadourilor pentru părinţi se înregistrează o descreştere semnificativă de 11% faţă de aprilie 2019.

Generaţia Z (18-24 ani) obişnuieşte într-o măsură semnificativ mai mare să ofere cadouri părinţilor (70%) sau prietenilor (48% vs. 22% total eşantion), în timp ce persoanele mature de peste 45 ani oferă într-o mai mare măsură cadouri copiilor (76%).

Planificarea bugetului de Paşte: mese mai puţin îmbelşugate anul acesta pentru 75% dintre români

Cei mai mulţi dintre români declară că vor aloca un buget similar celui de anul trecut pe produse alimentare cu ocazia sărbătorilor de Paşte (51%), în timp ce 24% vor aloca un buget mai mic.

În contextul scumpirilor accentuate de la lună la lună, în ambele scenarii, românii vor avea o masă de Paşte diferită în acest an, fie că ne referim la reducerea numărului de produse cumpărate sau la alegerea celor mai mici preţuri.

Pe de altă parte, un sfert dintre români (25%) declară că bugetul familiei alocat produselor alimentare pentru sărbătorile de Paşte va fi mai mare anul acesta prin comparaţie cu anul trecut. 36% dintre români au declarat că vor creşte bugetul cu un procent între 10% şi 20%, în timp ce 31% dintre cei intervievaţi au menţionat creşteri ale bugetelor alocate între 20% şi 30%.

Referitor la principalele categorii de produse alimentare pe care românii intenţionează să le achiziţioneze, aceştia consideră că vor aloca într-o mai mare măsură bugete mai generoase pentru legume/ zarzavaturi (31%), carne (29%), lactate/brânzeturi (27%), ouă (24%) şi băuturi alcoolice (16%).

‘Îndreptându-ne atenţia către locaţiile preferate de unde vor achiziţiona aceste categorii de produse, hipermarketurile/supermarketurile sunt cele mai populare – băuturi alcoolice (73%), carne (61%), lactate/ brânzeturi (56%), ouă (49%), legume/zarzavaturi (44%)’, mai arată cercetarea.

Cumpărăturile din piaţă sau direct de la producători sunt următoarele în topul preferinţelor românilor, în special pentru legume, zarzavaturi (44%), lactate, brânzeturi (33%) şi ouă (27%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 3 – 7 aprilie 2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban şi rural. Mărimea eşantionului a fost de 1.009 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă

TUIASI va avea cele mai moderne cămine din Iași: proiect de peste 10 milioane de euro pentru reabilitarea a trei cămine și a sălii de sport
Fapt divers luni, 4 noiembrie 2024, 11:23

TUIASI va avea cele mai moderne cămine din Iași: proiect de peste 10 milioane de euro pentru reabilitarea a trei cămine și a sălii de sport

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) a obținut finanțare, prin PNRR, pentru reabilitarea și eficientizarea energetică...

TUIASI va avea cele mai moderne cămine din Iași: proiect de peste 10 milioane de euro pentru reabilitarea a trei cămine și a sălii de sport
Şoferii au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă sau zăpadă
Fapt divers duminică, 3 noiembrie 2024, 07:03

Şoferii au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă sau zăpadă

Poliţiştii rutieri reamintesc şoferilor că au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă...

Şoferii au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă sau zăpadă
Ce aşteptări au unii liceeni de la şcoala în care învaţă
Fapt divers sâmbătă, 2 noiembrie 2024, 10:01

Ce aşteptări au unii liceeni de la şcoala în care învaţă

Aproximativ trei milioane de elevi vor reveni luni pe băncile şcolilor când va începe modului al doilea de predare, învăţare, evaluare....

Ce aşteptări au unii liceeni de la şcoala în care învaţă
TAROM oferă preţuri promoţionale pentru şase destinaţii din Europa, renumite pentru târgurile de Crăciun
Fapt divers vineri, 1 noiembrie 2024, 10:37

TAROM oferă preţuri promoţionale pentru şase destinaţii din Europa, renumite pentru târgurile de Crăciun

Operatorul naţional de transport aerian, TAROM, pune la dispoziţia călătorilor, în perioada 1 – 3 noiembrie, bilete cu preţuri începând...

TAROM oferă preţuri promoţionale pentru şase destinaţii din Europa, renumite pentru târgurile de Crăciun
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 11:05

„Studio Deschis” – Dansul dă viață fiecărui spațiu pe care îl atinge

„Studio Deschis” – Dansul dă viață fiecărui spațiu pe care îl atinge „Studio Deschis”, un proiect cultural care revitalizează scena...

„Studio Deschis” – Dansul dă viață fiecărui spațiu pe care îl atinge
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 10:23

TUIASI – A fost realizat „Copacul Cunoașterii”, pictura murală spectaculoasă, de 220 de metri pătrați, care marchează intrarea în Campusul „Tudor Vladimirescu”

Artistul Harcea Pacea a realizat o spectaculoasă pictură murală, de 220 de metri pătrați, pe fațada căminului T18 din Campusul „Tudor...

TUIASI – A fost realizat „Copacul Cunoașterii”, pictura murală spectaculoasă, de 220 de metri pătrați, care marchează intrarea în Campusul „Tudor Vladimirescu”
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 06:38

Peste două milioane de turişti străini sunt aşteptaţi în Bulgaria în sezonul de iarnă

Ministrul bulgar interimar al turismului, Evtim Miloşev, a declarat că peste două milioane de turişti străini sunt aşteptaţi în Bulgaria, în...

Peste două milioane de turişti străini sunt aşteptaţi în Bulgaria în sezonul de iarnă
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 06:23

INS: Numărul conexiunilor de Internet a crescut cu 2,4% în 2023

Numărul conexiunilor de Internet a crescut, în 2023, cu 2,4% comparativ cu anul anterior, cel al conexiunilor în reţeaua telefonică mobilă s-a...

INS: Numărul conexiunilor de Internet a crescut cu 2,4% în 2023