Cristina Timofte (CEX Iaşi): Subiectele la proba Matematică a Evaluării Naţionale au avut un grad de dificultate mediu
Publicat de Andreea Drilea, 21 iunie 2023, 15:29 / actualizat: 21 iunie 2023, 17:01
Subiectele primite la proba Matematică a Evaluării Naţionale au avut un grad de dificultate normal, adică mediu, a declarat profesoara Cristina Timofte, coordonator al Centrului de Excelenţă (CEX) din Iaşi, care a ţinut să menţioneze că, deşi au fost şi câteva provocări, oricine poate lua nota 8 sau 8,50 dacă a studiat şi şi-a făcut temele consecvent la această disciplină.
Cristina Timofte, care este profesor de matematică, a declarat pentru AGERPRES că subiectele primite de absolvenţi la proba Matematică a Evaluării Naţionale au fost parcurse şi în cadrului programei şcolare.
‘Programa şcolară pentru Evaluarea Naţională a fost respectată. Subiectele sunt de dificultate medie, normală, dintre cele făcute ca model la Simularea Naţională. Au fost şi subiecte cu provocări, de data aceasta un pic la geometria plană. Dar nu foarte mult. A fost un subpunct un pic mai altfel, care necesita mai multă atenţie pentru a observa anumite configuraţii şi anumite proprietăţi. La geometria în spaţiu problemele au fost frumoase. Sunt probleme cu care elevii sigur au lucrat la clasă. Un elev care a mers în mod constant la şcoală, care şi-a făcut temele şi a ascultat recomandările profesorului, poate să obţină nota 8 sau 8,50’, a declarat coordonatoarea CEX Iaşi.
Potrivit sursei citate, unii dintre elevi s-au confruntat şi cu provocări de natură psihologică.
‘De exemplu, au fost copii care au savurat mult ideea (…) că reuşesc să treacă această probă la fel de uşor cum au trecut de cea la Limba şi literatura română şi s-au lăsat copleşiţi, aşa, de un aer de vacanţă şi de bucurie. În cazurile acestea atenţia a lăsat de dorit un pic şi e posibil să fi greşit o grilă sau să fi tratat subiectele cu lejeritate, cu uşurinţă sau nu au considerat că sunt provocatoare, situaţii în care au greşit ori la calcul, ori la selectarea răspunsului corect. Asta ar fi fost o altă, să spunem, capcană. Pe de altă parte, sunt elevi care în această perioadă şi-au schimbat programul de lucru şi de odihnă. Să spunem, au avut un altfel de ritm de viaţă, în sensul că s-au culcat foarte târziu şi s-au obişnuit să lucreze mai spre orele de după-amiază. De fapt, lor li s-a solicitat să fie în formă maximă dimineaţa de la 9 la 11 şi atunci cumva ritmul obişnuit de a lucra la orele respective a fost schimbat’, a mai afirmat Cristina Timofte.
Aceasta a adăugat că, deşi dorinţa multora dintre copii şi a oricărei familii este ca elevul să obţină nota 10 la proba de Evaluare Naţională la Matematică, această notă poate fi obţinută în urma unui lucru consecvent, pe tot parcursul anilor de studiu.
‘Înseamnă o experienţă acumulată constant. Deci nu se poate obţine un 10 de astăzi pe mine, doar pentru că mi-am folosit şi memoria de scurtă durată şi am exersat anumite lucruri iar de acum, gata, am găsit un algoritm pe care merg şi îl aplic pentru obţinerea notei maxime. Zece e o constantă, sunt ani de pregătire cu ritmicitate, seriozitate, cu respect faţă de textul din faţă şi cu o atenţie exersată. Nu e doar important să fii harnic în învăţare, contează, de fapt, foarte, foarte mult şi responsabilitatea şi elevului faţă de această disciplină’, a mai spus Cristina Timofte.
Potrivit ISJ Iaşi, la cea de-a doua probă a Evaluării Naţionale, la Matematică au fost prezenţi 6.816 elevi, ceea ce înseamnă o participare de 94,89 % dintre cei înscrişi. Nu s-au prezentat la examen 367 dintre elevii înscrişi, respectiv 5,11%.
(AGERPRES/FOTO radioiasi.ro)