PRIMER: Creşterea necontrolată a publicităţii înşelătoare şi mincinoase la suplimentele alimentare reprezintă un afront grav la adresa consumatorilor
Publicat de Andreea Drilea, 27 mai 2023, 07:18
Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România (PRIMER) a atras vineri atenţia că fenomenul ‘de creştere alarmantă a publicităţii înşelătoare’ la suplimentele alimentare reprezintă ‘un afront grav’ la adresa consumatorilor, a sănătăţii acestora şi a companiilor responsabile care activează în această industrie.
‘Fenomenul de creştere alarmantă şi necontrolată a publicităţii înşelătoare şi mincinoase la suplimentele alimentare reprezintă un afront grav la adresa consumatorilor, a sănătăţii acestora şi a companiilor responsabile care activează în această industrie’, se arată într-un comunicat de presă remis AGERPRES de PRIMER.
Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România solicită autorităţilor din domeniu să intervină de urgenţă pentru a reglementa acest tip de publicitate, în special în mediul online şi pe platformele social media, ‘unde aceasta a atins proporţii alarmante’.
‘PRIMER, care asigură peste 50% din produsele din această categorie, dar şi din alte segmente destinate îngrijirii sănătăţii de zi cu zi a românilor, subliniază faptul că această escaladare de practici de publicitate înşelătoare afectează toate companiile membre care respectă în mod riguros legislaţia şi, implicit, regulamentele privind publicitatea specifică produselor din categoria suplimentelor alimentare. Cu toate că există o legislaţie relativ recentă referitoare la suplimentele alimentare – Legea nr. 56/2021, publicată la 1 aprilie 2021 – care clarifică instituţiile implicate în notificarea suplimentelor alimentare, problema majoră constă în lipsa normelor de aplicare. Chiar dacă legea stipula că aceste norme trebuie emise în termen de 90 de zile de la publicare, până în prezent, după mai bine de 2 ani, acestea nu există’, se mai arată în comunicat.
PRIMER cere, de asemenea, ‘o aplicare mai strictă şi severă’ a legilor şi regulamentelor existente în domeniul publicităţii, în special a celor stabilite de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care sunt adecvate în forma actuală. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă