Traficul feroviar, reluat pe raza Regionalelor Cluj şi Iaşi
Publicat de Andreea Drilea, 13 iulie 2023, 16:19
UPDATE – Traficul feroviar a fost reluat pe raza Regionalelor Cluj şi Iaşi, iar trenurile care au fost oprite între staţii au fost repuse în circulaţie, informează CFR SA.
Primele segmente care au fost repuse sub tensiune, la ora 14:55, au fost Câmpulung Est – Câmpulung Moldovenesc şi Ilva Mica – Silhoasa, iar trenul 1832 a fost repus în circulaţie, la ora 15:15 a fost redeschis intervalul Măgheruş – Sintereag şi trenul 366 reînscris în circulaţie, iar 20 de minute mai târziu pe raza SRCF Cluj s-au remediat toate deranjamentele, s-au repus sub tensiune liniile de contact, iar circulaţia trenurilor a fost reluată în condiţii normale de trafic.
La ora 16:05, a fost redeschis şi ultimul segment de pe raza Regionalei Iaşi, Silhoasa – Larion, a precizat purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.
Traficul feroviar este întrerupt pe intervalele de staţii Măgheruş – Şintereag, Năsăud – Beclean, Ilva Mica – Ilva Mare, Silhoasa – Larion, Iacobeni – Argestru şi Câmpulung Est – Câmpulung Moldovenesc, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, manifestate în nordul ţării, unde se înregistrează rafale puternice de vânt şi ploi torenţiale, iar şase trenuri de călători staţionează între staţii.
Potrivit CFR SA, pe cele şase intervale de staţii este întreruptă alimentarea cu energie electrică a firului de contact, iar trenurile sunt oprite temporar în staţiile adiacente sau în linie curentă.
‘Personalul de specialitate al SRCF Cluj acţionează cu trei drezine pantograf, două pe segmentul Măgheruş – Şintereag, unde s-a intervenit pentru îndepărtarea unui copac prăbuşit pe firul de contact, iar acum se acţionează pentru remedierea deranjamentului la sistemul de alimentare cu energie electrică, a treia drezină fiind în verificare pe segmentul Năsăud – Beclean, pentru identificarea zonei afectate de furtună şi a componentelor avariare. De asemenea, pe raza SRCF Iaşi, reţeaua feroviară de alimentare cu energie electrică este afectată pe intervalele Silhoasa – Larion, Câmpulung Est – Câmpulung Modovenesc şi Iacobeni – Argestru unde se intervine cu drezine pantograf pentru îndepărtarea copacilor căzuţi pe firul de contact şi înlocuirea componentelor avariate. Până la remedierea deranjamentelor pe intervalele de staţii sus-menţionate, trenurile de rang – 366, 1883, 1832 şi 1830 – staţionează temporar, această măsură fiind necesară pentru a facilita accesul drezinelor pantograf în linie curentă pentru verificări şi lucrări de remediere’, spune CFR SA.
La rândul său, CFR Călători informează că lipsa de tensiune în linia de contact şi întreruperea circulaţiei pe mai multe magistrale au afectat următoarele trenuri ale CFR Călători:
între staţiile Măgheruş Şieu – Şintereag, trenul IR 366 Braşov – Budapesta; între staţiile Ilva Mică – Ilva Mare: IR 1832 Cluj Napoca – Galaţi şi IR 1833 Iaşi – Timişoara Nord, iar între staţiile Bretea Streiului – Deva: IR 74 Braşov – Budapesta, IR 1836 Cluj Napoca – Bucureşti Nord şi R 2043 Simeria – Arad.
‘Încă din momentul avizării, după producerea deranjamentului, CFR Călători a pus la dispoziţia managerului de infrastructură CFR SA, locomotivă diesel. Este posibil să se înregistreze întârzieri în circulaţia trenurilor de călători care străbat această zonă. Programul de circulaţie în zona afectată se va desfăşura în continuare în funcţie de măsurile operative stabilite şi dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru problemele întâmpinate’, precizează operatorul de transport feroviar de călători, într-un comunicat postat pe site-ul companiei. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă